SEO Uzmanı Kalitesi Title’den Anlaşılır

SEO Uzmanı Kalitesi Title’den Anlaşılır

SEO’da ki başarının temel anahtarının iyi bir SEO uzmanı ile beraber çalışmak olduğunu hem Google’nin yönergelerinde bahsedildiğini hem de SEO ne demektir? makalemizde altını cizdiğimizi belirttik. Fakat bu konuda doğru hamleleri yapmayan firmaların “bu filtreden nasıl kurtuluruz” gibi ifadeleriyle karşılaşıyoruz. Filtreden kurtulma süreci çok meşakatli bir süreç bu yüzden SEO çalışmasının ilk anında profesyonel hizmet almak çok önemlidir.

Profesyonel SEO uzmanı ile çalışarak karşılaşacağınız problemlerde ilk dakikadan kurtulun.

Title Seçiminde Uzman Kalitesini Anlamak

Title’nin Türkçe karşılığı başlıktır. Google’nin önemsediği meta kodlardan birisidir ve sayfa içeriği için önizlenimini başlık üzerinden başlayıp oluşturur. Bu sebeple ciddi bir öneme sahiptir. Başlık kuralları gereği başlık içerisinde “Noktalama İşaretleri” kullanılmaz. Yani nokta (.) virgül(,) ikinoktalı ifadeler (: 😉 yer verilmemeye çalışılır. Fakat soru cümlesi ise ve bunu belirtmek istiyorsanız soru işareti(?) kullanımında bir problem görünmemektedir. Dünya’da sadece Google arama motoru yoktur. Diğer arama motorlarının bazıları (?) soru işareti temeli üzerine kuruludur. Bu sebeple bir soru-cevap ilkesi içerisindeyseniz soru işareti kullanılabilir.

Yanlış Title Kullanımına Örnek;

Otel, Oteller, Tatil, Tatil Rehberi, Otel Rehberi, Ornek Tatil Portalı

Doğru Title Kullanımına Örnek;

Ornek Tatil Portalı – Tatiliniz İçin Onlarca Otele Rezervasyon İmkanı

Kelimelerin İlk Harfleri Büyük Yazılmalıdır

Google kendi sitesinin güzel olmasını istemektedir. Bu sebeple hepsinin büyük veya hepsinin küçük yazıldığı sayfalar çok değerli içerikler sunmadığı sürece listesine almak istemez. En azından ilk sayfada yer vermemeye çalışır. Başlık kuralları bellidir ve kelimelerin ilk harfleri büyük yazılır. Aynı zamanda kısaltmalarında hepsi büyük yazılır. Örneğin SEO kelimesi bir kısaltmadan oluşmuştur ve hepsi büyük yazılması gerekmektedir.

Çekim Eki ve Yapım Eki Arasında ki Farkı Bilmeyen SEO Çalışması Yapamaz

Az yazıyla çok şeyi hitap etmek için bazı ince dille alakalı hamleleri vardır. Öncelikle çekim eki ve yapım eki arasındaki farkı inceleyelim.

Çekim ekleri, gerek isim soylu gerekse fiil soylu kelimelerin sonuna eklenerek cümle içinde diğer kelimelerle anlam bağlantısı kurmalarını sağlayan ekler. Kendi başlarına bir anlam ifade etmezler.

Çekim ekleri kelimelerin cümle içinde zaman, yön, aitlik, tekil ya da çoğulluk gibi anlamları üstlenmelerini sağlar.

Yapım ekine baktığımız zamanda şöyle bir tanım çıkar;

Yapım eki, isim ya da fiil kök veya gövdelerine gelerek onlardan yeni isimler ya da fiiller türeten ek. Yapım ekleri eklendiği sözcüğünanlamını ya da türünü de değiştirir ve -bazı istisnalar dışında- her zaman çekim eklerinden önce gelir. Yapım eki almış bir sözcüğe türemiş sözcük ya da gövde denir.

Kısaca derleyecek olursa çekim eki köke geldiği zaman yeni bir anlamlı farklı bir sözcük getirmiyor. Fakat yapım eki köke geldiği zaman tamamen mevcut kökün anlamını yıkarak yep yeni bir anlamlı kelime oluşturuyor. Google, sistemini daha iyi hale getirmek için çekim eki ve yapım eki arasındaki fark üzerinde de çalıştığını ve insanların arama sorguları üzerindeki hareketlerini yorumladığını belirtebiliriz. Tabi daha çok aratılan kelimeyi sitesinde geçirmek isteyenler için.

Yanlış Kullanıma Örnek

Otel – Oteller – Otelleri – Oteli – Otele – Oteladi

Doğru Kullanıma Örnek

Otel Adı – Türkiye’nin Otel ve Tatil Portalı

Çekim ekinin eki ve yapım eki arasındaki etki için şu iki aramaya göz atabiliriz.

Noktalama İşaret  Araması : Noktalama İşaret

Noktalama İşaretleri Araması : Noktalama İşaretleri

“leri” kelimesini incelediğimiz zaman “ler – i” ler bildiğiniz gibi çoğul eki ve çoğul ekler çekim ekleri arasında yer alır. “i” harfi ise burada “hal eki” olarak kullanılmıştır ve hal ekleri de çekim eki arasında yer alır. İki çekim ekli aramada arama sonucu etkilenmemiştir.

Fakat bu şu demek değildir çekim ekleri kelimeye veya aranılacak kelime grubuna hiç bir anlam katmaz. Elbette anlam katar ve bu ince bir çizgidir. Çoğu aramada çok ufak oynamalar gerçekleşir.

Kısaca Bilmeyenler İçin Title Nedir?

Sitelerin içeriğini tanımlayan <title></title> kodları kullanımı arasında yer alan kısma söylenmektedir. Tarayıcılarda, arama motorlarında, sosyal ağ paylaşımlarında site içeriğini tanımlamak için title seçimleri gösterilmektedir. İlgi çekici title seçimleri SEO’ya ciddi katkı sağlar.

Özet

SEO uzmanlarımızla görüşmek için İstanbul SEO ofisimize gelebilirsiniz.

İyi bir SEO uzmanını seçmek için öncelikle yapmış olduğu SEO çalışmalarına bakın. SEO çalışmalarının sıralaması birinci faktördür. On-Page SEO üzerine yetişkiliğini ölçmek üzere ilk bakacağınız nokta ise “Title” seçimleri olmalıdır. Yanlış bir title seçimini bu yazıyı okuduysanız fark edebilirsiniz.  Kurumsal SEO çözümlerimizle işinizi tehlikeye atmayın.

Related Posts
4 Comments
demir deniz

Cok iyi ya cok tuttum ve inanilmaz mantikli bir yaklasim. Seo alaninda danisman secimi icin krter olabilecek kadar onemli bir yazi olmus.

Yalçın gergin

önemli yazılardan biris Seo konusunda bana yardımcı oldunuz Böyle konuları buradan bulabiliyorsak Gerçekten Güzel Teşekkürler

Nihat

GERÇEKTEN BU KONU SEO KONUSU YANİ ÖĞRENİMİ AÇISINDAN DETAYLI BİR YAZI OLMUŞ TEŞEKKÜRLER

kocaeli bilgisayar servis

Profesyonel Seo çalışması yapıyorsanız size artı sağlayabilecek her fikri uygulamalı asla es geçmemelisiniz.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *