Dijital pazarlama konusunda değindiğimiz 2 temel türünde bir birlerine benzerliklerine ve farklarına değinelim istedik. Bu içeriğimizde PPC Marketing ve SEO Marketing çalışmalarının temellerinin bir birleri ile ilgili durumuna bakacağız.
Bu konuyu okumadan önce;
- SEO Nedir?
Search Engine Optimization, doğal sıralamalarda daha üst sıralarda gelmek için yapılan çalışmalara denmektedir. - SEM Nedir?
Search Engine Marketing, arama motorlarının ücretli reklam kısmıyla ilgili yapılan çalışmaların genel ifadesidir.
Daha önce paylaştığımız içeriklerimizi okuduğunuzu veya SEO ile SEM’in tam olarak ne olduğunu bildiğinizi farz etmekteyiz.
Ücretli ve organik arama arasındaki benzerlikler
Ücretli arama ve organik aramanın temel görünüşleri genel anlamda birçok benzerlik barındırır.
Temel olarak ücretli arama sonuçlarımız sayfanın en üstünde yer alır. Reklam ya da buna benzer bir ifade küçük bir not içerir. Böylece kullanıcılar gerçekte neyin reklam olduğunu kolayca anlayabilmektedir, çünkü SEM’i bazen reklam olarak görmesek de bu bir reklamdır. Ücretli arama sonuçlarınızın tıklanabilir başlığın hemen altında küçük bir reklam simgesi olacaktır, bu küçük ifadelere rağmen ücretli arama ile organik arama arasında pek çok benzerlik bulunmaktadır.
Ücretli Reklamlar:
- Tıklanabilir başlıklara sahip olur
- Tıklanamayan gövde içeriğine sahip olur
- Tıklanabilir site bağlantılarına sahip olur (ana reklam alanının altındaki küçük bağlantılar)
Google Ads 2024 Reklam İfadesi : Ücretli sponsorlu reklam
Ücretli ve organik arama arasındaki fark
Artık ücretli arama ile organik arama arasındaki benzerlikleri incelediğimize göre temel farklılıklara göz atabiliriz.
Trafik
Ücretli arama reklamı, reklamverenlerin reklamları sunmak için ödeme yaptığı bir pazarlama yöntemidir; organik aramada ise gelen ziyaretçi için ödeme yapmazsınız. Fiyatlandırma modelinde organik ve ücretli arama arasındaki temel fark ücret ödenmesi veya ödenmemesi üzerine kurgulanmış durumdadır.
Hız
Ücretli arama da sıralama almak ve ziyaretçi çekmek çok daha hızlıdır. Organik olarak sıralamaya girmeniz iki haftadan birkaç aya kadar sürebilirken, ücretli arama hemen hemen 15 dakikadan yarım saate kadar kısa bir süre içerisinde yayına girebilir. Reklamınızı Google, Bing veya Yahoo!’da üst sıralarda yarım saat içerisinde görebilirsiniz ancak organik sonuçlarda yer almak çok daha uzun zaman sürebilir.
Konumlandırma
Ücretli arama sonuçları her zaman SERP sonuçlarının en üstünde veya en alt kısımda birkaç tane bulunur. (Güncel Bilgi : 2024 yılında Google organik sonuçlarında arasında reklam gösterimi yaptığı gözlenmiştir.) Reklamlar organik olanın üstünde ve altında yer alırken, organik ortadadır ve daha az çekicidir.
Alt kısımda yer alan reklamlara ekranın çok aşağısında oldukları için bu bağlantılara tıklamayabilirler. Reklamlar için genellikle en verimli yer üst kısımlardır. Bu organik sonuçlar içinde geçerlidir.
Simge
Ücretli aramada küçük bir reklam simgesi bulunur. Bu simge ücretli aramanın organik aramalarla karışmasını engeller.
Organik arama sonuçlarında daha uzun bir başlık ve daha uzun bir metin bulunurken ücretli arama sonuçlarında daha kısa başlıklar ve daha kısa bir metin genel olarak bulunmaktadır. Bu durum ücretli arama reklamlarında bir karakter sınırı olduğunu göstermektedir.