Ajans olarak Üniversiteler için ücretsiz olarak danışmanlık hizmeti vermekteyiz. Esaslarımızın temeli “Üniversitelerimizin dünya sıralamasında daha üst sıralarda yer alması.” prensibi üzerine kuruludur. Dünya üniversite sıralamalarını 3 kısma ayırabiliriz. İşin aslı dünyada 4 büyük üniversite sıralama yapan kurumsal firma vardır. Bunlar arasında en popüler olanı ise Webometrics sıralama sistemidir. G-Factor temelinde kendi algoritması vardır. Google temelli bir sıralama sistemidir. Türk SEM olarak Google bizim uzmanlık alanımızdır. Üniversitelere kriterler konusunda danışmanlık yapmakta ve iyileştirme konusunda yönlendirmlerde bulunmaktayız.
Akademik Kadro ve Akademik Yayınlar
Akademik yayınlar konusunda Webometrics harici diğer 3 popüler ARWU, HEEACT, THES-QS yakın prensiplere dayalıdır. Tüm dünyayı tam anlamıyla kapsamasından dolayı Webometrics önemli bir kullanım alanına sahip. Burada Akademik kadronun hatta öğrenci kadrosunun bile üzerine düşen çalışmalardan bahsetmekteyiz. Google Akademik sayfasının detaylı kullanım anlatımını gerçekleştiriyoruz.
Ajansımız ortak ve çalışanları öğretmen kadrosundan gelmektedir. Atatürk’ün eğitime vermiş olduğu önemin tam anlamıyla idrakı içerisindedir ve bu çalışmalardan hiç bir maddi kazanç beklemez.
Web Büyüklüğü Temeli
Webometrics İnternet’in gücünden yararlanan ve gelen verileri anlamlı şekilde yorumlayıp bu verilerce bir sıralama gerçekleştiren yapıya sahiptir. Web büyüklüğü üniversitelerin web siteleri üzerindeki bir kriterdir. Webometrics Botu, sitenizi nasıl gördüğü ve yorumladığı üzerine yapılan bir çalışmadır. Sayfa sayısını artırma ilgili botun sayfalar arası geçişi ve sitemap uygulamaları üzerine bir sunumdur.
Web konusunda G-Factor algoritmasıda önem teşkil eder. Bir üniversitenin kendi anasayfası veya alt sayfalarındaki linklerin diğer üniversitelere ait siteler tarafından ne kadar çok backlink aldığına dayalı bir sistemdir. Bu konuda da Üniversite Akademik kadrosuna anlaşılabilir şekliyle sunum gerçekleştirilir.
Görünürlük, bu kısımda oldukça önemlidir ve yine esası “Backlink” yapısına dayalıdır. Burada tüm dünya web ekosisteminden aldığı backlink sayısı temel oluşturur. Bu kısımda ünversite için neler yapılabilir ve görünürlük çalışma prensipleri hakkında detaylı bilgiler nelerdir değindiğimiz bir alandır.
Zengin Dosyalar üniversite web sitesinde Adobe Acrobat (.pdf), Adobe PostScript (.ps), Microsoft Word (.doc) ve Microsoft PowerPoint (.ppt). içerikli dosyalar olarak belirtebiliriz. Elbette site içerisine sadece Akademik anlam teşkil eden zengin dosyalar yerleştirmek gerekir. Bu konuda “Dosya Yönetimi” hususunda ilgili Üniversitemizin tam olarak ne gibi yazılımsal iyileştirmeler yapılacağına değindiğimiz kısımdır. Dosya yönetiminde akademik içerikli olması önemli bir kriterdir ve Webometrics yetkililerinin bu dosyaları incelediğini belirtmek gerekir.
Çalışmalar Sadece – Ortaya Çıkarma Sürecidir –
Türk SEM olarak yaptığımız çalışmalar “Üniversitenizin hali hazırda zaten bir potansiyeli vardır.” biz sadece ilgili sıralama yapan kurumca anlaşılabilir olmasını sağlıyoruz. İşin temelinde olabildiğince önemlidir ve dünyada bir çok üniversite Webometrics sıralamasını çok önemser.
Türkiye’de ki Üniversite Sıralaması
Lütfen Bizimle İletişime Geçiniz
Bu konuda ki tüm elimizdeki döküman ve bilgileri sizlerle paylaşmak arzusundayız. Bu verileri sizlere anlaşılabilir halinde anlatmaktayız. Biz 2018 yılı itibariyle 16 yıldır bu çalışmaları yapmakla övünürüz. Bizlerle iletişime geçmek için Türk SEM İletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.
Mehmet Akif Turk
Tam anlamiyla karsilasmayi beklemedigim bir yazi olmus ve inanin cok hosuma gitti umarim bahsettiginiz konular okumasi gereken kitle tarafindan okunur