SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nelerdir?

SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nelerdir?

Bu içerik SEM nedir? içeriğimiz ile SEO nedir? içeriğimizde bahsettiğimiz 2 ayrı disiplinin bir birilerine olan farklarına değineceğiz. Daha önce SEM nedir konusunu kaleme alırken bahsettiğimiz farklar konusuna da bu konu da değinmiş olalım.

Dijital pazarlama dünyasına giriyor musunuz ve bu kısaltmalar özellikle de SEO ve SEM kısaltmaları biraz kafanız mı karıştırıyor? Korkmayın! Çünkü çevrimiçi görünürlüğün bu iki temel bileşeni arasındaki temel farkları aydınlatmak için bu yazıyı kaleme alıyoruz. Bu makalenin okuduktan sonra SEO ve SEM’i birbirinden ayıran temel şeylerin ne olduğunu ve her birinin çevrimiçi varlığınızı nasıl etkileyebileceğini daha net anlayacaksınız. Konuya hakim olanlar Yorum kısmından eklemek istediği farkları bahsedebilirler.

Bilgi : Spotify üzerinde SEO Podcast kanalımızdaki yayınlarda çok değerli bilgiler paylaşıyoruz. Spotify üzerinde takip ederek paylaşmış olduğumuz Podcast yayınlarını takip edebilirsiniz. Bu podcast yayınlarımızdaki içerikleri bir yerde okumanız mümkün değil, oldukça değerli içeriklerdir.

SEM’in ve SEO’nun Anlamlarını Öğrenelim

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) :  Web sitenizi internet kullanıcıları tarafından keşfedilmeyi bekleyen değerli bilgilerden oluşan bir koskocaman bir hazine sandığı olarak hayal edin. SEO ise bu bilgi arayan hazine avcılarını dijital zenginliklerinize yönlendiren haritadır. Web sitenizin içeriğinin yapısını ve diğer öğelerini, arama motoru sonuç sayfalarında yani SERP’lerde organik olarak daha üst sıralarda yer alacak şekilde optimize etme süreçlerinin tümüdür. Başka bir deyişle kullanıcılar alakalı anahtar kelimeleri yazdıklarında web sitenizi üst sıralarda görünmesini sağlar. Bu da doğal olarak site ziyaretçilerinizi artırır. Ücret ödemezsiniz.

Bir makalede SEO’yu biz Türk SEM olarak genelde şu şekilde ifade ederiz.

  • Doğal sonuçlar
  • Organik sonuçlar
  • SERP
  • Arama sonuçları
  • Hak edilmiş sıralama
  • Google sıralaması

SEM (Arama Motoru Pazarlaması) :  SEM’i, web sitenizi bilgi arayan hazine avcıları tarafından anında görüntülenmesini sağlayan dinamik bir spot ışığı olarak düşünün. SEM, web sitenizin arama motorları sonuç sayfalarında görünürlüğünü sağlamak için ücretli stratejiler içerir. Reklamınızın arama sonuçlarında görüntülenmesini sağlamak için belirli anahtar kelimelere teklif verdiğiniz tıklama başına ödeme (PPC veya TBM) reklamcılığı gibi etkinlikleri içerir. Bu yöntem anında görünürlük sağlar ve her tıklamaya bir ücret ödersiniz.

Bunu şu şekilde düşünebilirsiniz; sitenizin kalite puanı X tıklama başı teklifiniz beraber ortaya çıkan rakamla “anahtar kelime borsasında” rekabet süreci olduğunu belirtebiliriz.

SEO ve SEM Arasındaki Temel Farklar

1. Trafiğin Doğası:

  • SEO aracılığıyla oluşturulan trafik hak edilmiştir ve organiktir, yani; kullanıcılar web sitenizi doğal olarak ve genellikle kendi özel sorgularına göre bulurlar.
  • SEM‘den gelen trafik ücretlidir, çünkü esasen belirli anahtar kelimeler arandığında web sitenizin görüntülenmesi için firmalar ödeme yaparlar.

2. Maliyet:

  • SEO arama motorlarına doğrudan ödeme gerektirmese de sitenizi geliştirmek için içerik oluşturma, optimizasyon ve teknik iyileştirmeler zaman, çaba ve bazen de nakit harcama gerektirir.
  • SEM SERP’lerde reklamların görünmesi için ödeme yaptığınız için doğrudan maliyet içerir. Harcamalar, özellikle rekabetçi anahtar kelimeler için oldukça yüksek olabilir.

3. Sonuçların Hızı:

  • SEO yoluyla yüksek sıralamalara ulaşmak için tutarlı çaba ile beraber zaman gerektirir. Yavaş yavaş sonuç veren uzun vadeli bir disiplindir.
  • SEM ile sonuçları anında aramalarda sitenizi görebilirsiniz. Reklam kampanyanız onaylandıktan sonra web siteniz arama sonuçlarının en üstünde, ortalarda veya alt kısımlarda görünür ve anında trafik çekebilir.

4. Görünürlük Süresi:

  • SEO kriterlerine uygun düzgün bir şekilde optimize edilmiş sayfanız, üzerinde aktif olarak çalışmayı bıraktıktan sonra bile sıralamasını ve görünürlüğüne devam eder.
  • SEM aracılığıyla görünürlük, doğrudan reklam kampanyanızın süresine ve bütçesine bağlıdır. Kampanya sona erdiğinde veya bütçeniz tükendiğinde reklamlarınızın yayını durdurulur.
SEO ve SEM Arasındaki Farklar

SEO ve SEM Farkları Tablosu

ÖzellikSEO (Arama Motoru Optimizasyonu)SEM (Arama Motoru Pazarlaması)
TanımWeb sitesinin organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer almasını sağlama süreciÜcretli reklamlar aracılığıyla arama motorlarında görünürlük sağlama stratejisi
MaliyetGenellikle ücretsiz, ancak zaman ve emek gerektirirÜcretli reklam kampanyaları gerektirir (Örn. Google Ads)
Sonuçların HızıSonuçlar almak uzun zaman alabilir (aylar)Hızlı sonuçlar alınabilir (günler veya saatler)
SürdürülebilirlikUzun vadeli etkiReklam bütçesi bittiğinde etkisi sona erer
HedeflemeAnahtar kelimeler ve içerik odaklıDetaylı demografik ve davranışsal hedefleme mümkün
ROI (Yatırım Getirisi)Genellikle daha yüksek uzun vadeli ROIKısa vadede ölçülebilir ROI sağlar
Kontrol DüzeyiSonuçlar üzerinde sınırlı kontrolReklam gösterimi ve bütçe üzerinde tam kontrol
Trafik TürüOrganik trafikÜcretli trafik

Sonuç

Konu neredeyse bu kadar oldukça işlevsel olarak işinize yarayacak şekilde anlatmaya çalıştık. Şunu unutmayın projenizde her iki argümana da ihtiyacınız var. Hem SEM hem SEO ikisi beraber hareket ettiği sürece gerçek verimliliklerini ortaya çıkartabilirler. Bizim Türk SEM olarak tavsiyemiz her ikisi (SEO ve SEM) üzerinde de stratejilerinizi belirleyip çalışmak olacaktır.

8 dijital pazarlama türünün de bir birlerine göre farklı katkıları vardır. İşin temelinde 8 temel dijital pazarlama türünün de ortak hareketi oldukça fazla işinize yarayabilir.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *