Local SEO Nedir ve Nasıl Çalışır?

Local SEO Nedir ve Nasıl Çalışır?

Bir web sitesi dünya çapında bir kitleye ulaşma yeteneğine sahiptir ve gerçekleşmesi için arama sonuçlarının ilk sayfasında yer alması gerekir. SEO çalışmaları web sitenizi bölgenizin dışındaki yerleri bile hedefleyerek sonuçların en üstünde yer alacak şekilde gelmenizi sağlayabilir. Peki, yerel bir işletmenin belirli bir alanda daha üst sıralarda yer almasını istiyorsanız ne olur? Yerel SEO (Local SEO)’nun devreye girdiği yer burasıdır.

Yerel SEO Nedir?

Yerel SEO, işletmenizin bölgesel arama sonuçlarında daha görünür olmasına yardımcı olan bir tür arama motoru optimizasyonu (SEO) taktiğidir. Bir işletmenin o alanda sıralanabilmesi için belirli bir konumu hedefleyen bir SEO kategorisidir. Etkili bir yerel SEO stratejisi bir web sitesinin yerel arama sonuçlarının üstünde görünmesini sağlar. 

Örneğin, bir diş kliniğiniz veya güzellik merkeziniz varsa ve daha fazla hasta/müşteriye ihtiyacınız varsa bu durumda ideal müşteriniz hizmetlerinize ihtiyaç duyanlar ve bölgenizde bulunanlar olacaktır. Yalnızca Türkiye’de “diş hekimi” için yaklaşık 325 bin arama yapılırken bu sonuçlar Local SEO’da başarılı diş kliniklerine gitmiş olması muhtemeldir.

Yerel SEO’nun yaptığı, bölgenizden (veya hedeflediğiniz herhangi bir alandan) gelen aramaları izole etmek ve bu insanlara odaklanmaktır, böylece sayfalarınızı daha fazla görecekler ve sonuçta onları bulunduğunuz şehirde kendi firmanıza yönlendireceklerdir. 

Daha özel bir yaklaşım için işletmenizin içinde bulunduğu sektöre özel hizmet deneyimi olan danışmanlık alabilirsiniz. Bu durumda sektörü uzmanı SEO diş hekimleri için SEO ve kiropraktörler için SEO’da daha başarılı sonuçlar doğurabilir. Local SEO’da sektörel deneyim oldukça önem teşkil eder.

Yerel bir işletme web sitesi, yerel arama sıralamasında üst sıralarda yer almayı hedeflemelidir . 

Başka bir örnek İstanbul merkezli bir İsviçre Restoranı olabilir. Hedef, potansiyel bir müşteri Google’da bir İsviçre restoranı mekanı aradığında, arama motoru sonuç sayfalarında (SERPS) ilk görünen firma olmak değerli bir katkı sağlayacaktır. Bir web sitesi yerel SEO yaptığında ortaya çıkan şey budur:

Zirvede yer alan bu kuruluşlar, web sitelerini yerel arama için optimize ettiler, böylece bir müşteri kendi hizmetleriyle ilgili hizmetleri aramak için çevrimiçi olduğunda hemen açılır. 100lerce İsviçre lezzetlerini bulabileceğiniz sonuç arasından bu 3 sonuç ön sıralarda gelmeyi başardı. 

Bu sonuçlar, bir web sitesinde yerel SEO düzgün yapıldığında elde edilebilir. Bu, SEO danışmanınızdan veya uzmanınızdan doğru SEO denetimine , analizine ve tavsiyesine dayalı olarak doğru SEO hizmetlerini almak anlamına gelir . 

Yukarıda sunulan durumda, restoranlar için SEO veya İstanbul SEO hizmetleri alabilirsiniz . Her iki durumda da, işletmeniz için en iyi Local SEO çözümünü alabilmeniz için Türk SEM size rehberlik edilecektir.

Aşağıda başka bir durum var, bu sefer bir ziyaretçi daha spesifik bir anahtar kelime hedefliyor.

Arama özellikle Aksaray’da bir Adana Kebap Teslimatı aramayı içerir. Yakınınızda bir yer arıyorsanız, tam konumu girmeniz gerekmediğini unutmayın, çünkü kuruluşun web sitesi doğru yerel SEO stratejisini uygulamışsa, Google konumunuza göre sonuçları size otomatik olarak verecektir. İçerisinde Adana geçse bile arama sizin Adana Kebap yemek istediğinizi anlamıştır.

Gördüğünüz gibi yerel işletmeler yerel SEO’dan büyük ölçüde faydalanabilir ve yeni müşterilere ulaşabilir. Bununla birlikte yerel SEO’da yapılan süreç çoğunlukla çeşitli yerlerden genel ziyaretçilere hitap eden işletmeler için yapılan normal SEO’dan büyük ölçüde farklıdır. Yukarıdaki örnekte, İstanbul’da bir İsviçre Restorantıysanız ilk sayfada yer almak için binlerce başka firmayla rekabet edeceksiniz. Bu web sitenizi rakiplere kıyasla daha iyi sıralanacak şekilde optimize edeceğinden, İstanbul işletmeleri için yerel SEO hizmetleri veya restoranlar için SEO hizmetleri almanız gerektiği anlamına gelir.

Google’ın Nasıl Çalıştığını Anlamak

Google, tüm arama motorları için küresel pazar payının yüzde 92,05’ine sahiptir . Kullanıcıların büyük bir çoğunluğu Google kullandığından bu yazıda Google’ın sıralama faktörlerine odaklanacağız. Google, Web Yöneticisi Yönergelerinde bahsettiği gibi yüzlerce faktöre dayalı olarak bir web sitesini sıralar. Milyonlarca web sayfasının var olması bir kullanıcı tarafından sıralanması ve bulunması, web sitenizdeki bir kelimeyi veya kelime öbeğini kullanıcının aramaya yazdığı bir kelime öbeğiyle eşleştirmekten daha fazlasını gerektirir. 

Bir kullanıcı bir arama sorgusu yazdığında, Google aslında her seferinde canlı bir tarama veya arama yürütmez. Google zaten bir siteyi Google örümcekleriyle taradı ve bir kopyasını sunucusunda dizine ekledi. Hangisi siteyi veya firmayı nerede getirmesi gerektiğine çoktan karar verdiğini belirtmeliyiz.

Yerel SEO nasıl çalışır?

Google web sitelerini sıraladığı çeşitli yöntemlerle, tam olarak bulundukları yerde kaç kişinin işletme aradığını da dikkate aldı. Kullanıcı davranışındaki bu faktörle Google artık bir arama yaparken kullanıcının konumunu dikkate alarak sonuçları sıralıyor. Bunu otomatik olarak yapar ve sizin konumunuz veya ‘yakınımda’ veya ‘yakında’ gibi fazladan kelimeler eklemenize gerek yoktur. 

Google’da ‘Adana Kebap’ veya hatta ‘diş randevusu’ yazabilirsiniz ve Google size yakın yerlerin bir listesini çıkartacaktır.

Mobil kullanıcıların artması ve telefonunuzu açıp bir arama yazmanın ne kadar kolay olduğuyla birlikte, daha fazla işletme bu kullanıcılara görünür olmayı gerekli görüyor. Bu nedenle yerel SEO, yerel hizmetlerin ve yerel ürünlerin görünürlüğünü ve büyümesini artırdığı için talepte arttığını belirtmeliyiz.

Web Sitenizi Yerel SEO İçin Nasıl Optimize Edebilirsiniz?

Pandemi gibi öngörülemeyen durumlar, insanları kendi başlarına dışarı çıkmaktansa kendi evlerinin konforunu tercih etmeye itiyor. Bu davranış değişikliği, yerel işletmelerin çalışma şeklini de değiştirebilir ve bu değişikliğe uyum sağlamak için en önemli adımlardan biri, web sitenizin iyi performans gösterdiğinden emin olmaktır. Sadece müşteri almak açısından değil, aynı zamanda onlar tarafından bulunma açısından da bu durum çok önemlidir. 

İçerik, bağlantı kurma ve web sitesinin teknik SEO yönü gibi üzerinde çalışmanız gereken birçok alan vardır.  Bu SEO alanları sitenizin yerel listelerde görünmesini sağlamaya faydalı olacaktır.

Diğer Yerel SEO etkinliklerini yapmadan önce öncelik vermeniz gereken şeylerin listesi:

  • Google Benim İşletmem
  • Yerel Alıntılar: Ad, Adres, Telefon (NAP) 
  • Yerel İncelemeler

Google Benim İşletmem

Bir işletmenin GBİ sayfasını optimize etmek, özellikle fiziksel bir mağazaysa bir web sitesine veya işletmeye ziyaretçi çekmenin güçlü bir yoludur. Google ve Ipsos’un 4.500 kullanıcıyı kapsayan ortak araştırmasına göre, her beş kişiden dördü arama motorlarını yakındaki kuruluşlarla ilgili yerel bilgileri aramak için kullanıyor. Yerel arama yapanlar ise gün içinde işletmeyi ziyaret ettiğini bilmelisiniz. 

Bununla birlikte, arama sonuçlarının ilk sayfasını işgal edenler her zaman en fazla tıklamayı alırlar. Bu, toplam tıklamaların %80’i veya daha fazlasıdır. Buna ek olarak, kullanıcıların yüzde 75’i arama sonuçlarının ilk sayfasını kaydırmıyor.

Peki Google’da ilk sayfaya nasıl çıkılır? Nasıl fark edilirsin? Yerel işletmeler için ilk adım, Google Benim İşletmem girişinizi talep etmektir.

GBİ girişinizi nasıl oluşturacağınız veya talep edeceğiniz aşağıda açıklanmıştır:

  • GBİ Profilinizi Oluşturun – Henüz girişinizin sistemde olmadığını görmek için işletmenizin adını Google’da arayın. İşletme zaten yıllardır faaliyet gösteriyorsa listelemenin zaten yapılmış olması büyük bir ihtimaldir. Girişi talep etmek ve doğrulamak için ‘Bu işletmenin sahibi misiniz?‘ seçeneğini tıklamanız yeterlidir. Var olmayan listelemeler için GBİ sayfasına gidin ve ‘Şimdi Yönet‘i tıklayın. Ardından devam edin ve ‘İşletmenizi Google’a ekleyin‘i tıklayın.
  • Formu doldurun – Google formunu yanıtlayın ve işletme adı, adres, telefon numarası, işletme kategorisi ve işletme web sitesi gibi ilgili bilgileri doldurun. Girdiğiniz bilgilerin web sitenizden diğer tüm çevrimiçi dizinlere kadar her platformda aynı olduğundan emin olun.
  • Doğrula – Benim işletmem profilinizi kaydettikten sonra girişinizi Google’da doğrulamanız gerekir. Bu, giriş sahibinin meşru olduğunu doğrular. Metin veya e-posta yoluyla doğrulayabilirsiniz. Sadece e-postanıza gidin ve ‘şimdi doğrula’yı tıklayın. 

Doğrulama kodunu içeren bir kart, bir veya iki hafta içinde size postalanacak. Geri dönün ve GBİ hesabınızda oturum açın ve ‘şimdi doğrula’yı tıklayın. Kartpostalda kod yazılacaktır, kodu ilgili kısma girdikten sonra gönder’e tıklayın ve firmanız artık yayında.

  • Çalışma Saatlerini Ayarlayın – Çalışma saatlerinizi ekleyin. Bu, müşterilerinizin sizi ne zaman arayacaklarını veya mağazanıza uğrayacaklarını bilmelerini sağlar.
  • Açıklamanızı Optimize Edin – Açıklama bölümü, işletmenizin kısa bir özetini sunmanıza olanak tanır. Kurumunuzun hakkımızda bilgileriyle birlikte firmanızı özetlediğiniz kısımdır. 

Bir dış kaynak SEO sağlayıcısı ile ortaksanız, bu alanları arama motorları için otomatik olarak optimize etmeli ve hedef tüketicilerle alakalı anahtar kelime öbekleri veya anahtar kelimeler eklemelidirler. 

  • Nitelikler – Nitelikler, ziyaretçilerin bir işletmenin neler sunabileceğini bilmesini sağlar. Wi-fi, tuvalet, evcil hayvan dostu veya işletmenin sahibi olup olmadığı özellikleri içerir. Bu özellikler, bir işletmenin kalabalığın arasından sıyrılmasına yardımcı olan şeydir.
  • İşletme Fotoğrafları Yükleyin – Bir işletme girişinin, işletmenizi temsil etmek için kullanılacak bir galeri bölümü de vardır. Profesyonel görünümlü resimlerin yanı sıra vitrin fotoğrafları veya bir işletme logosu gibi temel resimleri yüklediğinizden emin olun.
  • Gönderilerle Müşterileri ve Ziyaretçilerinizi Bilgilendirin – Listelemeler ayrıca gönderiler aracılığıyla hedef kitlenizi firmanız hakkında güncellemeler göndermenizi sağlar. Sosyal medya sayfalarının yanı sıra, bir kullanıcı girişinizi kaydırdığında Google, gönderileri ve güncellemeleri otomatik olarak gösterir.
  • İnceleme Talep Etme ve Yanıtlama – Kullanıcıların yüzde 63,6‘sı, işletme web sitesini ziyaret etmeden veya bir teklif satın almadan önce yorumları okuyor. Müşterilerinizden yorum istemeyi unutmayın!

Olumlu eleştiriler için her zaman onlara teşekkür edin. İnceleme bir sorun bildiriyorsa veya çok olumlu değilse, müşterilerinize sorunu sorarak çözüme ulaştırmaya çalışın. Sorun çözüldükten sonra önceki derecelendirmeyi veya incelemeyi değiştirmenin onlar acısından uygun olup olmadığını sorun.

Yerel Alıntılar: Ad, Adres, Telefon 

İşletmenizin adının, adresinin ve telefon numarasının internette geçtiği zamandır. Büyük listelerde yer almak ve herhangi bir alıntıda ayrıntıları aynı tutmak önemlidir. Devam etmeden ve diğer sayfaları güncellemeden önce, kendi web sitenizin her sayfasında bu bilgilerin güncellendiğinden emin olun.

Web sitenizin her sayfasını güncelledikten sonra, artık farklı işletme dizinlerine geçme zamanı. YELP, Foursquare, Local.com, Google+ Local, Linkedin, Citysquares veya yerel bir işletmenin adını duyurmanıza yardımcı olabileceğini düşündüğünüz herhangi bir dizin olabilir. Bu dizinlere firmanızı ekleyebilirsiniz.

Yerel İncelemeler

İncelemeler, bir işletmenin ürün veya hizmetlerinin ne kadar iyi olduğunu doğrular, aynı zamanda bir işletmenin iddialarını da doğrular. Google da bu görüşe katılmakta ve karşılığında puanı daha yüksek olan işletmeleri daha fazla tavsiye etmektedir.

Bu yalnızca Google listeleri veya Google carousel için geçerli değildir, Yelp gibi diğer yerel dizinleri de kapsar.

Bu fırsatı kaçırmamak için elinizden gelenin en iyisini yapın ve önceki müşterilerden bu yorumları almak için zaman ayırın. Onlara bir e-posta gönderin veya SMS yoluyla yorum yazmaya teşvik edin. Çevrimiçi incelemeler yalnızca Google sıralamalarını etkilemekle kalmaz, kullanıcıları ve potansiyel müşterileri, hakkında çılgın bir yorum gördükleri için belirli bir işletmeyi diğerine tercih etmeye teşvik eder. 

Ne Tür İşletmeler Yerel SEO’ya İhtiyaç Duyar?

Fiziksel bir kuruluşu olan veya herhangi bir coğrafi bölgeye hizmet veren tüm işletmeler Local SEO’dan faydalanacaktır. Ancak bu stratejiye diğerlerinden daha fazla ihtiyaç duyan sektörler var. İşte yerel SEO’dan daha fazla kazanabilecek ve bunu iş stratejilerinin ayrılmaz bir parçası haline getirmesi gereken nişler veya sektörler.

Muhasebe ve Finans

Araştırmalar alıcıların yüzde 85’inin bir ürün veya hizmet satın almadan önce araştırma yaptığını gösteriyor. Onlara ihtiyaç duydukları bilgileri sağlamak ve sizi bulmalarını sağlamak ana önceliklerinizdir. İnsanların internete girmesi ve araştırma yapması artık çok kolay. Bu onların kendilerini güvende hissetmelerinin, daha az endişeli hissetmelerinin ve sonunda daha bilinçli kararlar almalarının bir yolu. Muhasebeciler için Local SEO potansiyel müşterilerinizin sizi bulmasına izin verecek ve onlara, sahip oldukları soruları yanıtlayacak ve onları sizinle konuşmaya yönlendirecek alakalı içerik sağlamanıza olanak sağlayacaktır.

Ev Tadilatı

Türkiye’de ev onarımları, tadilatı ve tadilatı talep edilen hizmetlerdir, öyle ki yalnızca ülkede 100.000’den fazla ev tadilat şirketi vardır. Bu çok kazançlı bir sektör ve bir evin tamire ihtiyacı olduğunda hiçbir fırsatı kaçırmak istemezsiniz.

Örneğin, Ankara’da yaşayan biri banyosunu yenilemek isteseydi, internete girip “Ankara’da banyo tadilatı ve onarımı” veya “Yakınımdaki banyo tadilatı” için arama yapardı. Yerel arama için optimize edilmemişseniz, sizi bulamazlar. Ev tadilatı için SEO bir zorunluluktur, böylece işinize en yakın yerel hane halkını çekebilirsiniz.

Medikal Endüstrisi

Yerel halka hizmet sundukları için plastik cerrahlar, kiropraktörler, çocuk doktorları, diş hekimleri ve diğer doktorlar için SEO bir zorunluluktur. Bir kişinin dişçiye ihtiyacı varsa büyük olasılıkla çevrimiçi arama yapacak; öneriler ve talimatlar için Google’a güvenecektir. Yerel SEO hastaların sizi bulabildiğinden emin olmak için yardımcı olur.

Emlak

Gayrimenkul için SEO, acenteler ve firmalar için bir zorunluluktur çünkü sektör, yeni bir yer arayan insanlardan çevrimiçi olarak çok fazla ilgi görmektedir. Artık daha fazla insan evleri, iş yerlerini, apartmanları veya köy evlerini arayıp bulmak için yakında ki emlak firmalarını araştırıyor.

Restoranlar

Restoranlar için SEO, yemek işletmeleri için hiç bu kadar önemli olmamıştı çünkü insanlar yemek yemeyi seviyor. Restoran önerileri teslimat bilgileri, menü veya yol tarifleri için giderek daha fazla insan Google’ye güveniyor. Yerel bir SEO kampanyası bir restoranın daha fazla görünürlük kazanmasına yardımcı olur ve doğru yapıldığında, daha fazla yeni ziyaretçiye firmanıza gelmesi için ilham verir.

Yerel SEO’yu Doğru Uygulamak

Konum, iş dünyasındaki her şeydir ve e-ticarette de devam eder – bu, çevrimiçi emlak söz konusu olduğunda Google’ın ilk sayfası anlamına gelir. Bu sadece başlangıç, Yerel SEO’da çok daha fazlası var ve bu faktörleri anlamak, bir işletmeyi sonuç sayfalarında daha üst sıralara taşıyacaktır. 

Yerel arama her zamankinden daha fazla büyüyor. Sadece değişikliklere ayak uydurmak değil, aynı zamanda bir adım önde olmak da önemlidir. Eğilimlerin ve değişikliklerin ‘bir adım önünde olmaya‘ çalışmalıyız çünkü bu faktör istikrarı korumada ve konumunuzu sizin belirlemenizde çok önemlidir. Arama motoru trendlerini tahmin etmede size yardımcı olması için bir SEO uzmanı bulabilir ve firmanız için sağlıklı bir karar verebilirsiniz. Durum ne olursa olsun, sonuç olarak belirli bir bölgede mümkün olduğu kadar çok insan tarafından bulunabilmek firmanızın geleceğine etki edecektir. Bu hedefe ulaşmak ve daha hızlı büyümek için web sitenizin her yerel yönünü iyileştirmek önemlidir.

SSS

SEO ve yerel SEO arasındaki fark nedir?

Arama motoru optimizasyonu (SEO), web sitenizin arama görünürlüğünü, trafiğini ve dönüşümünü iyileştirmekle ilgili tüm alanlarını kapsar. Yerel SEO, dünya çapında yerel kuruluşunuzun yerel görünürlüğünü veya farkındalığını artırmayı amaçlayan bir SEO bölümüdür. Yerel SEO, yerel bölgede iş yapmakla ilgilenen tüketicileri ve müşterileri hedefler.

Yerel SEO’nun maliyeti nedir?

Hangi sektörde olduğunuza, şehrinize, rekabete ve daha önceki SEO girişimlerinize bağlı olacak şekilde değişir. Sonuç olarak SEO danışmanınız bir SEO stratejisi ile onayınız için size sunulacak bir teklif önerecektir.

Yerel SEO alıntıları nelerdir?

Yerel alıntılar, işletmenizin adı, adresi, telefon numarası ve web’deki diğer bilgilerden herhangi bir şekilde bahsedilir. Bu, web sitelerinde, sosyal medyada veya yerel işletme dizinlerinde olabilir. Arama motorlarının web sitenizi nasıl görüntülediğini etkiler ve yerel sıralamalarınızı olumlu yönde etkileyebilir. 

Yerel SEO’ya ihtiyacınız olup olmadığını nasıl anlarsınız?

Yerel sıralamada yer almadığınızı veya daha fazla olası müşteriye ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız Local SEO’ya ihtiyacınız olduğunu bilirsiniz. Yerel SEO’nun yatırım getirisinin diğer pazarlama girişimlerinden daha yüksek olduğunu bilmek önemlidir. Türkiye nüfusunun yüzde 80’ninden fazlası interneti kullanırken, bunların bir kısmının işletmenizi arayan yerel halk olduğundan emin olabilirsiniz. Dolayısıyla, rekabet ne olursa olsun, yerel işletmenizin kaçırmasını istemeyeceğiniz pek çok fırsat var.

Aklınızdaki soruları bizlere aşağıdaki yorum kısmından sorabilirsiniz.

Related Posts
3 Comments
sevket hacıoğlu

haritalarda ön sırada gelmek içinde sanırım local seo yapmak lazım. siz direk çalışsanız ne kadar bir ödeme istersiniz??

Tahir Dinç

Sevgili Hacıoğlu, Local SEO çalışması için öncelikle form doldurmanız gerekmektedir. Formu “İletişim” kısmından görebilirsiniz. Türk SEM, Local (Yerel) SEO çalışmalarınızı SEO çalışmaları kapsamında yapmaktadır. Sadece Local SEO hizmeti maalesef yoktur. Yani; Tam olarak SEO çalışma yapmamız gerekmektedir. Ama aklınızda bir soru varsa bu kısımdan sormayı çekinmeyiniz. Teşekkür ederiz.

Yerel Rehber Sezgi

Yerel seo sürecimizle ilgili tüm aklımızdaki soruları cevaplamışsınız çok teşekkür ederim

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *