Off Page (Site dışı) SEO Nedir?

Off Page (Site dışı) SEO Nedir?

Arama motoru optimizasyonunun (SEO) sürekli gelişen dünyasında sayfa içi optimizasyon tek başına yüksek sıralamalara ulaşmak ve web sitenize organik trafik çekmek için yeterli değildir.  Web sitenizin sınırlarının ötesine geçen ve etkisini internetin geniş alanına yayan SEO’nun önemli bir parçası olan sayfa dışı SEO’yu hep beraber tanıyalım.

İngilizce İfadesi : Off Page SEO
Yetenek Alanı :

  • Sosyal etkileşim
  • İkili diyalog
  • Yazarlık
  • Keşfetme ilgisi

Sayfa içi SEO web sitenizin içeriğini, yapısını ve HTML öğelerini optimize etmeye odaklanırken; sayfa dışı SEO ise web sitenizin arama motoru sıralamalarındaki görünürlüğünü ve güvenilirliğini etkileyen dış faktörleri dikkate alır. Site dışı seo çalışmaları çevrimiçi itibarınızı iyileştirmek, kaliteli geri bağlantılar oluşturmak ve markanızın web üzerindeki varlığını artırmak için farklı teknikler ve stratejiler içerir.

Bu yazımızda sayfa dışı SEO dünyasına dalacağız bunun web sitenizin başarısı için neden önemli olduğunu keşfedeceğiz. Sonunda en iyi sayfa dışı SEO tekniklerinden bazılarını sizinle paylaşacağız. 

Hadi Başlayalım!

Sayfa Dışı SEO Nedir?

Hadi parçalayalım. Sayfa dışı SEO (“site dışı SEO” olarak da bilinir), görünürlüğünü ve arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için web sitenizin dışında yürütülen optimizasyon çabalarını ifade eder.

Sayfa içi SEO, web sitenizdeki içerik ve meta etiketler gibi öğeleri optimize etmeye odaklanırken, sayfa dışı SEO, diğer web sitelerindeki bağlantı oluşturma , sosyal medya pazarlaması ve içerik pazarlaması gibi etkinlikleri içerir.

Sıradan kişilerin ifadesiyle sayfa dışı SEO arama motorlarının başkalarının ürününüz, hizmetleriniz veya web siteniz hakkında ne düşündüğünü anlamasına yardımcı olur.

Sayfa dışı SEO web sitenizin uzmanlığını, otoritesini ve güvenilirliğini (EAT) Google’a ve diğer arama motorlarına göstermede çok önemlidir. Web sitenizin itibarını ve otoritesini sınırlarının ötesinde inşa etmek gibi düşünebilirsiniz.

Sayfa Dışı SEO Neden Önemlidir?

Web sitemi optimize etmeye odaklanabilecekken neden sayfa dışı SEO ile uğraşayım?” diye düşünüyor olabilirsiniz. Peki, bu nedenleri sizinle paylaşalım:

Geliştirilmiş Arama Motoru Sıralaması

Sayfa dışı SEO sinyalleri özellikle yetkili ve alakalı web sitelerinden gelen geri bağlantılar, web sitenizin kalitesini destekler. Google gibi arama motorları bu onaylara değer verir ve bunları bir SEO sıralama faktörü olarak kullanır .

Bağlantı (Backlink)

Aslında Backlinko tarafından yapılan bir araştırma, çok sayıda geri bağlantıya sahip web sitelerinin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alma eğiliminde olduğunu buldu.

Ne kadar yüksek kaliteli geri bağlantılarınız varsa, web siteniz muhtemelen arama motoru sonuçlarında o kadar yüksek sıralama alabilir.

Artan Web Sitesi Görünürlüğü

Sosyal medya pazarlaması ve fenomenlere ulaşma gibi sayfa dışı SEO teknikleri, web sitenizin erişimini ve görünürlüğünü önemli ölçüde katkı sağlayabilir.

Web sitenizi sakin bir sokakta gizlenmiş küçük bir dükkan olarak hayal edin. Uygun tanıtım olmadan insanlar onu nasıl bulacak?

İçeriğinizi ve markanızı harici platformlarda tanıtmak daha büyük bir kitlenin ilgisini çekebilir, daha fazla organik trafik oluşturabilir ve çevrimiçi varlığınızı geliştirebilir.

Çevrimiçi İtibar Oluşturma

Sayfa dışı SEO müşteri incelemelerini, geri bildirimlerini ve sizinle ilgili yorumlarını izleyerek ve bunlara yanıt vererek çevrimiçi itibarınızı yönetmeyi de içerir.

Google’ın Kalite Değerlendirici Yönergeleri’nde belirtilen değerlendirme kriterleri, bir web sitesinin güvenilirlik düzeyini belirlemek için büyük ölçüde web sitesinin kendi sayfaları dışındaki itibarına bağlıdır.

Müşteri endişelerini aktif bir şekilde ele alarak ve olumlu itibarı koruyup, arama motorları ve kullanıcılar nezdinde güven ve güvenilirlik oluşturabilir, bu durumda doğal olarak arama sayfasında daha yüksek sıralamalara ve marka bilinirliğinin artmasına yol açabilir.

Gelişmiş Kullanıcı Etkileşimi

Sosyal medya pazarlaması gibi sayfa dışı SEO etkinlikleri, kullanıcı katılımı müşterilerinizin markanızla etkileşimin teşvik eder. Sonuç olarakta web sitesi ziyaretlerini, daha uzun oturumları ve daha yüksek dönüşümleri artırabilir.

Kullanıcılar içeriğinizle aktif olarak etkileşime girdiğinde ve onu başkalarıyla paylaştığında, çevrimiçi görünürlüğünüzü ve sitenizin otoritesini artırır.

Sayfa İçi SEO ve Sayfa Dışı SEO

Sayfa içi SEO ve sayfa dışı SEO, kapsamlı bir arama motoru optimizasyonu stratejisinin iki temel bileşenidir. İşte ikisi arasında bir karşılaştırma:

Backlink Nedir

Sayfa İçi SEO

  • Web sitenizdeki içerikmeta etiketler, URL’ler, başlıklar, SEO için optimize edilmiş barındırma ve dahili bağlantı gibi öğeleri optimize etmeye odaklanır.
  • Web sitenizin içeriğini kullanıcı arama sorgularıyla uyumlu hale getirmek için anahtar kelime araştırmasını ve sayfa optimizasyonunu içerir .
  • Web sayfalarınızın kullanıcı deneyimini, okunabilirliğini ve alaka düzeyini geliştirmeyi amaçlar.
  • Arama motorlarının web sitenizin içeriğinin bağlamını ve amacını anlamasına yardımcı olur.

Kaynak : Sayfa İçi SEO Kontrol Listesi: Gönderilerinizi Tamamen Nasıl Optimize Edebilirsiniz?

İpucu : Teknik SEO Kriterleri Üzerinde Düzenleme Yaparak Sitenizi İyileştirebilirsiniz.

Sayfa Dışı SEO

  • Görünürlüğünü ve yetkisini artırmak için web sitenizin dışındaki etkinliklere odaklanır.
  • Bağlantı kurma, sosyal medya pazarlaması, etkileyicilere ulaşma, çevrimiçi itibar yönetimi ve marka tanıtımını içerir.
  • Saygın kaynaklardan yüksek kaliteli geri bağlantılar alarak web sitenizin güvenilirliğini ve popülerliğini artırır.
  • Marka bilinirliğini destekler, çevrimiçi erişiminizi genişletir ve web sitenize daha büyük bir kitle tarafından keşfedilmesini sağlar.

Başarılı bir SEO stratejisi için sayfa içi ve sayfa dışı SEO tekniklerini dengelemek çok önemlidir. Bunları aynı madalyonun iki yüzü olarak düşünün.

Sayfa içi SEO, web sitenizin arama motorları ve kullanıcılar için optimize edilmesini sağlarken, sayfa dışı SEO, web sitenizin otoritesini, itibarını ve web genelinde görünürlüğünü oluşturmanıza yardımcı olur.

Bilgi : On Page SEO ve Off Page SEO Arasındaki Farkların Tamamına Göz Atın

Sayfa Dışı SEO Teknikleri

Artık sayfa dışı SEO’nun önemini araştırdığımıza göre, web sitenizin görünürlüğünü artırmak için uygulayabileceğiniz bazı etkili sayfa dışı SEO tekniklerine bir göz atalım.

Deneyimlerimize göre bu dokuz off page SEO tekniği, dahil edilmesi en kolay olan ve en iyi getiriyi sunan tekniklerdir:

1. Bağlantı Oluşturma (Geri Bağlantılar)

Bağlantı kurma sayfa dışı SEO’nun özüdür ve arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha üst sıralarda yer almayı hedefleyen herhangi bir web sitesi için en önemli sayfa dışı SEO tekniğidir.

Geri bağlantılar Google için bir numaralı sayfa dışı SEO faktörüdür ve yukarıda tartışıldığı gibi Google, daha fazla sayıda geri bağlantıya sahip bir siteyi daha üst sıralarda sıralama eğilimindedir.

Üstelik bu geri bağlantıların kalitesi de aynı derecede önemlidir, çünkü yüksek etki alanı otoritesine sahip bir siteden gelen bir bağlantı, düşük Domain Authority‘li bir siteden gelen bir bağlantıdan daha fazla ağırlık taşır. Ne olursa olsun, Google’ın algoritması bağlantının alan adınızla alaka düzeyini de dikkate alır.

Genellikle sayfa dışı SEO’nuzu geliştirmek için alabileceğiniz iki tür geri bağlantı vardır:

1) Doğal bağlantılar : Hiçbir şey yapmadan organik olarak aldığınız geri bağlantılardır. Örneğin; diğer bazı web siteleri sayfanızı bir kaynak olarak takdir ettikleri için size geri bağlantı verirler. Google bu tür bağlantılara güveni, takdiri ve onayı gösterdiği için büyük önem verir.

2) Kişisel tanıtım yoluyla Edinilen Bağlantılar : Bunlar dijital pazarlama veya çevrimiçi tanıtım yoluyla oluşturduğunuz geri bağlantılardır. Size geri bağlantı vermesi için bir web sitesiyle iletişime geçmeyi veya üzerinde anlaşmaya varılan bir tazminat karşılığında erişiminizi büyütmek için bir site içerik yöneticisinden içeriğinizi paylaşmasını istemeyi içerir.

Yetkili ve alakalı geri bağlantılar oluştururken, bağlantı kurma stratejiniz Google gibi büyük arama motorlarının bağlantı oluşturma yönergeleriyle uyumlu olmalıdır. Geri bağlantılar yalnızca sitenize yönlendirme trafiği getirmekle kalmaz, aynı zamanda Google, sitenizi güvenilir ve güvenilir bir bilgi kaynağı olarak da algılar.

Ancak kaliteli bağlantılar kurmak özel bir çaba ve uzun vadeli bir stratejik yaklaşım gerektirir. Doğru şekilde uygulandığında web sitenizin arama sonuçlarındaki ortalama sıralaması muhtemelen artacaktır.

Profesyonel ipucu : Sayfa dışı SEO yalnızca herhangi bir kişiden sitenize bağlantı almakla ilgili değildir; doğru bir siteden sitenize bir bağlantı almakla ilgilidir. 

Do-Follow yalnızca site sahibinin onayladığı geri bağlantılarda yerleştirilmiştir. Bu tür bir geri bağlantı, kaynak sitenin bağlantılı makaleyi, gönderiyi veya sayfayı kabul etmesi ve oy vermesi gibi düşünebilirsiniz. Bu durumun doğal sonucu olarakta bağlantının otoritesinin artmasına neden olur.

Diğer backlink türü ise takip edilmeyen (No-Follow) backlinktir. Bunlar yalnızca kaynak siteden bağlantılı siteye herhangi bir yetki aktarmayan bağlantılardır.

2. Sosyal Medya Pazarlaması

Popüler sosyal medya platformu web siteleri, en yüksek alan adı otoritesine sahip sitelerden bazılarına sahiptir. Birkaçına göz atın:

  • LinkedIn (DA: 98)
  • Facebook (DA: 96)
  • Twitter (DA: 94)
  • Instagram (DA: 93)

Sosyal medya pazarlamasını en etkili sayfa dışı SEO stratejilerinden biri haline getirir.

sosyal medya ve seo

Sosyal medya platformları içeriğinizin erişimini genişletmek için mükemmel bir fırsat sunar. Sosyal medyayı kullanarak en son içeriğinize daha fazla tıklama alır ve yüksek alan adı otoritesine (DA) sahip platformlardan değerli geri bağlantılar almış olursunuz.

Google , sosyal medya platformlarından gelen geri bağlantıların SEO’yu doğrudan etkilediğini açıkça belirtmese de, sosyal platformların tıpkı web’deki diğer web siteleri gibi veri için tarandığını kabul etti.

Bir sosyal platformdan gelen geri bağlantının kesin SEO etkisi belirsiz kalsa da kesin olan bir şey var: sosyal medya profilleriniz arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) sıralanacaktır. Sosyal profilleriniz yalnızca sıralamada yer almakla kalmayacak, aynı zamanda markayla ilgili arama terimlerinde de üst sıralarda görünme olasılıkları yüksek olacaktır. Bu nedenle sosyal profillerinizin şirketinize ve değerlerine olumlu yansımasını sağlamak çok önemlidir. Ziyaretçileriniz özellikle markanız hakkında fazla bir şey bilmiyorlarsa, kullanıcının ilk izlenimini büyük ölçüde tkilenebilir.

Sosyal medya platformları aracılığıyla içeriğinizin güçlendirilmesini, görünürlüğünü, başkaları tarafından paylaşılma ve bağlantılandırılma olasılığını artırır.

3. Konuk Yazar

Misafir gönderme, başka birinin web sitesinde veya blogunda içerik yazmak ve yayınlamak için kullanılan popüler bir sayfa dışı SEO tekniğidir. Hedef kitleleriyle alakalı değerli makaleler veya gönderilere katkıda bulunmak için diğer web sitesi sahipleri veya blog yazarlarıyla işbirliği yapmayı içerir.

Konuk yazarlığının faydaları çok yönlüdür. İlk olarak yerleşik bir kitleye ulaşmanıza ve web sitenizden veya markanızdan haberi olmayan daha geniş bir okuyucu grubuna ulaşmanıza olanak tanır. Değerli içerik sağlayarak uzmanlığınızı sergileyebilir ve sitenize yeni ziyaretçiler çekebilirsiniz.

Ek olarak ve daha da önemlisi, misafir gönderme, web sitenize yüksek kaliteli geri bağlantılar oluşturma fırsatı sağlar. Konuk gönderisine sitenize bir bağlantı eklemek değerli bir destek görevi görür ve arama motoru sıralamanızı iyileştirebilir. Arama motorları, sitenizin güvenilirliğini ve otoritesini gösterdiği için saygın ve alakalı web sitelerinden gelen geri bağlantılara oldukça değer verir.

Konuk gönderisine açık çok sayıda blog var. İlgilendiğiniz anahtar kelimeyi belirlemeniz ve ardından Google’da şu şekilde arama yapmanız yeterlidir:

  • Anahtar Kelime + “bizim için yazın”
  • Anahtar Kelime + “yazar başvurusu”
  • Anahtar kelime + “içerik ekle”
  • Anahtar kelime + “misafir bloglama”

4. Kırık Bağlantı Bulma ve Düzelttirme

Kırık bağlantı kurma heyecan verici bir stratejidir. Amaç, bozuk bağlantıları bulmak ve bozuk bağlantısı olan kaynak sahibiyle iletişime geçmektir. Bozuk bağlantı, daha sonra güncellemeyi sağlayacağınız sayfalarınızdan biri olabilir veya daha sonra benzer içeriğe olan bağlantılarınızdan biriyle değiştirmeyi teklif edeceğiniz eski bir rakip bağlantısı olabilir. Bu, yönlendirme sayısını ve 404 sayfa sayısını azaltmaya yardımcı olacak ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunacaktır.

Kırık bağlantılar genellikle web barındırma süresi dolduğunda veya taşıma sırasında site varlıkları bozulduğunda meydana gelir. Ayrıca yazım hatalarının bir sonucu da olabilirler. 

5. Forumlar

Ürününüz veya hizmetlerinizle ilgili forum tartışmalarını bulun ve bunlara katılın. Bu toplulukla bağlantı kurun, ileti dizilerine yanıt verin, başkalarının sorunlarını çözün ve tavsiyelerinizi ve önerilerinizi iletin çünkü Google tartışmaları sever!

İmzada bağlantı metni bulunan eksiksiz bir profil oluşturduğunuzdan emin olun; böylece yorum yaptığınızda imza, bağlantınızla birlikte görüntülenir. 

6. Yerel SEO

Yerel SEO, yerelleştirilmiş arama sonuçlarında görünürlüğü artırmak için çevrimiçi varlığınızı optimize eden önemli bir sayfa dışı SEO tekniğidir. İşletmenizin belirli bir coğrafi bölgedeki potansiyel müşterilere görünürlüğünü artırmaya yönelik strateji ve taktikleri içerir.

google işletme profili

Yerel SEO fiziksel mağazalar, hizmet sağlayıcılar veya birden fazla şubesi olan işletmeler gibi belirli konumlardaki müşterilere hizmet veren işletmeler için özellikle değerlidir.

Yerel SEO’yu etkili bir şekilde uygulamak için aşağıdaki stratejileri göz önünde bulundurun:

  • Web sitenizi konuma özgü anahtar kelimeler ve alakalı içerikle optimize edin.
  • Google İşletme Profili listenizi talep edin ve optimize edin.
  • İlgili çevrimiçi dizinlerde tutarlı firma bilgilerinize yer verin. (işletme adınız, adresiniz ve telefon numarası)
  • Google, Yelp gibi platformlarda ve sektöre özel inceleme sitelerinde müşteri yorumlarını teşvik edin ve yönetin.
  • Birden fazla işletme konumunuz varsa, konuma özgü açılış sayfaları oluşturun.
  • Yerel kuruluşlarla ortaklık kurarak, etkinliklere sponsor olarak veya topluluk etkinliklerine katılarak yerel bağlantı kurma fırsatlarından yararlanın.

7. PR (Basın Bülteni)

PR (Basın Bülteni), işletmenizle ilgili haber değeri taşıyan duyuruların veya bilgilerin hazırlanmasını ve medya kuruluşlarına ve çevrimiçi platformlara dağıtılmasını içeren güçlü bir sayfa dışı SEO tekniğidir. Basın bültenleri; şirketiniz, ürünleriniz, hizmetleriniz, etkinlikleriniz veya işinizle ilgili önemli gelişmeler hakkında medyada yer almak ve kamunun ilgisini çekmek için tasarlanmıştır.

gazeteler

Etkili bir şekilde yapıldığında PR, sayfa dışı SEO stratejiniz için artan görünürlük ve marka görünürlüğü, kaliteli geri bağlantılar, artan itibar, güvenilirlik ve doğal olarakta artan web sitesi trafiği gibi çeşitli faydalar sağlayabilir.

Sayfa dışı SEO için halkla ilişkilerden etkili bir şekilde yararlanmak amacıyla, SEO avantajlarını en üst düzeye çıkarmak için ilgili anahtar kelimeleri dahil ederek ve web sitenize veya belirli açılış sayfalarınıza bağlantı metni bağlantıları ekleyerek SEO için basın bültenlerini optimize etmeyi düşünebilirsiniz. Basın bültenlerinizin görünürlüğünü ve keşfedilebilirliğini artırmak amacıyla arama motorları için optimize edildiğinden emin olun.

8. Marka Bahsetmeleri

Google Web Yöneticisi Trendleri Analisti Gary Illyes iyi içeriğiniz, birkaç geri bağlantınız, markanız hakkında konuşan insanlar ve bazı sosyal medyada bahsedilenler varsa harika bir iş çıkardığınızı söyledi.

bahsetmeler

Sosyal medyada bahsedilenler, arama motorlarına insanların sizin hakkınızda konuştuğunun sinyalini verebilir. Sosyal medya hedef kitleleriyle etkileşim kurarak markanın adını artırın ve otorite ve güven oluşturmak için mümkün olduğunca değerli paylaşımlar/bahsetmeler sağlamaya çalışın.

9. Fenomen Pazarlama

Makalenize topluluk odaklı bir bölüm ekleyin, niş alanınızdaki tanınmış fenomenlere ulaşın ve onlardan geri bildirim, fiyat teklifi veya inceleme yoluyla değerli bilgiler sağlamalarını isteyin. 

İçerik yayınlandıktan sonra onlardan bunu kendi çevreleriyle paylaşmalarını isteyin. İnsanlar, fenomenlerin olaylar hakkında ne düşündüğünü bilmekten hoşlanırlar.

Bu şekilde fenomenlerle ilişkiler kurabilir ve kendi otoritenizi artırmak için onların otoritesinden yararlanabilirsiniz.

Bonus Sayfa Dışı SEO Teknikleri

10. İçeriğin Yeniden Kullanılması

Her sosyal medya platformunun tercih ettiği içerik vardır: Instagram, resimler için popülerdi ancak şimdi kısa biçimli videolarda Instagram’da popüler, videolar için YouTube’da dünyada merkez. YouTube ve Instagram’da ihmal ettiğimiz içerikleri sıklıkla Facebook ve Twitter’da paylaşıyoruz.

youtube videoları

Örneğin, SEO uzmanı nedir ve nasıl olunur kılavuz içeriği yazdığınızı varsayalım . Daha sonra bir YouTube video eğitimi oluşturabilir ve içerik URL’sini açıklama kutusuna ekleyebilirsiniz.

Bu şekilde, Google’dan gelen ziyaretçiler içerik sayfanızı bulacak ve YouTube’da arama yapanlar videoyu izleyecektir. İçeriklerinizi her zaman hedef kitlenizi ve kaynağınızı göz önünde bulundurarak yeniden tasarlamaya çalışın ve farklı içerik türlerinin diğer sosyal ağlardan alabileceği destekten yararlanın.

11. Yorum yapma

Önceden, diğer bloga web sitenizin bağlantısını içeren bir yorum bırakmak, daha fazla geri bağlantı almanın hızlı ve basit bir yoluydu. Ta ki strateji kötüye kullanılıncaya ve Google, alakasız yorum geri bağlantılarının işe yaramaz olduğuna karar verene kadar.

Bloga yorum yazmanın artık anlamlı olmadığını düşünebilirsiniz, ancak doğru şekilde ve doğru hedef kitleyle yaptığınız sürece bloglara yorum yapmaya devam etmek için birçok neden vardır. Blog sahibi ve diğer yorum yapanlarla ilişkiler kurmanıza yardımcı olacaktır.

12. Sosyal Yer İşaretleme

Sosyal işaretleme, ziyaretçileri anında çekmenin en iyi yollarından biridir. Ancak kullanılıp kullanılmaması konusunda uzun bir tartışma var. Digg ve Reddit en iyi sosyal işaretleme sitelerinden birkaçıdır. Eğer kullanacaksanız yazınızın öne çıkması için mutlaka kaliteli içeriğe sahip göz alıcı ve dikkat çekici bir slogan yazmayı unutmayın.

13. Sorular ve Cevaplar

Harika içerik yazmak ve bunu doğru kişilere vermek, Stack Overflow, Quora ve Yahoo Answers gibi farklı soru-cevap web sitelerinde otoritenizi oluşturmanın en iyi yollarından biri olabilir. Yüksek otoriteye sahip ve alakalı bir platform seçin, niş alanınızı ve ilgili sorularınızı arayın ve soruya değer katacak şekilde yanıtlayın.

Aynı konuyla ilgili bir rehber yazdıysanız sitenize bir bağlantı bırakın, böylece ziyaretçiler içeriğinizi kolayca bulabilir. Spam gibi görünmemeleri için bağlantılara dikkat edin. Doğru şekilde kullanılırsa, bu strateji oyunun kurallarını değiştiren sayfa dışı SEO taktiği olabilir.

Sayfa dışı SEO, web sitenizin görünürlüğünü artırabilecek güçlü bir stratejidir. Kaliteli bağlantı kurma, sosyal medya etkileşimi, misafir gönderme ve içerik pazarlama gibi doğru Sayfa Dışı SEO tekniklerini uygulayarak, arama motoru sıralamalarınızı iyileştirebilir, çevrimiçi varlığınızı genişletebilir ve sektörünüzde güvenilirlik sağlayabilirsiniz.

Unutmayın, sayfa dışı SEO tutarlı çaba ve uyum gerektiren devam eden bir süreçtir. Öyleyse devam edin ve web sitenizin başarısı için yeni fırsatların kilidini açmak üzere sayfa dışı SEO’nun gücünü açığa çıkarın!

Related Posts
2 Comments
Kariyer Dünyası

okuması çok keyifliydi çok başarılı bir içerik olmuş. şu ana kadar en iyi off page seo açıklaması bu kısım diyebilirim.

Sevingelinlik

Çok değerli bilgiler teşekkür ederim

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *