SEM Nedir?

SEM Nedir?

Bir ürün ile ilgili aramalarının %35‘inin Google’da başladığı ve ortalama Google aramasının yalnızca bir dakika sürdüğü göz önüne alındığında işletmeler için arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) en üstünde görünmesi oldukça önemlidir. Milyonlarca firma SERP’lerde üst sıralarda yer almak için rekabet ederken, çevrimiçi reklam vermek hiç bu kadar önemli olmamıştı ve Google Ads ürünlerinizi tanıtmanın ve işinizi büyütmenin en etkili yoludur.

Bu makalede size SEM’in temellerini ve işletmenize nasıl fayda sağlayabileceğini 22024 teknolojilerine uygun olarak anlatacağız.

Türk SEM, Google Partner‘a mutlulukla üyedir. Ajansımız üzerinden Google Ads reklamlarını verebilirsiniz.

SEM Nedir?

SEM, Arama Motoru Pazarlaması anlamına gelir. Arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) görünürlük kazanmak için ÜCRETLE reklam yayınlanma temelli bir dijital pazarlama türüdür. Ücretli bir SEM stratejisi, arama motorlarındaki reklamlarda sıralama almak için günlük bir bütçe belirlemeyi de içerir. Arama pazarlamacılığının bir başka dalı olan SEO ile karıştırmamak gereklidir. Bu iki terim arasındaki benzerlik ve farklılıkları bir başka yazımızda detaylıca anlatmaya çalışacağız.

Firmalar Google başta olmak üzere arama motorlarına reklam vererek sektörleriyle alakalı ürünleri veya hizmetlerini belirledikleri “Arama Kelimelerin” SERP sıralamalarında yer alırlar. Kullanıcılar bu anahtar kelimeleri aradıklarında özel reklamları SERP’lerin üstünde, içerisinde veya altında görürler. 2023 yılında reklamları Google’de artık doğal sonuçların arasında da görmeye başladı ve 2024 yılında da bu uygulamasına devam ediyor. Bu reklamlara bir kullanıcı her tıkladığında ilgili firmadan ücret alınır. Bu stratejiye genellikle ücretli arama veya tıklama başına ödeme (PPC) pazarlaması adı verilmesinin nedeni budur. Google Ads (eski adıyla Google Adwords), bu strateji için en yaygın kullanılan arama sağlayıcısıdır.

SEM Nedir?

Anlam Ayrımı (Sürekli Eğitim Merkezi Nedir?)

Güncelleme (21.01.2024) : Bu yazıyı kaleme aldıktan sonra bu yazı da önemli bir şeyi es geçtiğimizi farkettik. O da SEM kısaltması 2 anlamı barındıran eş anlamlı bir kısaltma olduğuydu. Diğer anlamı ise “Sürekli Eğitim Merkezi” kısaltması olarak kullanılır.

Sürekli Eğitim Merkezleri Nedir: Sürekli eğitim merkezleri, bireylerin yetişkin eğitimi ve mesleki gelişim ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış kuruluşlardır. (Sakarya Üniversitesi)

Sakarya Üniversitesi üzerinden Sürekli Eğitim Merkezi Nedir? içeriğinizi okumak için linki takip edin.

Olarak ifade etmiş. Biz Türk SEM olarak çalışma hayatımıza başladığımız zaman SEM ifadesi Search Engineer Marketing kısaltması olarak kullanılmaktaydı. Bu yazının genel iskeleti Dijital Pazarlama kapsamında kalmaktadır. Şimdi konumuza devam edelim.

Başarılı bir SEM stratejisinin şu temellere dayanır: Başarılı bir reklam için şunları uygulayın.

  • Anahtar Kelime Araştırması Yapın
  • Belirli bir hedef kitleyi göz önünde bulundurarak ads.google.com üzerinden reklam kampanyaları başlatın
  • Hedef anahtar kelime varyasyonlarından oluşan reklam grupları oluşturun
  • Bu seçmiş olduğunuz anahtar kelimeleri kullanarak ilgi çekici ve alakalı reklam metinleri yazın
  • Günlük bir reklam bütçesi belirleyin
  • Tıklamalar, gösterimler, tıklama oranları ve ortalama tıklama başına maliyet gibi ölçümleri belirleyip, bunları takip edin.
  • Google Ads önerilerini belli aralıklarla kontrol edin.

Arama Motoru Pazarlamasının (SEM) Faydaları

Arama Motoru PazarlamasıSEM, Google aramada güçlü bir varlık oluşturmanıza yardımcı olarak iş hedeflerinize tam olarak ulaşmanızı sağlayan muhteşem bir araçtır. Ücretli Arama Reklamlarının herhangi bir işletme için en değerli araçlardan biri olmasının bazı nedenleri aşağıda sizinle paylaşıyoruz.

Müşterilerinize Anında Ulaşırsınız

SEM, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin hızlı bir şekilde görünürlüğünü sağlamak için genellikle kısa vadeli bir strateji olarak kullanılır. Ücretli arama reklamları, aylar sürebilen SEO’ya kıyasla hedef müşterilerinize neredeyse anında ulaşmanızı sağladığı için size hızlı sonuçlar verecektir.

Biz Türk SEM olarak SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) müşterilerimizin geneline SEM tavsiye etmekteyiz. Çünkü; siteniz dönüşüm oranları, kullanıcıların ürünlerinize yaklaşımını yani siteniz genel başarılarını anlamak için Google Ads‘i mutlaka kullanmaktayız.

Marka Bilinirliğinizi Artırır

Arama Motoru Pazarlamacılığı, markaların adlarını reklamın başlıklarında, açıklamasında, görünen URL’sinde veya uzantı bağlantıları gibi bir çok yerde göstermesine olanak tanır. Bu nedenle bu ücretli arama reklamları özellikle Google arama sonuçlarında sıklıkla üst sıralarda görünmeleri sayesinde müşterileriniz tarafından yüksek marka bilinirliğine sebep olur.

Reklam Görünürlüğü Sayesinde Site Trafiğiniz Artar

Arama Ağı Reklamları, organik sonuçların üzerinde ilk Arama Motoru Sonuç Sayfasının (SERP) üstünde göründükleri için genellikle yüksek görünürlüğe sahiptir. Doğru bütçe, optimize edilmiş teklifler ve ilgi çekici reklam uzantıları ve metinleriyle yüksek reklam görünürlüğü sağlarlar ve dolayısıyla web sitenize ziyaretçi çekmiş olursunuz.

Kullanıcı Dostu

Google Ads arayüzü sayesinde ücretli arama reklamları hızlı bir şekilde oluşturulabilir ve güncellemeler yapılabilir. Google Ads ve diğer arama ağı reklam platformları, kampanyalarınızın her biri için bir strateji belirlemenizi sağlar, reklamlarınızı istediğiniz zaman başlatıp durdura da bilirsiniz. Belirli bir günlük bütçe oluşturmak ve kampanyalarınızın performans hızını günlük ne kadar harcayacağını belirlemek de kolaydır. Reklamlarınızı optimize edebilmeniz ve minimum bütçeyle kısa sürede işletmenize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Hedef Kitlenizi Kendiniz Belirlersiniz

SEM, markaların arama amaçlarına göre belirli bir hedef kitleye firmanızı ulaştırmanın etkili bir yoludur. Reklamlarınızı yalnızca ürünleriniz veya hizmetlerinizle yakından alakalı anahtar kelimeleri kullanan tüketicilere ulaşacak şekilde optimize edebilirsiniz. Doğru anahtar kelimeleri seçmek, reklamlarınızın doğru hedefe kitleye ulaşmasını sağlayacaktır.

Anahtar Kelime Eşleme Türleri Daha Fazla İmkan Sağlar

Google’ın anahtar kelime planlayıcı aracı, işletmenizi aramak için kullanılan en popüler anahtar kelimeleri belirlemenize size yardımcı olacaktır. Google reklamları, reklamlarınızın sıralama alacağı yere göre size birden fazla anahtar kelime eşleme türü (geniş eşleme, sıralı eşleşme, tam eşleme) sunar. Bu spesifik anahtar kelimeleri kampanyalarınızda kullanarak reklamlarınızın doğru kitleye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. 

Geniş Eşleşme : Antalya Otelleri
Sıralı Eşleşme : +Antalya +Otelleri
Tam Eşleşme : [Antalya Otelleri]

Konuma Dayalı Arama Ağı Reklamı Hedefleme

Google Ads reklamları size hedef kitlenizi konumlarına göre hedefleme seçeneği sunar. Reklamverenler farklı dillerde reklamlar oluşturabilir ve bu kullanıcıları coğrafi konumuna göre hedefleyebilir; dünyanın herhangi bir yerindeki ülkeyi, şehri ve hatta belirli bir bölgeyi belirtebilirsiniz.

Yalnızca İşlem Başına Ödeme Yaparsınız

Google Arama reklamlarınız ücretsiz olarak oluşturulmaktadır ve yalnızca birisi reklamınızı tıkladığında ödeme yaparsınız. Tıkladıklarında ödeme yapmanız arama motorlarında ücretsiz görünürlük ve marka bilinirliği elde edebileceğiniz ve yalnızca birisi reklamınızı tıklayıp web sitenizi ziyaret ettiğinde ücretlendirilebileceğiniz anlamına da gelmektedir. 

SEM Kampanyası

Reklamlarınızı Rakiplerinizin Anahtar Kelimelerine Yerleştirebilmektesiniz 

Her arama pazarlamacısı rakiplerinin aramalarını anhtar kelimelerine ekler; rakiplerinizin alakalı anahtar kelimelerinde görünmek üzere tetiklenen arama ağı reklamları oluşturmanız işletmeniz için fayda sağlayabilir. Bu durum söz konusu anahtar kelimelerde görünürlüğünüzü güvence altına alacak ve sonuçta müşterileri rakiplerinizden size dönüştürme şansınızı oluşturacaktır.

Reklam Performansınızı Ölçülebilir

Ücretli arama reklamları size reklamlarınızın performansını test etme ve her kampanya için topladığınız sonuçları ölçme fırsatı vermektedir. Google Ads Arama reklamları gösterim sayısı, tıklama sayıları, Tıklanma Oranı (TO) ve en iyi performans gösteren anahtar kelimeler gibi ayrıntılı verilere erişmenizi sağlar. Kampanya hedeflerinize bağlı olarak performansınızı değerlendirebilir ve gelecekte daha iyi performans elde etmek için nihayetinde bu reklamlarınızı düzenleyebilirsiniz.

Türk SEM Google Ads Ajansıdır

Google arama sonuçlarında, Google Play Store reklamlarında, Youtube üzerinde veya görüntülü reklam ağında reklam yayınlamak istiyorsunuz, Türk SEM sizlere bu konuda yardımcı olacaktır. Google Ads Arama Ağı Sertifikamıza Skillshop üzerinden ulaşabilirsiniz.

SEM Sıkça Sorulan Sorular

[sp_faq category=”1343″]

Related Posts
1 Comment
Jessica

If you’re looking to buy these arctlies make it way easier.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *