SEO’da En Önemli 12 Parametre

SEO’da En Önemli 12 Parametre

SEO sayfamızın bir tamamlayıcı olarak 2023 yılı ve yakın dönemi için geçerli olan 12 en önemli parametreye bu kısımda değineceğiz. Bu veriler 2023 – 2028 yılları arası geçerli olup 2028 yılı ve sonrası için geçerliliğini kaybedebilir veya kaybetmiştir.

Her ne kadar olursa olsun Türk SEM olarak öznel değerlendirmelerimizi içerebilmektedir. Eğer içeriklerimizle ilgili düşüncelerinizi varsa sorularınızı bizlerle yorum kısmından paylaşabilirsiniz.

Yorum Yap / Soru Sor

Yüksek kaliteli içeriğin tutarlı bir şekilde yayınlanması (%21)

Tutarlılık kelimesi daimilik gösterse de bu günlük olarak yorumlanmamalıdır. Haftada 1 içerik girilmesi sistematik ise bu içerik girimi tutarlı denebilir. Burada mühim olan “Yüksek Kalite” içerik tanımlamalısıdır. İçeriğinizi mümkün olduğunca okunaklı, anlaşılır ve başlığı tanımlayıcı olmasıdır.

Meta başlıktaki anahtar kelimeler (%15)

Title en önemli önceliklerimizdendir.  Fakat; Describe her zaman Google için önem teşkil etti. Kendi arama sonuçlarının daha düzenli ve açıklayıcı olması amacıyla Desc eklenen sayfalara öncelik tanıdı.

  • Title : %13
  • Desc : %2

Site Güvenirliği (14)

İçeriklerinizin tutarlı, doğru ve ispatlanabilir olduğundan emin olun. Tutarsızlıkları tespit etmek üzerine Google çok ciddi çalışmalar yaptı ve yapmaya devam ediyor. Kaynakçada alıntıladığınız yazar, devlet kurumu veya üniversite araştırması varsa bunlara atıfta bulunabilirsiniz. Çok fazla tutarız içerik işareti alırsanız tüm SEO süreciniz zarar görebilir.

Geri bağlantılar (%12)

İçeriğimiz kullanıcılar tarafından beğenilmesi taktirinde sizi linkleyebilirler. Bu kendi blogları veya sosyal medya hesapları olabilir. Ne kadar çok konuşulursanız bu size değer katabilir. Fakat; doğal olmayan linklerin Google tarafından anlaşılıyor olduğunu bilmelisiniz. Bu sebeple bu konuyu kendiniz değil bir uzman eşliğinde yapmalısınız.

Niş uzmanlık (%11)

Büyük sektörlerde en önemli nokta başlangıç kısmıdır. Öncelikle çok yeni projelerde biz “Tümevarım” uygularız. Büyük ve oturmuş projelerde ise “Tümdengelim” Tümevarım metodunda çok niş bir alanda başlar ve sırayla bir üst alana geçerek ana hedefimize Türkçe en iyi portalı oluşturarak devam ederiz. En iyiyi yaparsak, bu şans faktörünün dışına çıkar.

Kullanıcı etkileşimi (%10)

Kullanıcı etkileşimi sitenizle “Bilgi Alışverişi” ne kadar yapıldığıyla ilgilidir. Bir site düşünün klavye ile ilgili en muntazam içeriği oluşturmuş, en değerli bilgileri veriyor olsun. Klavyenin ilk icadından en modern klavyelere kadar anlattığını. Başka bir sitede 1 cümle 1 foto ile klavye sattığını. Burada düz SEO mantığı ile giderse klavyeyi sayfalarda anlatan portalın önde gelmesi gerekir, ama öyle olmuyor.

Klavye yazdığı ise kullanıcı muhtemel anlamda Klavye almak istiyordur. Klavyenin nasıl yapıldığı çokta umrun da olmayabilir. Bu sebeple etkiletişime geçtiği Klavye satılın ilgili portal Chrome, Analistik vb yerlerden gelen verilerle Google ilgili alışveriş portalını Kullanıcı Etkileşimi temasından dolayı en ön sırada getirebilir.

Dahili bağlantılar (%5)

On-Page SEO Siteiçi SEO’da en önemli kısımlardan olan Dahili bağlantılar özenle düzenlenmek zorundadır. Her içeriğin site içinde bulunduğu ağı Google kanadında kurgulamasını sağlayacak aynı zamanda site ziyaretçinizin ilgili siteye geçişini sağlayarak bir çok değerli parametre çalışabilir.

Şunu unutmayın en sevdiğiniz ve insanların en çok olmasını istediğiniz sayfa Google için diğerlerine göre daha değerlidir.

Mobil uyumlu/mobil öncelikli (%5)

Sitenizin Responsive ayarlarının kusursuz olduğuna dikkat etmelisiniz. Kuşkularınız varsa Pagespeed size en doğru sonucu verecektir.

Sayfa hızı (%2)

Mobil bağlantı hızı düşük kullanıcıların bile sitenize 12 saniyeden önce bağlandığına dikkat edin.

Site güvenliği/SSL sertifikası (%2)

WordPress siteniz varsa SSL sertifikası kurduysanız SSL Simple eklentisini kurduğunuza emin olun.

Zengin sonuçlar/yapılandırılmış veriler (%1)

Son dönemlerin tıklama oranında iyileştirmesinden dolayı kullanımı oldukça fazla arttı. Google Zengin Sonuçlar sayfasını ziyaret ederek sitenizde ne gibi sonuçlar var öğrenebilirsiniz.

URL’deki anahtar kelimeler (%1)

Jenerik alan adı her zaman önemlidir. Anahtar kelimenizde eğer aratılan arama tümcesi varsa bu size değer katacaktır. Gelinlik.org jeneriktir, .com .net ve .org 3’lüsünden şaşmamaya çalışın.

H1’deki anahtar kelimeler (%1)

2020’den bu yana Google arama sonuçlarında metada yer alan “Title” kısmından önce ara ara “h1” etiketi içeriğini göstermeye başladı. H1 başlığın zamanla “Title” ile aynı sonucu vereceğini düşünüyorum.

Related Posts
7 Comments
Anilmo

Türkçe en doğru listeme olmus tebrik ederiz.

Serif

Seo da ozgun icerik bence yuzde 30dan fazla olmali

Fırat Akay

Seoyu en kisa surede nasıl öğrenebilirim, yardımcı olursanız sevinirim…

Seo Bilge

Seo kisa surede ogrenmek icin kendine bir blogspot.com dan blog acip uzerinde calismaya baslayabilirsin.

SEO Rehberi

En önemlisi seoda bence dengeli SEO stratejisi yani demek istedigim abartı olmadan SEO yapmak rn doğrusu. Bazı arkadaşlar hırsa kapılıyor ve maalesef hata yapıyor.

Seometrik

Seoda zengin icerik degerlerinin daha yuksek olacagi kanisindayim sonucta dolaylida olsa tiklama oranina etkisi var bununla ilgili kapsamli bir icerigi surada yazmistim lutfen okuyup donus saglayiniz

Seo mert

Tamamen soğru bir liste olmus 2023 te hala doğru oranlar. Seo da ilgili parametreleri en doğru açıklayan sizsiniz, yeni başlayanlar için faydalı bir içerik.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *