Domain Yaşının Google Sıralamada Etkisi

Domain Yaşının Google Sıralamada Etkisi

Domain yaşının veya ne kadar uzun süre uzatıldığının SEO’ya etkisinin düşünüldüğü kadar ciddi bir katkısı yoktur. (bir ufak katkısı elbette var) Bu konu da tüm Türkçe SEO makalelerinde domain yaşının önemi vurgulanmakta, fakat; durum o kadar basit değil. Domainlerini 10 yıl gibi ciddi süreçlerde uzatmayı düşünen danışmanlık yaptığım firmalar oldu. Bazı SEO üzerine okudukları makalelerden ulaştıkları bilgiler gereği böyle bir kanıya sahip oldukları belli.

mattcuttsGoogle çalışanlarından Matt Cutts kendi blogun da konuya açıklık getirmiş. Kısaca şu şekilde, “Domain yaşının önemli olduğu fakat, çokta önemli olmadığı üzerineydi.” belirtmiş.

Buradan da anlaşılacağı gibi domain yaşı ile ilgili kıstasların bir paket halinde önemli olma durumları vardır. İçerisinde domain yaşı, domain sahibi, domainin sahibinin ülkesi gibi bilgiler etkenlik gösterir. Nedenlerine kısaca bakacak olursak;

Domain Yaşı ve SEO

Inbound Pazarlama içerisinde yeni pazarlama stratejisine değinmiştik. 2013 yılından bu yana trend haline gelen Inbound Pazarlama etkinliğini koruyor. SEO için domain yaşı projenin ne denli önemli olduğunu, sahibinin projeye ne kadar önem verdiğini ifade ettiği için önemlidir. Daha fazla SEO’ya bir katkısı görünmüyor.

Domain Sahibi ve SEO

Whois bilgisinde görünen Domain Sahibi kısmında ki geçen isminde SEO’ya katkısı vardır. Daha önceleri başarılı işler çıkartmış alan adı sahibine bakış açısı ile yeni başlayan bir kişiye bakış açısı aynı değil. Bu sebepten Google, Whois kısmında yer alan “Alan Adı Sahibi” kısmına da bakmaktadır. Tabi bu kısımlar daha önce de belirttiğim gibi paket halindedir.

Domain Sahibi Adresi ve SEO

Domain sahibi Whois‘te çıkan adresi İtalya’da ise ve site Türkçe ise bu durum çok ufakta olsa ilk sitenin açılış sürecinde olmak üzere bazı sıkıntılar çıkartmaktadır. Bu kısma da baktığını biliyoruz. Fakat bu özellikler genel anlamda site için bir karar vermesini sağlamaz.

Aynı şekilde domain adının “.tr” uzantılı olması da Google Türkçe sonuçlarında önde gelmesini de kolaylaştırır. Bu durum diğer tüm ülkeler için geçerlidir.

Domain Yaşı Efsanesi Özet

Domain yaşı konusunun tam olarak SEO’ya etkisinin efsanevi olduğunu belirtmemiz gerek. 10 yıl gibi bir süre domaini uzatmak kesinlikle SEO’ya düşünüldüğü kadar etkisi yok. Matt zaten kendisi bu konunun düşünüldüğü kadar etkili olmadığını belirtip, temel unsurun Inbound Pazarlama’da değindiğimiz noktalar olduğunu söylüyor.

  1. Eşsiz, yüksek kaliteli içerik
  2. içerik miktarı
  3. İçeriğinizi harici geri bağlantıları

Bu konu da ki ulaştığımız bilgilerin bir kısmını yukarıda ki videodan ulaştık. Google Webmasters Youtube kanalında paylaşılan videoyu izleyebilirsiniz.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *