Reklam çalışmaları konusunda Türk SEM olarak “Mağaza” reklamcılığı üzerine çalışmalarımıza devam ediyoruz. Fiziksel mağazanızı kendi lokasyonunda en çok ziyaret edilen mağaza haline getirebiliriz. Reklam bir düzlemde giden ve tek bir doğru yolu olan çalışma kesinlikle değildir. Fiziksel mağazacılık ile online mağazacılık bir birinden ayrı ve bağımsız ise asla değildir. Aksine online mağazacılık başarısı, direk olarak fiziksel mağaza başarısını ve ziyaretlerini etkiler. Bu konuda basit reklam modeli değil, oldukça komplike bir reklam sistemi tüm alternatiflerin kullanımını gerektiren bir sistemler bütünüdür.
Başarılı reklamcılıkta tesadüf ve şansın etkisi sıfırdır.
Sosyal Medya Reklamcılığı ve Fiziksel Mağazanız
Öncelikle Facebook bu konuda hedef kitlenin oldukça açık olduğu reklam alanlarındandır. Hedef kitlenizi özelleştirerek reklam vermek olumlu sonuçlar doğuracak ve 1. derece müşteri kitlenize ulaşmanızı kolaylaştıracaktır. Facebook, Google ve diğer reklam sistemleri gibi otomatik sunduğu sistemleri size en yüksek bütçelerle reklam vermenizi sağlar. Bu yüzden site üzerinde “Öne Çıkarın” tarzı reklam sistemleri verim kalitesi olarak %50 az olacaktır. Bu yüzden bir ajans ile çalışmak mantıklı bir süreç doğurur.
Facebook ve İnstagram reklamları hedef kitlenin en bariz şekilde görüldüğü ve hatta tam olarak hedef kitlenizin miktarını görebildiğiniz bir yerdir. Bu sebeple “Fiziksel Mağaza + Online Mağaza” bütünleşik reklam sisteminde önemli yer edinir. Fakat; bu işlem tamamen profesyonel bir reklamcının yönetiminde işlenmesi gereken bir sistemdir.
CPA ile başlanılan reklam sisteminde hedef kitlenizin tam olarak kesişme kümesini Facebook’a öğretmek ve bu süreci CPS ile devam etmek gerekir. Mevcut özelleştirmenizde en uygun kitle mutlaka Facebook tarafından belirlenmesi gerekir. Burada Facebook ile Google bazı noktalarda ayrışmaktadır. Facebook reklamın bir çok ince ayarını kendi yaparken, Google ise hemen hemen reklamın tüm ince ayarlarına müdahale hakkı vermektedir.
Facebook Reklamları 4 Yılda 19 Kat Pahalandı
Reklam vermenin bir kaç tıklama ile basit bir hal aldığı Facebook reklamları, daha fazla harcatmaya yönelik hazır reklam paketleriyle beraber 4 yıl öncesi birim maliyetleri 19 daha pahalı hale geldi. Elbette bu pahalanma hedef kitlesi çalışan ve yüksek rakamlarda bir ürünü alabilecek kitleyse geçerli. 18 -30 yaş arası reklamlarında ki artış daha kısmi kaldığını belirtebiliriz.
Facebook, fiziksel mağazanızın yeni müşterilere ulaşması için asla bir başlangıç noktası değildir ve yine tek başına kesinlikle yeterli kalmaz. Çok daha uygun reklam modelleri ile tanıtımlar gerçekleştirilebilmektedir. Reklam bir bütünün ürünüdür ve bir armoni içerir. Öncelikle akademik olarak önemli araştırmalar sonrasında İnternet ticaret paylaşımında Facebook + İnstagram %18 ‘lik bir dilime tekabül etmektedir. Bu rakam sektörden sektöre değişiklik gösterse de genel ortalama yüzdelik bu şekildedir.
Facebook reklamlarında ilk önce hedef kitle net olarak belirlenmeli, daha sonra hedef kitle için en doğru reklam oluşturulmalıdır. Bir çok reklam veren firma reklamı hazırladıktan sonra hedef kitle belirleme süreci yaşar. Bu doğru bir sıralama değildir.
Youtube’un Fiziksel Mağaza Reklamcılığına Etkisi
Youtube, video merkezli olmasından dolayı doğasında bilgi alıp, verme barındırmaktadır. Facebook ve İnstagram etkileşim merkezli iken Youtube bilgiyi özümseme merkezlidir. Sadece Facebook veya sadece Youtube yeterli değildir. Bu armonide her ikisininde üzerine düşen bir görev vardır. Facebook’un yapay zeka sistemine Pixel ile hedef kitlenizin ortak kümesini belirledikten sonra bu hedef kitleye sistematik varlığınızı göstermeniz gerekir. Youtube’da ise durum daha farklıdır. Kullanıcıları benzeşik olsa da önemli ölçüde ayrışıyorlar. Bu ayrışmanın tam netliği bizim başlangıç noktamızdır.
Youtube reklam vermek için ajansımızla iletişime geçebilirsiniz.
Fiziksel mağaza reklamcılığında markalaşmaya giden bu yolculukta görüntülenme önemli etkiye sahiptir. Kendi coğrafyanızda bulunan tüm insanların algılardaki marka kimliğinize etki etmek gerekecektir. Bunun için Youtube 1. sırada yer almaktadır. Başarı istikrarın bir ürünüdür ve ancak istikrarlı şekilde hedeflerine ilerleyen firmalar başarılı kalır. Hedef kitleniz ne kadar büyük olursa olsun. Bu kitleyi defalarca kez baştan bir şekilde reklamları göstermek gerekir.
Bu hedef kitle ister 500 bin olsun ister 5 bin olsun. Belli bir sistematikte ve belli bir programda reklamlarla karşılarına devamlı gelmek gereklidir. Ancak marka fanatiğine giden bir yol algılardaki durumlarla alakalıdır. Youtube, Content Marketing, Sosyal Medya Paylaşımları, SEO ve Diğer Reklam Türevler etkisi ancak marka fanatiği müşteri oluşturmanızı sağlayacak materyallerdir.
Youtube’nin buradaki varlığı çok hassastır. İnsanların etkileyecek iyi bir reklamla bu süreç güçlü bir şekilde desteklenebilir.
En Önemli Merca Google
Assolistlerin en son sahneye çıkması gibi işin aslını en sona sakladık. Google aslında parçalı parçalı 5 kademede ayrı ayrı kitap olabilecek bir konu. Fakat; şunu en başta belirtmek gerekli ki ilk başlangıç noktası için en doğru yerdir. Ziyaretçi > Etkileşimli Ziyaret > ve nihayi son Müşteri evrimleşmesinde ilk denek gruplarının çekileceği noktadır.
Bir işe yatırım yapmaya karar verdiğinizi düşünüyorum. 10 gün içerisinde bu sektörün tüm bileşenlerini görmek istiyorsunuz. Ona göre yatırım meblası, firma hedeflemesi ve yatırım yapılabilirliğini görebiliriz. Bunun için ilk önce 100 ziyaretli (%100 müşteriniz olma potansiyelli kullanıcıyı) sitenize veya ürünleri listelediğiniz sayfaya ulaştırdınız. Ürünlerinizin kabül edilebilir özellikte, fiyatta ve şikayet memnuniyet derecesinde olduğunu farz ediyorum. 10 gün boyunca 100 kullanıcıyı sitemize dahil ettiğimizde bazı net matematik rakamları ortaya çıkması gerekmektedir.
Yaklaşık 50 farklı ölçümleme grafiği sonucunda ilgili iş dalının online yatırım yapılabiletesi ortaya çıkacaktır. Buradaki temel hedefin online başarıyı, fiziksel mağazacılık uygulamasına etkisi ölçümlemesi farklı bir hesaplama sistemidir.