Başarılı Bir Web Sitesi Oluşturmanın 5 Adımı

Başarılı Bir Web Sitesi Oluşturmanın 5 Adımı

Bugün internette bir milyarın üzerinde web sitesi var. Doğal olarak bazıları son derece popülerken diğerleri pek bilinmiyor. Bazıları diğerlerinden daha iyi tasarlanmışken bazıları diğerlerinden daha geniş bir kitleye hizmet eder, bazıları ise sık güncellenir ve diğerlerinden daha doğrudur vb. Fikri anladınız; bir web sitesinin popülerliğini etkileyen tutarlı faktörler vardır.

Ancak popülerlik ve başarı mutlaka aynı şey değildir. Tığ işi malzemeleri satan küçük bir çevrimiçi mağaza milyonlarca ziyaretçi almayabilir, ancak yalnızca alışveriş yapmakla kalmayıp ipuçları, haberler ve proje fikirleri için onu günlük olarak ziyaret eden sadık bir müşteri tabanına sahip olabilir. Çok fazla etkileşimi teşvik ettiğinden dolayı bunun gibi bir sitenin, sürekli ziyaretçisi olmayan çok daha büyük bir siteden daha başarılı olduğu düşünülebilir. Öte yandan milyonlarca ziyaretçisi olan bir site her ikisinden de muhtemelen daha başarılıdır.

Peki, bir web sitesi oluşturmak istiyorsanız bunu nasıl başarıya ulaştırırsınız? İstediğiniz türdeki ziyaretçilerin ilgisini nasıl çekersiniz ve onların istediğiniz şekilde dönüşüm gerçekleştirmelerini nasıl sağlarsınız? Bu karmaşık bir prosedürdür ve atmanız gereken kesin adımlar, konunuza ve hedef kitlenize bağlı olarak değişecektir.

Ancak süreci , herhangi bir web sitesi için geçerli olacak beş genel “mega adım” ile özetlemek mümkündür . Ne tür bir web sitesi oluşturuyor olursanız olun, web sitenizi doğru yolda başlatacak takip etmeniz gereken bazı temel kurallar vardır.

Biz Türk SEM‘de anlaşmalı ajanslarımızdan istediğimiz temel kriterlerin bir kısmına da bu kısımda değinmiş olacağız.

1. Web Sitenizin Hedeflerini Bilin

Web sitenizle tam olarak neyi başarmak istediğinizi anlamak hayati derecede önemlidir. Amacınız ürün satmak mı? Ziyaretçilerin bülteninize kaydolması mı yoksa ziyaretçilerinizi şirketinizin uzun vadeli müşterilerine dönüştürmek mi istiyorsunuz? Ya da belki de amacınız bunların hepsidir. Sorun değil, web sitenizi buna göre yapılandırabilmeniz için bu hedefi en baştan aklınızda tutmanız yeterli.

Web sitenizi asıl amacının ne olmasını istediğinizi bilmeden oluşturursanız, muhtemelen düzensiz ve ziyaretçilerinizin kafasını karıştıracaktır. İyi yapılandırılmış, hedef odaklı bir web sitesiyle mümkün olabilecek sonuçlara neredeyse ulaşamazsınız. Ayrıca, başarının nasıl tanımlandığını bilmeden web sitenizin başarısını değerlendiremez veya iyileştirilecek alanları maalesef belirleyemezsiniz.

2. Web Sitenizi Oluşturmadan Önce Plan Yapın

Planlama her şeydir özellikle de potansiyel olarak geniş bir hedef kitle tarafından görülebilecek bir proje oluşturduğunuzda planlı ilerlemek en iyisidir. Web sitenizin ihtiyaç duyacağını düşündüğünüz sayfaların bir listesini ve bu sayfalarda neler olacağını yazın. Bu işlem sırasında birleştirilebilecek bazı sayfalar veya ayrılması gereken bazı sayfalar keşfedebilirsiniz.

Bu planlamanın iki önemli noktası var:

  • Sayfalarınızı ziyaretçilerinizin gezinmesini kolaylaştıracak şekilde düzenlemek
  • Gerçekte hangi sayfalara ihtiyacınız olacağını belirlemek için.

Listenizi yaptıktan sonra web sitenizin yapısını görselleştirme konusunda yardıma ihtiyacınız varsa sayfaların birbirine nasıl bağlanacağını gösteren bir çizim yapın. Ardından, söz konusu sayfaya gitmek için yapmaları gereken tıklama sayısını aklınızda tutarak varsayımsal ziyaretçilerin herhangi bir sayfayı görüntülemek için izlemesi gereken “yolları” ön çalışmanızda ilerletin. İdeal olarak bir ziyaretçinin web sitenizde aradığını bulması için üç veya daha az tıklama gerekir veya en ideal rakam üç sayfa gezmesidir.

Bir ziyaretçinin belirli bir sayfaya erişeceği bir duruma asla ulaşamıyorsanız, o sayfaya ihtiyacınız olup olmadığını yeniden değerlendirin. Ne olduğuna bağlı olarak başka bir sayfayla birleştirilmesi veya tamamen kaldırılması daha iyi olabilir.

3. Mükemmel Bir Kullanıcı Deneyimi Yaratın

Kullanıcı deneyimi (UX), web sitenizin bir ziyaretçiye nasıl hissettirdiğiyle ilgili her şeyi tanımlar. Hızlı yükleniyor mu, mobil cihazlarda harika görünüyor mu ve bilgileri net bir şekilde sunuyor mu? Yoksa yavaş yükleme süreleri, kafa karıştırıcı gezinme, görsel karmaşa veya diğer sorunlar yüzünden kullanımı çok mu zor? Müşterilerin sitenizde ne kadar süre kalacağı ve onları ne kadar kolay dönüşüme uğratabileceğiniz konusunda UX büyük fark yaratacaktır.

Yıllık cirosu 100milyon + olan bir web işletmesindeki arkadaşım Web Tasarım veya SEO konularından hiç anlamaz. Fakat; her zaman doğru kişilerle çalışmayı bilmiştir. Kendi uzmanlığını tanımlarken UX Uzmanı olduğunu söyler. SEO Uzmanlığı + UX Uzmanlığı başarı için önemli bir birlikteliktir. SEO uzmanlığı nedir içeriğimizde UX konusundaki önemine de değinmiştik.

Bir kişi bir web sitesini ziyaret ettiğinde aradığını mümkün olan en kısa sürede bulmak ister. Yükleme süreleri ve sitenizin gezinmesi bunu etkileyecektir. Hassas bir şekilde düzenlenmiş sayfalara ve bağlantılara sahip hızlı yüklenen bir web sitesi çok daha üstün bir kullanıcı deneyimi sağlamak için çalışır. Çevrimiçi bir mağazanız varsa web sitenizin alışveriş sepeti, ürün sayfaları ve ödeme süreci de hızlı ve iyi çalışmalıdır .

İnternetteki insanların standartları çok yüksektir; en ufak bir rahatsızlıkta bile daha iyi bir ürününüz olsa bile sayfanızdan hemen ayrılıp başka bir ürün bulma olasılıkları yüksektir. Ziyaret etmekten keyif alacakları bir web sitesi oluşturun .

4. Değerli Web Sitesi İçeriği Ekleyin

Tüm web sitelerinin içeriğe ihtiyacı vardır. Elbette arama motorlarını kandırmak için yanlış yönlendirilmiş (ve güncel olmayan) bir makalenin size bir faydası olmayacaktır. Ancak gerçekten öne çıkması için web sitenizin içeriğinin sayfalarınıza yalnızca arama terimlerinin doğru kurgulanmasına değil, sektörünüze değer katması gerekir. Değer; yani okuyucuya verilen değer, web sitenizin popülerliğinde ve arama sıralaması potansiyelinde büyük bir rol oynar. İnsanlar değerli şeyleri bilir.

Bilgilendiricilik ise, bilgilendirici içeriğe sahip bir web sitesi, “içerik için içerik” barındıran bir siteyi sudan çıkaracaktır. İçeriğinizi yazmaya başladığınızda bunu asla bir sayfayı doldurma egzersizi olarak düşünmeyin. Bunun yerine kendinize şu anda o okuyucuya ne tür bir değer katabileceğinizi sorun;

  • Talimatlar
  • Yorumlar
  • Ürün karşılaştırmaları
  • Deneyimler,
  • Ve ziyaretçilerinize bir şeyler öğretmeye hizmet edebilecek ve dolayısıyla değer katabilecek diğer her şey.

Blog yazısı mı yazıyorsunuz? Ziyaretçilerinizin daha fazla bilgi edinmek isteyeceği konuları araştırın ve onlara açıklayın.

Belirli bir kategorideki ürünleri görüntüleyen bir sayfa mı yazıyorsunuz? Kategoriyle ilgili bilgilendirici bir giriş yazın ve müşterilerin hangi ürünü seçeceklerine karar vermelerine yardımcı olabilecek bazı ayrıntılar ekleyin.

Web sitenizin en önemli sayfası ana sayfasını mı yazıyorsunuz? Tüm ziyaretçilerin ne yaptığınızı zaten anlayacağını varsaymak yerine sektörünüzü açıklayın; ziyaretçilerinizden bazılarının, sahip olduklarını bilmedikleri bir sorunu onlar için çözebileceğinizi fark ettiğini gösterebilirsiniz.

5. SEO Çalışma Bilgisi Kazanın

Arama motoru optimizasyonu (SEO), teknikten neredeyse sanatsal olana kadar uzanan bir dizi beceri gerektirir. Teknik tarafta bağlantı yapısı, 301 yönlendirmeleri, meta etiketleri ve XML site haritaları gibi şeyler bulunur. Sanatsal açıdan, az önce ele aldığımız değerli içerik SEO içinde çok mühimdir.

Değerli içerik, ziyaretçilere başkalarıyla paylaşmak isteyecekleri güvenilir bilgiler sunarak SEO’nuza doğrudan yardımcı olur, bu da sitenize bağlantı vermelerini sağlar; bu da Google’a bir sayfanın popüler olduğu ve arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alması gerektiği sinyalini verir. Elbette, web sitenizin aramalarda birkaç sayfa geride kaybolmamasını sağlamak için yapmanız gereken daha birçok teknik görev vardır. İyi haber şu ki, SEO’yu düzgün bir şekilde ayarlamak için her zaman derin bir teknik anlayışa ihtiyacınız yok . Bu, talimatları takip etme yeteneğinize bağlıdır: örneğin URL’lerinizin, sayfa başlıklarınızın ve meta etiketlerinizin belirli bir standarda uyması kısa başlangıçlar için yeterli olabilir.

WordPress hazır CMS kullanıyorsanız WordPress pagespeed değerini yükseltmek SEO çalışmalarınız için önemli bir değer olacaktır.

Elbette teknik bilgi olmadan bu değişiklikleri yapmak zor olabilir, ancak site oluşturucu yazılımınızın size gerçekten yardımcı olabileceği yer burasıdır. Web sitesi oluşturucuları genellikle size başlıkları ve etiketleri değiştirmenin kolay yollarını sunmanın yanı sıra, sizin için daha zor olan bazı işlerin üstesinden gelmenizi de sağlar. Ancak yerleşik SEO araçları söz konusu olduğunda hepsi eşit değildir; en  yerleşik özelliklere sahip, en SEO dostu e-ticaret platformlarından biri WordPress olduğunu belirtebiliriz.

Çözüm

Bu blogda belirtilen kriterleri takip eden bir web sitesi yapımcıları başarıya kendi tarzlarını da dahil ederek ulaşabilir.

Elbette bu beş adım, tek bir blog yazısına sığmayacak kadar uzun süreçlerin özetidir . Web Sitesi Nasıl Oluşturulur konusu oldukça derin bir konudur. SEO ise SEO kursu içerisinde anlattığımız derinlemesine bir uzmanlık sürecidir. Fakat; bu içerik size tam olarak nereden başlayacağını anlatan kıymetli bir içeriktir.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *