SEO’da Sezginin Gücü

SEO’da Sezginin Gücü

21 yıl önce (yıl 2001 civarı) henüz dünyada Arama Motoru açma çılgınlığı son bulmamışken ve SEO çalışmaları henüz bir isme sahip değilken dış bağlantılar tüm sürecin belirleyicisiydi. Ne kadar çok site size bağlantı verirse o kadar ön sırada yer alıyor, arama motorları nazarında başarılı sayılıyordunuz. Bu durumun değişmiş olması ne kadar güzel.

2001 ila 2005 yılları arasında SEO tek düzeydi. Dış bağlantı krallık dönemiydi. 2006 – 2009 yıllarında yeni sistem devreye girmiş ve Google kendi sistemini suistimal etmek isteyen tüm portalları ki küçük / büyük demeden hepsini cezalandırmıştı. Şimdilerde Sandbox öğrenci programı olsa da zamanında karanlık bir buluttu ve tüm İnterneti etkilemişti.

Kendi Sezgini Yarat

Sezgi çok güçlü bir şey, bence akıldan daha güçlü.”
Steve Jobs

Sezgi. SEO’da sezgi temel bileşenlerden. Google; “Kaliteli İçerik Kraldır.” dediği günden bu yana SEO Felsefesi kavramını icat ettik diyebiliriz. Bu felsefe kavramı ise tam anlamıyla içerik kısmında yer alıyor. İçerik oluştururken sezgimize güvenmeli ve ilgili okuyucuya istediği içerikten daha fazlasını vermeliyiz. Bu bileşeni sadece metin olarak düşünmeyin sezgi herşeyi barındırır.

İstanbul Antalya Uçak Bileti – Temel sorgumuz olsun. Bunla ilgili bir sayfa dizayn ettiğimizi farz edelim. Tarifeler, bilet fiyatları vb klasik bilgileri verdiğimizi peki işin içine özgünlüğümüzü nasıl katacağız? uçak biletinin olduğu dönem hava değişim kutucuğu ekleyip, yaşanılacak değişimle ilgili kişileri bilgilendirebiliriz. Mesela; “Hava -7 derece soğuyacak, daha kalın giyinmeye çalışın.” gibi bir bilgi kutucuğu. Burada ilgili arama sorgusunu yapan kişinin ne gibi bilgi ve hizmetlere ihtiyaç duyacağı sezgidir. Kısaca;

Başarılı sezgi ile oluşturulmuş kaliteli içerik kraldır.
Tahir Dinç

İnsanlar Ne İstiyor?

İster Panda, ister Penguen isterse Kutup Ayısı gelsin siz insanların “aradığı kelime veya tümceye en iyi içeriği” oluşturduysanız hep pozitif sonuç alırsınız. Kullanıcı “Ayakkabı Fiyat” yazdıysa ilgili kullanıcıya bolca fiyatlı ayakkabı vermek ve site ile etkileşime geçmelerini sağlamak gereklidir. Eğer ayakkabı tarihçesini 500 sayfa yazıyorsanız ve muhteşem şekilde “İçerik Kraldır” mantığını uyguluyorsanız sıralama alamazsınız. Yani; “Başarılı Sezgi ile Oluşturulmuş İçerik Kraldır.” Ziyaretçilere ne istiyorsa onu verin. SEO çalışmalarında sorduğumuz ilk sorular şunlardır;

  • Müşterilerinizi tanımlayın
  • Ortak kümelerini tanımlayın
  • Hedef kitlenizi tanımlayın

Yapabilirsin, yapmalısın, ve başlayacak kadar cesursan, yaparsın.
Stephen King

Başarmanın bir çok yolu var ve her başarının kendi yolu var. Eğer en iyiyi yapmak istiyorsanız Türk SEM ile şimdi çalışabilirsiniz.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *