Pınara Beach Hotel – Google Ads Vaka İncelemesi

Pınara Beach Hotel – Google Ads Vaka İncelemesi

2017 yılında “Otel Pazarlama” çalışmalarımız dahilinde hizmet verdiğimiz Kemer Göynük’ün doğa ile iç içe olan ünlü oteli Pınar Beach Hotel vaka incelemesi yapacağız.

Bütçe Dağılımı

2017 yılında sosyal medya hikaye gösterimleri oldukça uygun fiyatlarda yüksek gösterim elde edebiliyorduk. Bu sebeple bütçe dağılımımızı şu şekilde kordine ettik.

%70 Google Ads Reklemları (o dönemki ismiyle Google Adwords)

%30 Sosyal Medya Reklamları (Facebook + Instagram)

Google Ads Reklam Bütçe Dağılımı

Öncelikle Google Ads bütçemizin önemli bir kısmını Google Search Reklamlarına ayırdık. Search kısmında ön kısımlarda yer almak satış için önemli bir faktördü. Search kısmına ayırdığımız rakam Google Ads reklam bütçemizin %90’ına karşılık geliyordu. Geriye kalan %10’luk kısmı ise Re-Marketing reklamlarına ayırdık.

Bu şekilde Google üzerinden önemli bir kitleyede ulaşmış olduk.

Sosyal Medya Reklamları Bütçe Dağılımı

Kemer’de herşey dahil tatil oteline rezervasyon yapabileceğini düşündüğümüz Türk SEM hedef kitlemiz ağırlığı 5 milyonluktu. Bu kitleyi öncelikle zamana yığarak gösterim elde ettik. Daha sonra Pınara Beach Hotel’e müşteri olması ihtimali olabilecek bir birleriyle kesişmeyecek şekilde 5 ayrı hedef kitlesi daha oluşturduk. Bu 5 hedef kitleye özel video reklam oluşturarak Facebook Ads üzerinden reklam verdik. Bu reklamlarımız o dönemki 2007 yılında oldukça uygun fiyatlarda olan Hikaye (Story) reklam üzerine genel olarak kurguladık.

2017 yılında toplamda 104 odası olan Pınara Beach Hotel’in tüm odalarını %99 dolulukla tamamladık ve başarılı bir sezon geçirdik. Reklam / Ciro dengesini %2 ile Türk SEM olarak tamamladık.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *