Canonical Nedir?

Canonical Nedir?

Arama motorları bir web sitesinin içeriğini insanlardan farklı şekilde deneyimler. Arama motorları için her benzersiz URL ayrı bir sayfadır. Web sitenizdeki tek bir sayfaya benzer veya benzer içeriğe sahip birden fazla URL ile erişilebiliyorsa, Google bunları aynı sayfanın kopya sürümleri olarak yorumlar. Sonuç olarak Google, içeriğin orijinal ve en önemli parçası olarak bir URL’yi seçecek ve onu dizine ekleyecektir. Bazen bu seçimi hatalı yapar ve yanlış olanı seçer. İşte doğru olan sayfayı belirtmek için Canonical etiketini kullanıyoruz.

Canonical Test Aracı

Bilgi : Test etmek istediğiniz URL adresini tam giriniz. Örneğin; https://example.com/example/example.html

Canonical Tag Ne Demek? Örnek Canonical Kullanımı

Kurallı etiket, yinelenen veya benzer sayfalardaki ana sürümü tanımlayan bir HMTL kod parçasıdır. Şuna benzer:

<link rel=”canonical” href=”https://www.turksem.com/canonical” />

Bu kod parçacığı sayfanın ana sürümünün “href =https://www.turksem.com/canonical” yer alan uzantı kısmıdır.

Bilgi : Canonical etiketi yalnızca aynı veya neredeyse aynı URL’ler için kullanılmalıdır. Konusal gruplandırma için kullanılmamalıdır.

Bu kodu yine örneğin “Canonical Sayfa 2” başlıklı bir içeriğiniz var ve asıl içerik olan “Canonical” sayfasının doğru sayfa olduğunu düşünüyorsunuz. Bu yukarıda yer alan kodu “Canonical Sayfa 2” ve “Canonical” sayfasının her ikisininde içeriğinde yer vermeniz gerekiyor. Eğer 3. bir sayfanız varsa yine aynı şekilde bu içeriklerde ilgili doğru sayfayı belirten Canonical Tag Kodu yer almalıdır.

canonical

Canonical etiket, web yöneticilerinin yinelenen içerik sorunlarını çözmesinin ve arama sonuçlarında hangi sürümün dizine eklenmesi gerektiğini belirterek bağlantı eşitliğini ve sıralamalarını korumasının bir yolu olarak büyük arama motorları tarafından 2009 yılında tanıtıldı. Bu konu teknik SEO kapsamında değerlendirilir. 

Canonical Etiketin SEO’ya Etkisi

Canonical SEO için iyidir çünkü Google’ın yinelenen içerikleri anlamasına yardımcı olur ve canonical sürüm olarak yanlış URL’yi seçme riskini en aza indirir. Canonical tag kullanıldığında Google, bağlantı eşitliğini doğru bir şekilde birleştirebilir, dizine ekleyebilir ve içeriğinizin ana sürümünü ilgili sorgular için sıralayabilir. 

Canonical Önemli Bilgiler

Başlangıçta dikkate almanız gereken bazı tavsiyeler:

  • Google’ın hangi sayfayı standart sürüm olarak değerlendirdiğini görmek için Google Search Console’daki URL Denetleme Aracını kullanın.
  • Yönlendirme veya standart etiket kullanma arasında karar verirken, kullanıcı deneyimi bir şekilde olumsuz etkilenmediği sürece yönlendirmeyi tercih edin.
  • Canonical etiketin hangi sayfada kullanılacağını seçerken en önemli olduğunu düşündüğünüz sürümü tercih edin. En doğru sayfa en fazla bağlantıya ve trafiğe sahip URL’dir.
  • Canonical etiketi yalnızca aynı veya neredeyse aynı URL’ler için kullanılmalıdır. Konusal gruplandırma için kullanılmamalıdır.
Related Posts
1 Comment
Sevingelinlik

Canonical url sayfalamalarda mı kullanılıyor sadece

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *