Yurtdışı çalışmaları Türk SEM olarak ana çalışma alanlarımızdan birisidir. Yurtdışı SEO konusunda oldukça önemli birikimler elde ettik. Bu birikimlerimizi bir çok kurumsal firma için kullanmaya devam ediyoruz. Yurtdışı çalışmaları konusunda en önem verdiğimiz pazarlardan birisi de Almanya’dır.
83 milyondan fazla nüfusu ile AB’nin toplam yıllık GSYİH’sinin dörtte birinden fazla olan katkısı göz önüne alındığında, işinizi Almanya’ya genişletmek firmanız için çok doğru bir karar olacaktır . Doğru yaklaşılırsa bu hamle size sadık ve güvenilir müşteriler kazandırabilir. Bununla birlikte Alman Pazarı ve Almanca konuşulan Almanya, İsviçre ve Avusturya ülkeleri (genellikle “DACH” olarak anılır) bu ülkeler benzersiz fırsatlar sunmaktadır.
Bu pazarları fethetmek için titiz bir pazar analizi ve Alman kültürü ve alıcıları hakkında keskin bir anlayış şarttır. Türk SEM’de yer alan bu makalemizde genişlemeniz sırasında özel olarak dikkat gerektiren önemli noktalara değinmek istiyoruz.
Alman pazarına açılmak bu uğraşlara değer mi?
Şu anda bu makaleyi okuduğunuza göre muhtemelen DACH bölgesine genişlemeyi düşünüyorsunuz. Tarihsel olarak birçok uluslararası şirket pazarın özel tercihleri nedeniyle Alman müşterilerini kazanmakta epey zorlandı. Bu zorlukların üstesinden gelmek, doğru şekilde yapılandırılmada uzun vadede sizinle birlikte kalacak ve işletmenizi yeni bir seviyeye taşıyabilecek sadık bir müşteri tabanı oluşturabilir.
“Almanlar araştırmayı çok sever. Burada mesele öncelikle ürün/hizmetinize güvenmelisiniz. Ardından doğru kişiye doğru ürünü pazarlamak gereklidir. Almanya pazarına girerken sadece başarılı bir reklamcı değil hem Almanya pazarını tanıyan hem de hedef kitle analizini çok iyi yapabilen bir reklamcı olmak gereklidir.“
Türk SEM CEO Tahir Dinç
Almanya’nın Avrupa’nın ve dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olması, ileri teknolojisi, ihracat odaklı yaklaşımı ve güçlü altyapısıyla birleşince onu ideal bir genişleme hedefi haline getiriyor. Türk firmaları içinde genişlemenin en mantıklı ülkelerden biri olmasının nedeni tarihten gelen birliktelikte önemli etkenlerdendir.
Pazara Giriş
Alman müşterileriniz genellikle kapsamlı araştırmalar yürüterek ürün ve hizmetlerle ilgili ayrıntılı bilgilere öncelik verdiğini belirtmiştik. Pazarlama çabalarınız güvenilirliğe dayalı şeffaf ve dürüst sunumlar üzerine kurulmalıdır. Sektördeki hakimiyetinizi ve başarılarınızı vurgulamak önemli olsa da bu iddiayı müşteri referansları, olumlu dönütler ve sertifikalar gibi güvenilir kanıtlarla doğrulamak oldukça önemlidir.
Açık ve iyi yapılandırılmış bir web sitesi tasarımı Alman Pazarındaki müşterilerin bilgiye kolay erişimini sağlamak için zorunludur. Aynı derecede hayati önem taşıyan husus, özellikle kişisel verilerin işlenmesi, sözleşmeler ve anlaşmalarla ilgili yasal düzenlemelere site genelinizde uymanızda önemlidir. Bunu yaparak Alman müşterilerin güvenini kazanabilir ve kalıcı ilişkiler için sağlam bir başlangıç gerçekleştirebilirsiniz.
Adım Adım Alman Pazarı
Uzun süredir Almança SEO konusunda çalışmalar yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Adım adım ilk Alman pazarına girecek firmalar için neler yapması gerektiğini anlatacağız.
1. Alman Pazarına Uyum Sağlayın
Etkin bir şekilde uyum sağlamak için ürününüzle ilgili kapsamlı pazar analizi hayati öneme sahiptir. Reklam ve satış stratejileriniz için ilham alarak yerel ve ulusal rakipleri inceleyin. Türkiye ile Almanya arasında ne gibi farklılıklar olduğunu sektörel olarak bir liste halinde çıkartın. Ürün veya hizmetinizin Türkiye’deki varlığı ve Almanya’daki varlığı nasıl bir ayrışma gerçekleştiriyor.
2. DACH Ülkelerini Hedeflemek
Yaklaşımınızı DACH pazarının farklı ihtiyaçlarına, isteklerine, ilgi alanlarına ve önceliklerine göre uyarlamanız sürecinize pozitif yansıyacaktır. Alman potansiyel müşterilerinin güvenini kazanmak için iddialarınızı gerçeklerle destekleyerek ürününüzün veya hizmetinizin faydalarını ve değerini şeffaf bir şekilde aktarın.
3. Anadili Konuşan Kişileri İşe Alın
Dil özellikle Almanya’da çok önemli bir rol oynamaktadır. Almanca bir web sitesi ve ödeme süreci sunmak memnuniyetle karşılanır, ancak kusursuz dilbilgisi ve yüksek kaliteli dil kullanımı büyük öneme sahiptir. Dil engellerini aşmak için Almanca Call Center hizmeti sağlayan doğru bir firma ile çalışmak büyük önem taşımaktadır. Bu konuda Türkiye’de bir çok farklı firma hizmet vermektedir.
4. Web Sitenizi Alman Pazarı için Optimize Edin
Web sitenizin açılış sayfasını, reklamlarınızı, kullanım sözleşmelerini, SSS’ler, yönlendirici kılavuzlar, sosyal medya ve video içeriklerinizi sorunsuz çeviriler sağlayın. Arama motoru optimizasyonu (SEO), arama motoru sıralamanızı ve genel güvenilirliğinizi artırmanın anahtarıdır. Google Ads, doğru müşteriye doğru anda ulaşmak için muhteşem fırsatlar sunar. Hem SEO hem Google Ads’i doğru ve iktisatlı şekilde kullanmak için Türk SEM sizlere yardımcı olacaktır.
“Bu iki pazarlama kiti çoğu zaman çok iyi bir başlangıç kitidir. Fakat; sosyal medya ve mecra tanıtımları da Almanya pazarında firmanızın varlığını güçlendirici etkiye sahiptir.“
Türk SEM CEO Tahir Dinç
5. İletişim Kanallarını Seçin
Alman müşteriler arasında güveni artırmak için kaliteye ve yaygın platformlara öncelik vererek Alman Pazarındaki firmanıza katkı sağlayacak medya kanallarını belirleyin.
6. Planlı Hareket Edin
Almanca içeriğinizin titizlikle kaleme alın ve revizyonu için yeterli zaman ayırın. Content Marketing dijital pazarlama türünü doğru kullanmak sizi şaşırtacak şekilde marka fanatiklerinizin doğmasını sağlayabilir. SEO uyumlu blog içeriğimizi dikkatlice incelemeniz içerik stratejinize fayda sağlayacaktır.
7. Düzenlemelere ve Yasalara Uyun
Süreçleri, gerekli belgeleri ve düzenlemeleri önceden araştırın ve Almanya’nın bürokratik ortamını iyi bilen bir danışmanla beraber çalışın.
Sonuç
Ürün veya hizmetlerinizi Alman pazarına açıyor olmanız heyecan verici bir süreçtir. Bir noktada müşterilerimizin ne kadar doğru bir karar verdiklerine şahit olmak bizler için her zaman keyif verici olmuştur. Almanya pazarı oldukça zordur ama Almanya pazarını bilen doğru bir ajans ile çalışmak bu zorluğu kolaylaştırıcı bir etkiye sahip olacaktır. Ajansımız Alman pazarını oldukça fazla önemsemektedir.
Türk SEM CEO’su Tahir Dinç Aksaraylıdır ve çocukluğundan bu yana Aksaray’daki Gurbetçi yoğunluğundan dolayı Alman pazarına her zaman yakın olmuştur.
Ayrıca şu konuyu da okuyabilirsiniz;
Sitenizi Yurtdışında Tanıtmanın Etkili 6 Yöntemi
Web siteniz fiziki olarak Türkiye’de host ediliyorsa CDN kurulum sürecini de göz önünde bulundurabilirsiniz.