Müşteri Merkezli Stratejiyi Benimsemek

Müşteri Merkezli Stratejiyi Benimsemek

Dijital platformda var olabilmek için veya günümüz ticaret dünyasında firmalar varlıklarına devam edebilmek için “müşteri odaklı” olmak zorundalar. Ürün kalitesi, müşteri hizmetlerindeki memnuniyet gibi tüm insanı etkileyen faktörlerin net ve doğru olma sürecinden bahsediyoruz. Dijital pazarda var olmak müşteri sayısında ciddi artışı peşinden getirir. Fakat sisteminiz tam olarak buna uygun mu? İşte tam olarak sistem uygun değilse “şikayet, eleştiri ve daha nice ağır” sonuçlarla markanın sıkıntıya girdiği bir sürece doğru yol alınabilir.

Dijital dünyada var olmak vizyon sahibi tüm işletmeciler için mecburi olması gerektiği bir pazar. Bu bugün veya geç kalınmış bir yarın olabilir. Fakat bir gün bir kaç sokak ötedeki müşterisine 500 KM uzaktan ürün geldiğinde işletmeci “Yeni Pazarlama Stratejisine” merhaba diyebilir.

İnternet’e bağlı dünyada 3 milyar insan var. Her biri bilgi, ürün ve hizmet almak için İnternet’i kullanıyorlar. Bir ürün yüzlerce farklı web sayfasından temin edilme durumu da var. Peki sizden neden almalılar, sizi nasıl bulacaklar. Yeni bir müşteri getirmek, mevcut müşteriye ikinci bir ürün satmaktan daha zor olan bir durumdayız.

[blockquote author=”-Forrester Research, Inc., 2014″] Müşteriler uyarlanmış deneyimler aracılığıyla kişisel hizmet bekliyor ve onları hayal kırıklığına uğratırsanız rakiplerinizden hizmet almaktan çekinmeyeceklerdir.”
[/blockquote]

musteri-merkezli

[accordion title=”Microsoft Bu Konuda Ne Düşünüyor” style=”style3″ collapsed=”true”] Müşteri Çağı’nda, beklentiler değişiyor. Müşteriler artık daha önce hiç olmadıkları kadar hassas. Sayfa yükleme süresindeki milisaniyelik farklılıklar iyi veya kötü kullanıcı deneyimi için belirleyici olabiliyor, aynı gün yapılan teslimatlar artık ertesi gün yapılan teslimatları hiç bitmeyen bir bekleyiş haline getirebiliyor ve müşterilerin bu kusurlar konusunda toleransları yok.

İnternete bağlı cihazlara sahip neredeyse üç milyar insan var ve müşteriler hiç olmadığı kadar daha fazla bilgiye erişim sağlıyor. Dolayısıyla, daha iyi ürünleri daha hızlı ve daha az maliyetle sunamıyorsanız, bunu yapabilen bir başkası çıkacaktır. Forrester tarafından ifade edildiği üzere, “Müşteriler uyarlanmış deneyimler aracılığıyla kişisel hizmet bekliyor ve onları hayal kırıklığına uğratırsanız rakiplerinizden hizmet almaktan çekinmeyeceklerdir.Müşteri beklentilerinin yükselmeye devam ettiği günümüzün rekabetçi iş ortamında, işletmeler müşteri odaklı bir anlayışa sahip olmalıdır. [/accordion]

Web Sayfasında Ne İstiyorlar

cio-plus-cmo-hybrid-role-changing-landingMarkanız bilinmiyor veya müşteri markanız ile yeni tanıştıysa en temel unsur “güven” konusudur. Markanızla alakalı İnternet araştırmalarına başladığı anda hakkınızda karşılacağı yazılar güven verici yazılar olmalıdır. Genel olarak arama motorunda markanızla alakalı ilk sayfada çıkacak siteler sizin için düşündüğünüzden çok daha fazla önem teşkil ediyor.

Ürün temininden, hizmet sunumuna gösterilecek her refleksi hareket müşterinin 2. defa sizden alışveriş yapması için temel oluşturur. Bu durum, öylesine önemlidir ki, uyuyup/uyanmasını dahi beklememek gerekli. Ödemeyi yapıp, ürün talebini gönderdiği andan her geçen gün istek ve arzusu bir miktar azalır. Eğer süreç yeterince uzadıysa örneğin 3 günü bulduysa bir çoğu için ürünü sipariş ettiği dakikadan çok uzakta olabilir.

Bu sebeptendir hız müşteriyi sabitlemek ve marka fanatiğinize dönüştürmek için önemlidir.

Fiyat ise güvenle beraber önem teşkil eder. Özellikle İnternet üzerinde haylice korsan ürün satılan bir ülke olmamız nedeniyle. Fiyatta rekabete açık olmalı, her gün mutlaka en az 1 üründe ciddi indirime gitmek gereklidir. Düşündürülmek istenen temel husus “Bugün acaba hangi üründe indirim var?” sorusudur. Sadık ziyaretçinin son durağı sadık müşteridir. Müşteri odaklı olunduğu sürece başarıda gelecektir.

[blockquote author=”-Gartner Predictions, 2014″] 2017 itibarıyla, tüm tüketici ürünü yatırımlarının %50’si yeniden müşteri deneyimi yeniliklerine yönlendirilecek. [/blockquote]

İlgi Çekici Hafızada Kalan Reklam Kazanç Sağlar

Çoğu defa reklam orta derecede ilgi çekici ise unutulur. Orta derecede ilgi çekici reklam izlendiyse unutulmamak için bir kaç defa kişinin karşısına çıkmak gerekir. Tekrar unutmamayı sağlayacak ve sonuç olarak hafızada yer edinecektir. Fakat, ilgi çekici bir reklam ise unutulmayacaktır. Tam olarak reklam stratejisi ise ilgi çekicilik üzerine kurulu olmalıdır.

[accordion title=”Microsoft – DİJİTAL PAZARLAMA ÇAĞINI KUCAKLAYIN” style=”style3″ collapsed=”true”]

Günümüzün Modern Pazarlamacısı, artık dijital pazarlama yapmak yerine dijital çağın yükselişine ayak uydurduğumuzu anlıyor. Bu da bir takım zorlukları, fırsatları ve yeni müşteri beklentilerini beraberinde getiriyor.

[/accordion]

Reklam ile web sayfasının gelişim süreci tam olarak %100 entegreli çalışmalıdır. Web sayfa projelendirmesinin gelişim aşamaları için reklam sürecini kullanmak önemli kazançlar sağlar. Reklam ve Doğal gelişim süreci arasındaki uyum ise bir binanın iki kolonu gibidir. Her ikisininde sağlam bir şekilde binada bulunması gerekir. Sadece Adwords reklamları ile veya sadece SEO ile web gelişim süreci tam olarak doğru hızında ve sürecinde ilerlemez.

Related Posts
1 Comment
meselem

Microsoft bu konuda ne kadar basarili acaba alinti yapioz

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *