Reklam Çalışmalarımızın Temeli Matematik ve İstatistik Bilimleridir

Reklam Çalışmalarımızın Temeli Matematik ve İstatistik Bilimleridir

15 yıllık reklam deneyimimiz boyunca oldukça ciddi bir bütçeyi yönettik. Tahmini olarak 50 milyon üstü bir bütçenin yönetimini yaptığımız bu süreçlerde her daim nasıl daha iyi sonuç elde edebileceğimizle ilgili çeşitli projeler geliştirdik. Şu an itibariyle Türkiye ve Dünya genelinde tüm reklam ajansları dahil olmak üzere en işlevsel ve benzersiz metotlar uyguladığımızı belirtebiliriz. Öncelikle her küçük veya büyük reklam hamlemiz mutlak bir neden ve neden dahilinde matematikle ifade edilebilir geçerliliğe sahiptir.

Türk SEM Reklam Ajansı olarak çalışmalarımızı prensiplere ayırdık ve en doğru sonuç için mutlak doğru hamlelere dahiline sığdırdık. Bir müşterimiz bize geldiğinde otel, sağlık ve inşaat sektörleri içerisinde değilse ilk adımımız sektörü tanımak oldu. Sektörü tanımak için elimizde okunabilir ve fikir edinebilir matematik bilgileri gerekmekteydi. Bunun için öncelikle 20 farklı kaynak (Google Trends, Facebook Analiz, Twitter Trends, Sahibinde.com Verileri vb.) verilerin karşılığında yorumlanması güç istatistikleri anlaşılabilir ve reklam için kullanılabilir matematik terimlerine çevirdik.

En Temel Felsefe İle Çalışmalara Başlamak

Ajans olarak yeni gelen müşteri firmamız için ilk adımımız “Firmanız nedir? Müşterileriniz kimdir?” sorularıyla en benzersiz fikirlere ulaşmakta ve not etmekteyiz. İlk adımımız sonrası 20 kaynaktan size uyan verileri almakta ve bu istatistik verileri firmanız için ziyaretçiye daha sonrası 2. felsefi akımda ziyaretçiyi > müşteriye evrimleştirme sürecini yürütmekteyiz.

Bu zor süreçlerde reklamcı gözüyle işinizi yorumlamak olmazsa olmaz adımlardandır. Şunu rahatlıkla belirtebilirim ki 20 farklı kaynak veriyi bizim gibi anlaşılabilir hale getirip bunu firmalar için en düzgün reklam stratejisi haline getiren bir başka firma yoktur. En başarılı sonuçlar ancak doğru adımlar, doğru reklam adımlarıyla gerçekleştirilir.

Geleneksel Reklam Modelleri İçin Tavsiyelerde Bulunuyoruz

İstatistik verilerini kullanabileceğimiz reklam verilerine çevirdikten sonra yüzlerce kan ortak bağa sahip “Kavram Haritası” karşımıza çıkmaktadır. Örneğin merkezimize “Alanya’da Bir Otel” koyduğumuzda ilk göbekten akrabası “Tatil” ikinci göbekten akrabası “Tur” üçüncü göbekten akrabası ise “Dinlenmek ve Yenilenmek” kavramları çıkmaktadır. Elbette bu akrabalıklar arasında yüzlerce farklı kelime veya kelime öbeği de yer alır.

Biz 5. göbek akraba olgulara kadar inmekte ve ihtiyaç dahilinde 5. göbek akraba ilgi alanları ilgilenenlerine doğru yöntemlerle ulaşmaktayız. Örneğin; 3. göbek kullanıcılarının ağırlıkta olduğu bir festival var. Bu festival sanat festivali bile olabilir. Bir şekilde gelen kullanıcılar “İstatistik, Matematik ve Sonuçundaki Kavram Haritasında” ulaştığımız verilerce önemli ölçüsü sizin müşteriniz. Biz burada müşterilerimize festivale sponsor olması veya bir şekilde oradaki kullanıcılara ulaşması gerektiğini belirtmekteyiz.

Türk SEM dijital anlamda reklamları kuşkusuz Türkiye’de en iyi yapan 3 firmadan birisidir. Fakat; basılı ve görsel yayın veya diğer reklam alanlarını kullanamayacağı anlamı taşımaz. Biz Matematiği en iyi reklamı vermek için kullanırız. Reklam verdikten sonra gelen reklam gösterimi, ziyaretçi, etkileşime geçen kullanıcı ve müşteri verileri bizim için çok daha sonraki verilerdir.

Doğru Ürün, Doğru İzlenim ve Sonuç Takip

Marka fanatikliğine giden ilk ve en önemli yol doğru ürünün doğru kitle tarafından alınmasıdır. Siz ne kadar başarılı bir ürün yaparsanız yapın eğer doğru kitle o ürünle etkileşime geçip satın almadıysa bu sizin ilk adımınızın hatalı olduğunu belirtir.

Bir ürün yapıldı ve C sınıfı reklam ajansı reklamlarıyla 10.00 yanlış kişi satın aldı. Rakibi bir firma benzeri ürün yaptı ve A sınıfı reklam ajansı 1.000 doğru kişiye sattırdı. Geçecek olan süreç içerisinde C sınıfı ajansın şikayet, ürün eleştirileri ve puanları, tavsiye miktarı gibi insan etkenli matematik verileri düşüş yaşayacak ve bir süre sonra “Reklam / Ciro” dengesi ağır bir kayba uğrayacaktır. İşin eninde sonunda C sınıfı ile çalışan firma hüsrana uğrayacak ve gelecekte kendine yer edinmekte zorlanacaktır.

Fakat; A sınıfı reklam ajansı 1.000 doğru kişiye ulaştırdığı ürün ile ilgili dönütleri bekledi ve beklediği denek grubu puanlarını aldı. 1. viteste denek grubu tarafından gelen veriler oldukça iyiydi ve şu an 2. vitese adım atacak duruma geldi. 2. vites ile 10.000’lik satış miktarlı bir reklam çalışması yaptı ve her adımında reklam / ciro dengesi daha da doğru rakamlara geldi. 5. göbek kullanıcıya ulaştığı 5. vites kapsamında sonuçlar inanılmazdı ve bu başarı çok daha doğru rakamla en karlı ürün fiyatıyla gerçekleşecektir.

Başarı Bazılarına Göre Şans, Bazılarına Göre Matematiktir

Biz reklam ajansı olarak “Mükemmeliyetçi” mantığını korumakta ve çalışmalarımızı bu prensipte yapmaktayız. İlk denek grubumuzda aldığımız veri olumsuz ise reklam süreçlerine asla devam etmemekteyiz.

Ajans olarak ilk ana vizyonumuz “Doğru ürün veya hizmete ihtiyacı olana, doğru ürün ve hizmeti vermektedir.” olarak tanımlamaktayız.

 

Related Posts
1 Comment
Cüneyt Özbilen

Özellikle son yıllarda dijital ortamda sektörel pazarlar büyümüş ve aynı oranda rekabette artmıştır. Bu açıdan işletmelerin daha başarılı olmaları için alanında profesyonel reklam ve pazarlama firmalarından destek almaları zorunluluk halini aldı. Turksem bu anlamda oldukça başarılı işlere imza atmış, yenilikçi bir vizyona sahip bir firma. Yazınızı beğendim ve fikirlerimi paylaşmak istedim.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *