Güncel İçeriğin Google Sıralamalarına Etkisi

Güncel İçeriğin Google Sıralamalarına Etkisi

Arama motorlarına haber aramalarıyla beraber giren daha güncel olma isteği normal sıralamaları da uzun bir süredir etkiliyor. Bunun başlıca nedenleriyle irdeleyip, içerik geliştirme süreçlerimizde stratejimizi de yine bu konu temeliyle kurgulayacağız. Kaliteli, kurumsal SEO çalışması yaptırmak isteyen firmalar, Türk Sem üzerinden hizmetlerimizden yararlanabileceklerini de hatırlatalım.

Bilgi : Eski içeriklerin nasıl güncellenmesi gerektiğine 2024 yılında kaleme aldık. Bu içeriği okumak için “Blog içeriklerinizi güncelleme” içeriğimize göz atabilirsiniz.

Sadece güncel içerik olarak değil, güncel teknolojileri ve web alt yapısında güncel sistemleri kullanan sitelerde aramalarda ön sıralarda gelme eğilimi göstermektedir.

Zamanla Doğruların Değişmesi

Google’nin yakın bir zamana kadar eski ve oturmuş içeriğe bakış açısı oldukça değişti. İçeriklerin zamanla yanlışlıyabilmesi ve doğru yapısında ufakta olsa değişmeler güncel içeriğe ihtiyaç doğurdu. Örnek vermek gerekirse; SEO olarak 5 yıl önce yazılmış en verimli SEO makalesi günümüzde tamamen yanlış bir SEO makalesi olurdu. Çünkü; İnternet ve Google değişti. Algoritma tamamen farklı bir yapıda. Bu sebeple 5 yıl önce yazılmış içerik Google’de günümüzde önde gelmez. Daha yeni bir içerik bu sebeple önde gelme eğilimi gösterecektir.

Güncel İçeriğe Destek

Yeni açılmış bir web sayfası mevcut pazarındaki aramalarda ilk dönemlerinde Google tarafından biraz torpilli yayınlanır. Her yeni açılan siteye bakış açısı oldukça iyimser ve teşvik edicidir. Hem yeni siteye, hem yeni içeriğe bakışı iyimser durumdadır. Webmasterların daha fazla güncelliği yakalaması da İnternet’in kalitesini artıracağı böylelikle İnternet’in gelişmiş ve faydalı içeriğe sahip olacağı düşünülmektedir. Bu nedenlerden güncel içeriğe sahip sitelerin içeriklerini teşvik edici şekilde önlerde getirir. Kurumsal çalışmalarımız da çalıştığımız firmaların her daim güncel içeriğine önem vermekteyiz.

zaman

Önemli Bir Hit Kaynağıdır

Güncel içeriği saniyesi saniyesine giren web sayfaları ise güncel içerik faydalanmasından maksimum derecede faydalanmaktadır. Örneğin; “X Takımı Y Oyuncusunu Aldı” konusunda ilk yazıyı paylaşmış site ilk sırada listelenir. Sosyal medyada bu ilk sıradaki site genelde paylaşılır ve ziyaretçi akışını da ilk sıradaki site alır. Geçen süreçlerde site faydalı içerik sunan siteler klasmanında yer alacaktır ve içerikleri süzgeçten geçme durumları daha hızlı olacaktır. Hem hit hem de SEO açısından önemli bir fayda söz konusu oldu.

Site Konusu Dışı Güncel İçerik Faydalı Mıdır?

Bu soruya net bir cevap verecek olursak; eğer site haber sitesi, genel bir portal veya benzeri genel bir site değil, belli konuya yönelmiş siteyse alakasız bir içerik fayda sağlamayacaktır. Aksi olarak siteyi mevcut içerik ağından, alakadar kelimeler ailesinden kopartacak ve SEO ciddi tahribat alacaktır. Bu sebeple üye firmalarımıza alakasız içerik eklememeleri konusunda uyarımız da olmaktadır.

Özet

Güncel içerikli siteler Google’de daha önceliklidir. Eski mantalite sitenin “genel toplam gücü” iken şu an da “son dönemlerde ki gücü” olarak değişmiştir. %60 son dönemlerde ki paylaşım gücünün içerikleri listelemesin de fayda sağladığını belirtebiliriz. İlk sırada yer almak için hızlı olmak en gerekir. Eğer hızlı olunamıyorsa her hangi bir paylaşımı ilk düşünüyor olmak gerekir. Çünkü sıralamalarda ki ziyaretçi sayısı arasında önemli uçurumlar bulunuyor.

Related Posts
1 Comment
hakan

Haber siteleri bu noktads cok sanslilar..

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *