Bir sorunuz olduğunda bazen bir yanıt veya çözüm aradığınızda bulmanın en iyi yolu basitçe “Google’da aramaktır.” Bir anda erişilebilen bu kadar çok bilgi varken içeriğinizin çevrimiçi yığınla sitenin geri kalanından öne çıkmasını nasıl sağlayabilirsiniz? Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve onun birçok teknik yönü sayesinde arama motoru sonuç sayfaları (SERP’ler) işletmenizin yararına çalışabilir.
SEO çalışmaları (Arama motoru optimizasyon), sistemi manipüle etmenize veya hile yapmanıza ve web sitenizin SERP’lerde birinci sayfaya yükseltmenize olanak tanıyan sihirli bir formül değildir; Google ve diğer arama motorlarının arama sonuçlarını nasıl nitelendirdiğini ve ölçtüğünü anlama etrafında dönen bir dizi en iyi çalışmalar bütünüdür.
SERP Nedir?
Bir arama motoru sonuç sayfası olan (SERP) nedir? SERP’ler arama yapan kişinin sorusu veya sorgusu sonucunda bir arama motorunun listelediği web sayfalarıdır. Bir arama motoruna “Anadolu köpek ırkları” diye sorarsanız ortaya çıkan sayfa bir SERP örneğidir. Bu sayfada çok sayıda bilgi bulunabilir; yalnızca sorunuzun yanıtını veren bilgiler değil, aynı zamanda Anadolu köpek ırklarının görüntüleri, ilgili diğer sorular, konuyla ilgili blog yazıları, koşan köpeklerin videoları ve çok daha fazlası gibi daha fazla bilgi olabilir. Aşağıdaki sonuç sayfasında ilk sırada Akademik makale (DergiPark) sonucu yer almıştır.
SERP sonuçları eşleşen anahtar kelimelere, site adına gösterilen otoriteye ve diğer temel performans göstergelerine (KPI’ler) göre belirlenir. Tipik web sitesi sonuçları, altında bir URL, tarih (her zaman tarihli olmasa da) ve sitede ne olduğuna dair küçük bir açıklama bulunan bağlantılı bir tanımlayıcı olarak görünür. Bu öğeler sırasıyla başlık etiketi ve meta açıklaması olarak bilinir.
Ancak SERP’ler de yer alan siteler sadece bu 4 veri ile sınırlı kalmaz aynı zamanda zenginleştirilmiş sonuçlarla sitenin içeriği daha fazla yansıtılabiliyor.
SERP Checker
Bu konuda Türk SEM’de araçlar sayfamızda Sıra Bulucu (SERP Checker) uygulamamızı şimdi ücretsiz şekilde kullanılabilir. Şu an için bir limitte vermedik. Sınırsız araştırmayı ücretsiz şekilde yapmanıza olanak sağlamaktadır. Whatsmyserp ise bu konuda dünyada ki örnek çalışmalardan birisidir, bu site üzerinden de kontrol edebilirsiniz.
Google Arama Sonuçları Sayfaları ve Diğer Arama Motorları Karşılaştırması
Smiliarweb’in araştırmasına göre Google, çevrimiçi olarak gerçekleştirilen tüm aramalar arasında yüzde 90,68 ‘i ile açık ara en fazla pazar gücüne sahip. Ancak, en önde gelenleri olsalar bile web’de arama olanağı sunan tek şirket onlar değil.
Diğer arama motorları şunları içerir:
- Bing (Microsoft) yüzde 3,23;
- Yahoo yüzde 3,17;
- Ask, Yandex, AOL, Duckduckgo ve diğer hizmetler sırasıyla yüzde 3 civarında.
Google ve Bing uzun süredir rakipler ve birçok uzman tarafından yıllar boyunca hangi arama motorunun işletmeleri için en iyi sonucu verdiğini veya kendi sitelerinin neden Google’da değil de Bing’de bir numaralı sonuç olduğunu merak etti. Algoritma farklılıkları ve farklı sıralama faktörleri, kullanılan arama motoruna bağlı olarak genellikle farklı sonuçlar anlamına gelir.
Ancak tüm bu hizmetlerin hepsinin aynı amacı hedeflediğini hatırlamak önemlidir: arayan kişinin sorusunu eldeki verileri en doğru şekilde yorumlayıp, araştırma yapan kişiye en doğru sonuçları vermek.
Ankara Mobilya
SEPR konusunu çok iyi açıklamışsınız. SEO yazısı için teşekkür ederiz.