Inbound  Pazarlama Stratejisi

Inbound Pazarlama Stratejisi

Inbound Pazarlama kavramı 2005 yılında ortaya atılsa da günümüzde daha anlaşılır bir hale geldi. Zamanında iyi projelendirmiş bir web sayfasına ihtiyaç yoktu. Daha doğrusu temel unsur o dönemlerde bir web sayfası olması üzerine kuruluydu. Kendi ilk web sayfam 2003 yıllarına denk geldiği için çok iyi hatırlıyorum ki; Türkiye’de SEO üzerine konuşabilen 7-8 kişiden fazla kimse yoktu.

O günlerden bu günlere SEO kavramında ciddi farklılaşmalar oldu. Bir SEO danışmanının da iş yükünün haylice arttığını belirtebiliriz. Çünkü; iyi bir SEO tüm girdilerin hesaplanmasıyla ancak oluşabiliyor. Tüm süreci yönetmek ise inanılmaz bir mantık ve istatistik bilgisine ihtiyaç duyar. İnsanı bilmekte yine SEO danışmanının en önemli özelliği olduğunu söylemek zor olmazdı. Webte gezinen kişinin psikolojisini anlamak SEO’yu yarılamak gibi duruyor. Bu mantık üzerine de Google kendi sistemini kurduğunu rahatlıkla belirtebiliriz.

Güzel ve uzun bir yazı olacak, bu yazı da temel noktamız kendi firması için SEO çalışması isteyen firma sahibinin neler ile karşılaşacağı ve hangi süreçlerin yönetimini SEO Danışmanına (Türk Sem için geçerli) bırakacağına değineceğiz. Aynı zamanda bizden beklentileri neler olacak onlara da Inbound Pazarlama içerisinde bakacağız.

Biz Türk Sem olarak Inbound Pazarlama sistemini temel prensip alan bir SEO firması olduğumuzu belirtmek istiyorum. Kısaca olaya sonradan girip, dışardan izleyerek değil. İşin içine temelden el atarak bir pazarlama stratejisi izliyor olacağız. Maddeler halinde Inbound Pazarlama stratejimize değinelim.

1 – ) İlham Al, Sektörü Tanı, Hikayeni Yarat

methodology-venn-diagramDoğru kurgulanmış bir web sayfası öncelikle insan için olmalıdır. Arama motorları sonraki gelen kısımdır. Elbette biz her ikisi içinde siteye bakış açısı gerçekleştiriyoruz. Fakat birisi diğerinden daha önemli olacaksa bu elbette sitenin ziyaretçileri olacaktır. Sektöre yenilik getirmeyen, insanlığa bir katkı sağlamayan çalışmalar maalesef çok fazla başarılıymış gibi durmaz. Temel prensip “ne yapıyorsak yapalım en iyisini yapmaya çalışalım” prensibi üzerine kurulu diyebiliriz. Yine bu konuda Inbound Pazarlama olarak sadece SEO Danışmanına bırakılmayacak kadar önem arzeden mevzular barındırır.

Inbound Marketing için temel olan hikaye yaratma kısmında tüm herkesin görüşü alınması temel unsurdur. Biz bu konuda “Test” kadromuzla site kullanımı, (varsa) alışveriş aşamaları, sevdiği içerikler bölmü gibi konularda anketler oluşturmakta ve ortak akla güvenmekteyiz.

2 – ) Güçlü Bir Web Sayfası, Güçlü Alt Yapı

Projeyi tamamladıktan sonraki kısımda devreye giren web sayfanın alt yapısıdır. Bu kısım görünür kısmımız olduğundan dolayı ciddi önem sarf eder. Eğer markanız Türkiye çapında bilindik bir marka ise sitenizde ki görünür arayüzünüz, yeni bir marka kadar önem sarfetmiyor olarak görünebilir. Fakat işin aslı düşünüldüğü gibi değildir. İnsanlar sizin “Marka Fanatiğiniz” olması için web sayfanızın gücüne güvenmeniz gereklidir. Süreç olarak web sayfanızın arayüzü kişiyi etkilerken, kullanışlı olmalı ve sadeliği ön plana çıkartmalıdır. Güçlü bir alt yapı ise hız ve daimi hizmet ile ölçülür.

3 – ) Yazı, Görsel, Video 3 Muhteşem Kral

İnternet içeriklerinin %99’u bu 3’lü üzerine kuruludur. Bizde bu 3’lüyü iyi kullanmak zorundayız. Aksi taktirde izlemiş olduğumuz web gelişim sürecimizde durağan bir süreç yaşarız. Bu aşama Inbound Marketing içinde en önemli aşamalardan birisidir. Çünkü; insanlar markanızı tanımaya başlayacakları kısım olduğu gibi web sayfanızla alakalı bir içeriği “Sosyal Medya’da veya kendi web sayfalarında” paylaşmaya başlayacağı kısımda bu aşamadır.

Sektörünüzle alakalı henüz el değmemiş içeriklerin paylaşılması gibi, video ve fotoğraflarla bezeli makaleler kurgulamakta çok önemlidir. İnsanların markanızı tanıması veya marka fanatiginiz olması için biz bu sürecinde planlanmasını üstleniyoruz. İnternet bilgi kütüphanesine ekleyeceğimiz her bir içeriğin bizlere geri bildirimi olacağından kuşkunuz olmasın.

Yeni ziyaretçi çekim sürecinde elbette kendi markamızın hizmetleri dahilinde araştırma yapanların hedef kitle olması da bu süreç için çok önemlidir. Eğer web sayfanızda “Tatil” satıyorsanız yani otel rezervasyonu yapıyorsunuz. İnternet üzerinde film izlemek isteyen birinin sitenizi ziyaret etmesi SEO Danışmanı için yanlıştır. Kişi; siteye geldiği gibi çıkacak, faydalanamayacak veya markanıza karşı hoş olmayan bir “ilk tanışma” yaşayacaktır. Bu sebeple gelecek ziyaretçi için paylaşılacak içerikte Inbound  adımlarımız için ciddi önem sarf etmektedir.

hubspot-inbound-pazarlama-marketing

4 – ) Gelen Ziyaretçiye Ürün Pazarlama Süreci

Inbound Pazarlama, Hubspot araçları yardımıyla işleri biraz daha kolaylaştırıyoruz. Fakat bu süreç tüm parametreler arasında en önemli ve zor aşamadır. Müşteriniz olmaya en yakın kitleyi web sayfamıza getirdikten sonra pazarlama sürecine giriş yapabilmekteyiz. Öncelikle ilgili içerikte, ilgili ürünleri göstermek ciddi önem sarf ediyor. Mesela; turizm acentanıza ait web sayfamızda “Evlilik Yıldönümü Hatırlatıcı” uygulaması gerçekleştirdik ve kişilerin balayı tarihlerini kayıt altına aldıysak; hatırlatmayı da 1 hafta öncesinden olacağını belirttiysek. Tam ilgili kısmın görünür bir yerinde ufak bir kutuda “Ediör Seçimi”, “Evlilik Yıldönümünüz İçin En Tercih Edilebilir Oteli” gibi bir ibare yer vermeliyiz.

Kısaca ilgili içerik kısmında, ilgili ürün bilgi kutusu yer almalıdır.

Elbette siteyi kapattıktan sonraki süreçte müşterimiz olmaya en yakın durumdaki ziyaretçimizin peşini bırakmıyoruz. Reklam programlarımızla süreci desteklememiz gereklidir. SEO tek başına veya Reklam tek başına yeterli değildir. Her ikisi de en uygun haliyle kullanılması gerekmetedir. Google Merchant, Adwords, Facebook Reklamları gibi reklam platformlarıyla entegreli bir şekilde kendimizi unutturmamalıyız. Sadece web üzerinde kalmayan, yıldönümlerinden 1 ay önce 2 otel alternatifi ile kişiye, telefonveya maille kişiye özel tekliflerde bulunmakta gereklidir.

Fakat Inbound Marketing’in bu kısmında önceliğimiz bizim siteye ilk geldiği dakikadır. O dakika içerisinde iletişimi koparmamayı sağlamayacak materyalleri temin edebilmekte önem arz eder. Tabi ki ilk ziyaretinde satışa yönelik sistemi kurmak gerekir.

5 – ) Marka Fanatikliğine Giden Yol

Yeni bir ziyaretçiyi sayfaya çekip, ürün satışı yapmak; mevcut müşterimize satış yapmaktan çok daha zordur. Bu durum zaten bilinen bir durum. Bu yüzden hem web arayüzünde ki doğru seçimler, hem web alt yapısında ki doğru kurgulama ciddi derecede önem sarf ediyor. Daha da önemlisi “müşteri hizmetleri” bile kişinin siteye tekrar gelmesi, tekrar alışveriş yapması sürecine önemli etkisi var. Site ziyaretçilerinin tekrar siteye gelme oranı ne kadar yüksek olursa, bu durum SEO’ya da ciddi katkı sağlar. Bu durumu şöyle açıklarsak daha anlaşılır olacaktır; sayfaya gelip, klavye satın alan bir müşteriniz ile 1 aylık araştırmalarda her gün web sayfanızı ziyaret eden bir başka müşteriye kıyasla SEO’ya katkısı daha farklıdır. Eğer bir ziyaretçi devamlı siteyi ziyaret ediyorsa yararlanılası bir içeriğe işarettir. Bu da Google Algoritmasında önemli bir parametreyi çalıştırır ve aramalarda ön sıralarda gelmeyi kolaylaştırır.

Kısaca müşteriyi tekrar sayfamıza çekmemiz, başka başka hizmetleri veya yararlanması gereken aynı hizmeti temin etmesini sağlamak gereklidir.

6 – ) Rakamlar, Raporlar, Değerlendirme ve Ölçüm

Gelen ziyaretçilerden kaç tanesi aksiyon almış, aksiyon alandan ise kaç tanesi satışa dönüşmüş bunlar dikkatlice incelenmelidir. Hem bir sonraki reklam verim aşaması hem de yeni içerikler için önem arz eder. Firmanıza ait ürün veya hizmetin satın alınmış olması Inbound Marketing‘in tam merkezinde, kalbinde yer alır. Yani; insanların sitenize bolca ziyaret getirmesi veya SEO kurallarına harfiyen uygunluk konuları web sayfanız üzerinden yapılan alışveriş oranlarından çok daha önemli değildir. Temel unsur aksiyon alınmasıdır ve uğraşlarda bunun üzerinedir.

Özetle

Outbound Pazarlama Neden Bitmiştir?

Klasik pazarlama stratejisi ile firmalar rekabette zorluk çektiklerini anlamışlardır. Amerika’da %50 üzerinde Inbound Pazarlamaya  geçiş görülmüştür. Bu ciddi rakamları ülkemizde söylemek pek mümkün görünmüyor. İçerisinde; TV Reklamları, Broşür, Radyo, Tele-Pazarlama ve Basılı Yayın Reklamları vb eski üsül reklam modelleri olarak sıralayabiliriz.

Inbound Pazarlama 3 Temel Unsur

  1. Etkili İçerik, Etkili Satış Stratejisi
  2. Arama Motoru Optimization (SEO Nedir)
  3. Sosyal Medya Kullanımı

Hem küçük işletmecilerin çok ciddi kitlelere ulaşmasını sağlayabilecek stratejiler barındırması hemde günümüz müşterilerine ulaşmanın en etkili yolunun İnternet olması “Yeni Pazarlama Stratejisi” Inbound Pazarlama’yı  doğurmuştur.

Related Posts
4 Comments
Akif Soylu

Detaylı bir tanıtım olmuş, fakat inbound çok uzun soluklu bir çalışma değil Mi?

Çok güzel yazmışsınız ancak Inbound Pazarlama’nın temelinde yer alan “yabancı kavramı” ve “buyer persona” ile ilgili açıklamanız bulunmuyor. Bunun haricinde site içerisinde de doğru bir Call-to-action kullanımına ve book’a rastlamadım. Bu konuda çalışmalarınız olacak mı? Inbound pazarlamanın fiyatlandırması nasıl oluyor?

Tahir Dinç

Mert Bey Merhaba,

Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederiz. Elbette InBound Pazarlama Stratejisinin adımlarını benimsemiş bir çalışma yapmaktayız ve bu konuda Blogumuz üzerinden çalışma yöntemlerimiz konusunda iş ortaklarımızı bilgilendirici yazılar yazacağız.

Teşekkür Ederiz.

Seo rehberi

Cok sey ogrendim yazi icin tesekkur ederim..

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *