On Page (Sayfa içi) SEO Nedir?

On Page (Sayfa içi) SEO Nedir?

Arama motoru optimizasyonu (SEO) dijital pazarlamayla ayrılmaz bir şekilde bağlantılıdır. Dolayısıyla bu alanla ilgileniyorsanız SEO’nun temellerini anlamanız konusunda faydalı olacaktır. SEO uzmanları SEO çalışma alanlarını sayfa içi SEO, sayfa dışı SEO ve teknik SEO olarak sınıflandırır.

İngilizce İfadesi : On Page SEO
Yetenek Alanı :

  • Yazarlık yeteneği,
  • Dil kurallarına hakimiyet,
  • Araştırma zekası,
  • Yordama kabiliyeti

Bu makale sayfa içi SEO’nun ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve sayfalarınızı optimize etmek için SEO araçlarının nasıl kullanılacağını ayrıntılı olarak ele alacak şekilde kaleme alınmıştır. SEO konusunda yeniyseniz veya sayfa içi SEO’yu daha iyi anlamak istiyorsanız bu kılavuz tam size göre.

Hadi başlayalım.

İlginizi çeken herhangi bir bölüme atlamak için tıklanabilir menüyü kullanmaktan çekinmeyin:

1. On Page SEO nedir?

On Page SEO yani sayfa içi SEO, bir web sayfasını arama motorunda daha görünür hale getirmek için site içinde mantıksal düzenlemeleri optimize etme sürecinin önemli bir parçasıdır. Adından da anlaşılacağı gibi, arama motoru sonuç sıralama potansiyelini artırmak için sayfanın içeriğinde ve HTML’de değişiklikleri içerir.

Yalnızca sayfa tabanlı olduğundan sayfa içi SEO, web sitenize geri bağlantı alma veya alan adı otoritesi oluşturma gibi sayfa dışı teknikleri içermez.

2. Sayfa içi SEO neden önemlidir?

Sayfa içi SEO, arama motorlarına sitenizin yapısı ve sitenizin sayfalarının içeriği konusuna odaklanmıştır. 

Örneğin, sayfa içi SEO’nun bir yönü, ana anahtar kelimenizi içeren başlıklar ve alt başlıklar kullanmaktır. Başlık, arama motorlarına yayınınızın belirli arama ifadeleriyle eşleşme olasılığının yüksek olduğunu gösterirken, alt başlıklar yayında konunun ne kadarını kapsadığınızı gösterir.

İyi bir sayfa içi SEO’ya sahip olmak, arama motorlarına web sitenizin yüksek sıralamaya değer yüksek kaliteli içeriğe sahip olduğunu garanti eder. Öte yandan sayfa içi SEO’nun zayıf olması sitenizin sıralamasını olumsuz yönde etkileyebilir.

Bununla birlikte, SEO’yu göz önünde bulundurarak içerik oluşturmak çok önemlidir.

3. SEO uyumlu içerik nasıl oluşturulur?

SEO içeriği oluşturmak, eğer konsept sizin için yeniyse korkutucu olabilir, ancak temelleri anladıktan sonra kolaylıkla ikinci doğanız haline gelebilir. Arama motorlarına uyumlu makale oluşturmak istiyorsanız şu üç şeyi yapın:

1. Anahtar kelime araştırması yapın

SEO içeriği oluşturmaya yönelik ilk ve tartışmasız adım hedef kitlenizin arama motorlarını kullanarak hangi terimleri aradığını bulmaktır. Anahtar kelime araştırmasının özü sadece bu kadardır. 

İnsanlar ne arıyor?

Anahtar kelime araştırması, hedef kitlenizin hangi kelimeleri ve kelime öbeklerini aradığını, her ay kaç kullanıcının bu anahtar kelimeleri aradığını ve diğer sitelerin yazacağınız konu hakkında zaten neler yazmış olduğunu keşfetmek için SEO araçlarını kullanmayı içerir.

Ahrefs Keyword Explorer (başarılı), Semrush , Uber Suggest , Moz Keyword Explorer ve Keyword Surfer gibi çeşitli anahtar kelime araştırma araçlarını kullanabilirsiniz . Anahtar kelime araçları, sektörünüzde hedeflenecek alakalı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabilir. Bunları halihazırda radarınızda bulunan anahtar kelimeleri araştırmak için de kullanabilirsiniz.

Örneğin “nasıl Freelance (bağımsız) yazar olunur” hakkında yazmak istediğinizi varsayalım. Bu anahtar kelimeyi Ahrefs anahtar kelime gezgininde aramak, size sıralamanın ne kadar kolay (veya zor) olacağını gösterecektir. Ayrıca, insanların konu hakkında sorduğu spesifik soruların yanı sıra, her ay anahtar kelimeyi kaç kişinin aradığına ilişkin bir tahmin de görürsünüz.

Anahtar kelime araştırmasından elde edilen bilgiler, hangi anahtar kelimelerin takip edilmeye değer olduğuna ve bunları kapsamlı bir şekilde ele almak için neleri eklemeniz gerektiğine karar vermenize yardımcı olabilir.

2. Arama amacını eşleştirin

Yazarlar alakalı anahtar kelimelerin bilgisine sahip olsalar bile, hedef kitlelerini dikkate almadan yalnızca arama motorları için yazma tuzağına düşebilirler. Yararlı içerik oluşturmak arama kullanıcısının aradığı bilgiyi bulmasıyla başlar. Arama amacının eşleştirilmesi okuyucuların sorularını (tercihen makalenin başında) yanıtlamanız anlamına gelir .

Örneğin, bu makale sayfa içi SEO ile ilgilidir. Dolayısıyla ilk alt başlık bu konuyu hemen ele alıyor. Bu yazdığımız makale SEO’nun tarihi hakkında uzun bir tezle başlamıyor, içeriğimizin odağı sayfa içi SEO konusudur. Ayrıca bitişikteki diğer soruları da yanıtlıyoruz ve sayfalarınızı arama motorları için nasıl optimize edeceğinizi gösteriyoruz. Arama amacı bu şekilde bire bir eşleştirmeye çalıştık.

Arama amacını eşleştirdiğinizde ve arama motorları için optimizasyon yaptığınızda daha üst sıralarda yer alan ve aynı zamanda okuyucular için de faydalı olan gönderiler elde edersiniz. Okuyucular web sayfalarınızda daha uzun süre kaldıklarında ve içeriğinizi sosyal medyada veya meslektaşlarıyla paylaştıklarında, bu etkileşim arama motorlarına içeriğinizin yüksek kalitede olduğu sinyalini verir. Bunun da doğal sonucu olarak daha yüksek sıralamalara yol açar.

3. Site yapısı ve gönderi yapısı

Alt başlıklar sadece estetik amaçlı değildir. Arama motorlarına makalenizin kapsamı hakkında bilgi verirler ve eğer doğru yapılırsa sıralamanızı yükseltebilirler . Aynı şey web sitenizin yapısı (sitenizdeki kategoriler ve yazıların ve sayfaların düzenlenme şekli) için de geçerlidir.

Örneğin, “nasıl serbest yazar olunur” başlıklı makalenizde anahtar kelimelerinizle birlikte alt başlığı asla kullanmıyorsanız, yayınınızın sıralamada yer alması pek olası değildir. Yani bilgilendirici bir yazı yazmış olsanız ve alt başlıklarınızı doğru kullanmamış olsanız bile, çok az kişi makalenizi arama motoru sonuç sayfalarında bulacaktır.

Ayrıca doğru başlık hiyerarşisini de kullanmalısınız. Uzmanlarımız H1’lerin yazı başlığına ayrılması gerektiği konusunda hemfikir. Sonraki başlık etiketleri daha sonra H2, H3 vb.’den sonra kullanılabilir. Bu doğrudan bir SEO avantajı sağlamasa da, içeriğinizin okunmasını ve taranmasını kolaylaştırır, böylece arama motorlarında daha görünür olmanız olasılığını artırır; ilk etapta değerli bir içerik yazdığınızı elbette varsayıyoruz.

4. SEO içeriğinizi nasıl optimize edersiniz?

SEO içeriğini yazdıktan (veya yazmayı planladıktan) sonra onu optimize etmeye başlamanın zamanı geldi. İçeriğinizi arama motorlarına göre optimize etmek için yapmanız gereken üç şey var, bunlar: 

Anahtar kelimenizi ekleyin

Anahtar kelimenizin yazınızda ne sıklıkta görünmesi gerektiğine ilişkin özel bir formül olmasa da Türk SEM uzmanlarımız bir konuda hemfikirdir: makaleniz anahtar kelimenizi içermelidir. Doğal olarak bir konu hakkında yazdığınızda, muhtemelen yazı boyunca temadan veya ilgili kelimelerden birkaç kez bahsedeceksiniz – hiç aklınıza gelmese bile.

SEO uyumlu makalede bahsettiğimiz gibi ilk paragrafta anahtar kelimenizi geçirmeye özen gösterin. İlk paragraf dikkat çekici olmalı, okunaklı ve sade bir dil olmalıdır.

Ancak kaçınmamanız gereken şey “anahtar kelime doldurma” olarak bilinen bir uygulamadır. Bu anahtar kelimeleri kulağa doğal olmayan yollarla bahsetmek ve makaleyi bu anahtar kelimelerle doldurmak Google tarafından anlaşılacaktır. Google gibi arama motorları, anahtar kelime doldurma nedeniyle web sitenizi cezalandırabilir.

Dahili bağlantılar ekleyin

Yeterince takdir edilmeyen bir diğer sayfa içi SEO en iyi uygulaması dahili bağlantıdır. Dahili bağlantılar sitenizdeki diğer içerik parçalarına bağlantı verilmesi anlamına gelir. Örneğin; blog yazılarımızın çoğunun “diğer makalelere” linkler yer verdiğimizi fark edeceksiniz. Bu bir iç bağlantı örneğidir.

Link çıkartıcı aracını kullanarak sitenizdeki Dahili bağlantıları bulabilirsiniz. Dahili bağlantılar ise web sitenize şu yollarla yardımcı olur:

  • Bir içerikten diğerine atlayarak okuyucuları sitenizde tutmak
  • Arama motorlarının sitenizin nasıl organize edildiğini anlamasına yardımcı olmak
  • Sitenizdeki daha yeni sayfalar ve makaleler için yetki oluşturmak

En etkili dahili bağlantılar açıklayıcı bağlantı metni içeren ilgili içeriğe olan bağlantılardır. Okuyucuların bunlara tıklama olasılığı daha yüksektir ve arama motorları da bunları kolayca çözümleyebilirler.

Görselleri ve alternatif metni kullanın

Resimler güçlü bir sayfa içi SEO öğesi olabilir. Arama motoru görsel aramalarında sıralanabilirler ve makalelerin kendisinden daha kolay anlaşılmasını sağlayabilir. Ayrıca resimler, metin ağırlıklı parçaları böler ve makaleleri daha keyifli hale getirebilir. Bazı görsel türlerinin (infografikler gibi) paylaşılması da daha kolaydır ve içeriğinizi daha popüler hale getirebilir.

Sayfa içi SEO’nun bir bileşeni olarak görsellerden en iyi şekilde yararlanmak için tercihen gönderi anahtar kelimenizi içeren açıklayıcı bir alt metin eklemelisiniz. Alternatif metin, web sitenizin erişilebilirliğini artırmaya yardımcı olur ve bağlantısı yavaş kişilerin görselle ne anlatmak istediğiniz konusunda altmetni okuyarak daha fazla bilgilenmesine yardımcı olabilir. 

Görsel SEO optimizasyonu için yapılması gereken diğer şeyler şunlardır:

  • Metninizi tamamlayan bir resim seçmek 
  • Alakalı bir görsel adı kullanmak (tercihen anahtar kelimenizle birlikte)
  • Daha hızlı yüklenmeleri için görselleri yeniden boyutlandırma ve optimize etme (bu, sayfa içi SEO’yu geliştirir)
  • Sitenizin XML site haritasına resim ekleme
  • Okuyucuların görselinizden faydalanmasına yardımcı olmak için varsa altyazılar ekleyin

SEO içeriği oluşturmak istiyorsanız yapmanız gereken birçok şeyi düşündük, ancak fark etmiş olabileceğiniz gibi bunların birçoğunun uygulanması için araçlara ihtiyaç var. O zaman araçları inceleyelim.

5. Faydalı sayfa içi SEO araçları

Sağlam bir iş yapmak istiyorsanız SEO genel olarak birkaç temel araca ihtiyaç duyar. Sayfa içi SEO da farklı değil.

Google Arama Konsolu (Search Console)

google arama konsolu

Bu Google aracı, sitenizi Google arama motoru sonuç sayfalarına çıkarmanıza, trafiği izlemenize, ciddi site sorunlarını belirlemenize ve hangi anahtar kelimelerin en fazla trafiği getirdiğini görmenize yardımcı olur. Sitenizin daha hızlı sıralama almak için yardımcı olan site haritaları gönderebilirsiniz.

Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini

Daha önce bahsettiğimiz Ahrefs, anahtar kelime araştırması, rakip boşluk analizi, web sitesi SEO denetimi ve çok daha fazlası için hepsi bir arada bir SEO aracıdır. Ayrıca web sitenizi dahili bağlantı sorunlarına veya sayfa hatalarına karşı izleyebilir, hangi içeriğin sektörünüzde en üst sıralarda yer aldığını görebilir ve rakiplerinizin içeriğini analiz edebilirsiniz.

Bazı SEO uzmanları Semrush‘u (bu da her şey dahil SEO aracı) tercih ediyor.

Clearscope

clearscope

Clearscope, arama amacına uygun içerik oluşturmanıza yardımcı olan bir yapay zeka SEO aracıdır. Anahtar kelimeniz için en yüksek sıralamaya sahip içeriği değerlendirir ve içerik oluştururken size yol gösterecek bir dizi alakalı anahtar kelime öbeği sağlar. 

Google Geliştiricileri Sayfa Hızı Analizi

Henüz bahsetmediğimiz önemli bir sayfa içi SEO faktörü site hızıdır. Yavaş web siteleri kullanıcıları hayal kırıklığına uğratabilir, hemen çıkma oranlarını artırabilir ve arama motorlarına sitenizin yüksek kaliteli bir kaynak olmadığı sinyalini verebilir. Bu Google aracı, sitenizin sayfa hızını değerlendirir ve sitenizin nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin öneriler sunar. Bu konu Teknik SEO kapsamında değerlendirse de bazen On Page kapsamında yer alan içeriklerle ilgili sorunlar sayfa hızına etki edebilmektedir. Test ederek sayfanızı yavaşlatan faktörlere göz atabilirsiniz.

6. Sayfa İçi SEO: SSS

Sayfadaki en önemli SEO faktörü nedir?

Tek bir en önemli faktör yoktur. Çoğu öğe diğerleri olmadan çalışmayacaktır. Harika içerik yazabilirsiniz ancak anahtar kelimeniz başlıkta veya meta açıklamada yoksa büyük olasılıkla sıralamada istediğiniz pozisyonda yer almayacaktır. Sayfa içi SEO için öğrenilmesi gereken temel şeyler şunlardır:

  • Arama amacına uyacak şekilde yazma
  • Başlıkları, meta açıklamaları ve başlıkları optimize etme
  • Alternatif metinle alakalı görseller ekleme

Buradan başlayın ve daha sonra başka şeyler ekleyebilirsiniz.

Sayfa içi SEO’yu nasıl öğrenebilirim?

Bu makaleyi okuduysanız temel kısımları öğrenmişsiniz demektir. Bir mentör ile çalışarak daha derinlemesine öğrenmek istiyorsanız Türk SEM SEO kursunu öneririm. Türk SEM SEO kursunda hem sitenize SEO yapıyorsunuz hem de SEO’yu öğrenmiş oluyorsunuz. Kendim dersleri sunduğum için demiyorum, oldukça faydalı işler yapıyoruz.

Sayfa içi SEO örneği nedir?

Sayfa içi SEO örnekleri arasında başlıklar ve alt başlıklar, dahili bağlantılar, resimler ve alternatif metinler yer alır. Bunların tümü optimize edildiğinde web sitenizin içeriğinin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasına ve daha fazla trafik çekmesine yardımcı olabilecek sayfadaki öğelerdir.

7. Sonuç ve ileri okumalar

Sayfa içi SEO, yüksek arama motoru sıralamalarına sahip başarılı bir web sitesi için çok önemlidir. Başlangıçta anlamsız gibi görünse de, küçük bir araştırmayla SEO’nun uygulanması en kolay alanıdır. Mükemmel SEO içeriğinin anahtarı : okuyucularınıza aradığı ve öğrenmek istediği bilgiyi vermektir. 

İçerik yapısını sağlayan başlıklar ve alt başlıklar kullanın, içeriği daha çekici hale getirmek için resimler ekleyin ve arama motorlarıyla alaka düzeyini göstermek için anahtar kelimenizi metin boyunca doğal bir şekilde ekleyin.

Related Posts
1 Comment
Ayşe SEO Manager

Sonuna kadar okudum, çok akıcıydı seo üzerine en akıcı ve sade makalelerden birisi diyebilirim

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *