SEO Metodolojimizde Kullandığımız “Pareto Principle” Formülü

SEO Metodolojimizde Kullandığımız “Pareto Principle” Formülü

Bu içerik Güçlü SEO Metodolojisi Nasıl Yapılır? içeriğimizin tamamlayıcısı olarak Pareto Principle yaklaşımımızı açıklayalım istedik. Kendisini SEO uzmanlığı konusunda geliştirmek isteyenler için önemli bir bilgi olacaktır.

Pareto Principle yani Pareto İlkesi Nedir?

Bir çok sonucun kabaca %80’inin nedenlerinin %20’sinden kaynaklandığını belirtir. Sonuçların %80 ile %20 arasında yine %80’e %20 ‘lik bir sonuç barındırması temeline dayanmaktadır. Örneğin; Bir lokasyon da yaşayanların %20’si o şehrin arazilerinin %80’ine sahip olması gibi. Yine aynı şekilde %80 nüfusun arazilerin %20’sine sahip olması orantılanması temeline dayanır.

Bu kurula 80/20 kuralı ve hayati azınlığın kanunu gibi ifadelerde kullanılmaktadır.

Matematiksel Yaklaşımı

Pareto dağılımını çözümleyen parametrelerden biri olan Pareto indeksini aşağıdaki formüle göre seçersek

 α , α = log 4 · 5 ≈ 1,16

bu durumda sonuçların %80’inin nedenlerinin diğer %20’sinden kaynaklandığı sonucuna ulaşabiliriz.

SEO’da Pareto İlkesi Nasıl Kullanılır?

H = G = |2A-1 = |1-2B|

A:B=(1+H) 2 : (1−H) 2

Pareto İlkesi sonuçların %80’i eylemlerin %20’sinden kaynaklandığını belirtiyor. Ortalama bir SEO uzmanı daha yüksek görünürlükler için davranışlarının %20’sinin ortaya çıkan sonucun %80’sinin temeli olduğunu belirtir. Bu 80/20 kuralı bizim kullanmış olduğumuz Güçlü SEO’nun temel misyonunu tarif eden enteresan bir orandır.

Temel başarı bu Pareto İlkesi dışına çıkartacak adımları atmakta gizlidir. Bu formülün dışına çıkıp net verimli süreçlere odaklanmak bizim önceliğimizdir. Bu sebeple Pareto İlkesi, Güçlü SEO‘nun temellerini oluşturmasında kritik bir formüle sahiptir. Dolayısıyla biz asla spam, agresif SEO ve diğer süreci suistimal edecek hamleler içerisine girmeyiz..

Bunun yerine kullanıcı deneyimi, en başarılı içerik, doğru dış İnternet tanıtımları ve süreci doğru analiz ile çözmekteyiz. Türk SEM her anlaşmalı markasını kendi markası olarak değerlendirmektedir.

Burada paylaştığımız Paresto ilkesi örneği ile SEO yaklaşımımız için önemli bilgileri sizler için aktardık. Bunun gibi daha fazla SEO verilerine ulaşmak için SEO ve Reklam Blog sayfamızı takip etmenizi tavsiye ederim.

SEO çalışmalarımızla ilgili açıklayabileceğimiz kısım bu kadardır. Umarım araştırmalarınızda sizlere yardımcı olabilmişizdir. Burada bahsettiğimiz veriler iyi bir SEO uzmanı için çok kritik verileri de aynı zamanda barındırmaktadır.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *