Seeding Nedir? SEO’ya Katkısı Nasıl Olur?

Seeding Nedir? SEO’ya Katkısı Nasıl Olur?

Sosyal medyanın en parlak dönemlerinin Facebook ile yaşadıktan sonra Seeding kelime icadını da aynı dönemde yaşadık. Bu alanda bir çok Sosyal Medya ajansı da çalışmalar yaptı ve önemli bir kısmının çalışmaları reklam verenler için hayal kırıklığı yaşattı. Bunların nedenlerini detaylıca inceleyeceğimiz yazımızda, günümüz Seeding’i de göz atmış olacağız.

Seeding günümüzde en parlak dönemini ise Twitter ile TT olmak istenen kelimelerle yaşamıştır.

Seeding Nedir?

Bir paylaşımın çeşitli sayfa ve kullanıcılar tarafından paylaşması ve paylaşılan hesapların takipci ve arkadaşları arasında da paylaşması temeline dayanan bir tür Sosyal Medya’da gündem oluşturma çalışmalarının genel adına denir. Seeding, Facebook, Twitter, İnstagram, Youtube, Vimeo, Google Plus, Linkedin gibi aktif kullanıcılar içeren sosyal medyalar üzerinden gerçekleştirilir.

Önemli Not :
Bloglar üzerinden gerçekleştirilen paylaşımlar tam olarak Sosyal Medya paylaşım mantığı Seeding içerisinde yer almaz. Bloglar üzerinde yapılan çalışmaları SEO bazlı değerlendirmek gerekir ve aynı anda onlarca farklı blogtan aynı içeriği paylaşmak ise İnternet kirliliğine neden olmakta bu sebeple de spam kategorisinde değerlendirmek gerekir.

socilamediaseeding

Sosyal Seeding Stratejisi Nasıl Olmalıdır?

Organik ve İnorganik Takipçi Edinimlerinin Etkisi

Öncelikle Sosyal Medya Seeding çalışmasına karar verdiyseniz, çalışacağınız Seeding yapan Sosyal Medya ajansı sayfa ve kullanıcılarının organik olmasına özen gösteriniz.  Yani inorganik yollarla edindikleri takipçi kitleleri mevcutsa bu paylaşımlarınız hiç bir ilgi ile karşılaşmayacaktır. Milyonlarca takipcili bazı sosyal medya hesapları ki bunlar oldukça büyük olan hesaplar. Reklam veren bazı firmalarımızda geri dönüşlerin 100 civarında ziyaretçi de kalması ciddi bir hayal kırıklığı yaşamımıza neden olmuştu. Bunun gibi büyük sayfaların bir kısmı takipçilerini inorganik yollarla edindikleri için geri dönüşleri oldukça zayıf olacaktır. Bu sebeple Seeding çalışması yapılacak sayfalara göz atılmalı ve daha önceki paylaşımlarının ne kadarlık bir kitleye ulaştığı gözlenmelidir.

Dikkat Çekişi Paylaşımın Seeding Başarısına Etkisi

Seeding’te temel unsur paylaşımın diğer kullanıcılar tarafından etkileşime geçmesiyle alakalıdır. Sosyal medya ulaşım stratejisi şu mantıkta çalışmaktadır. Siz paylaşımı yaparsınız, 100 denek kullanıcıya gösterilir. Bu 100 kişiden en az 1 tanesinin etkileşime girmesi beklenmektedir. Etkileşime giren her 1 kişi için 100 kişilik diğer bir grup kiliti açılır ve onlara ulaştırılır. Bu şekilde sayfa ve sayfaların tüm kullanıcılarına erişimi sağlanır.

Burada kullanıcıların Seeding’te beğeni veya yorum yapmasından daha ziyadesiyle temel etkileşim modelinin “Paylaşmak” olduğu söylenir. Bu sebeple kullanıcının paylaşabileceği kalite oranına sahip bir paylaşım söz konusu olmalıdır.

Seeding’in SEO’ya Katkısı Olumludur

Sosyal medya ve arama motorları arasında önemli bir etkileşim söz konusudur. Google bunu bir kaç yıl önceye kadar inkaar etse de günümüzde Sosyal Medya üzerinde ki çalışmaların ve genel olarak sitenin resmi sayfasının durumunun SEO’da bazı paramatreleri çalıştırdığını belirtmişlerdi. Öncelikle Google çalışma mantığı da “insanların sevecekleri içerikler” mantığı üzerine kuruludur. Bu sebeple insan beğenisi ise arama motor kalite anlayışı benzeşik algoritmalar üzerine kuruludur. Yani Seeding’te başarılı sonuçlar getiren paylaşılan sayfa, Google üzerinde de zaten başarılı sıralar getirecektir. Bu doğal bir süreçtir ve temel mantıkları bu şekilde kesişir.

Sosyal medyada paylaşılan web sayfanıza ait içerikte arama motorlarına katkı sağlanması için öncelikle paylaşımın “Herkese” açık olması gerekmektedir. Aksi taktirde Google, bu paylaşımın yapılıp yapılmadığını bilemez. Her ne kadar çok kişinin sayfasında “herkese açık” olarak paylaşım yapıldıysa Google SEO çalışmalarına da o kadar katkısı olur.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *