Eski Blog Yazınızı veya İçeriğinizi Nasıl Optimize Etmelisiniz?

Eski Blog Yazınızı veya İçeriğinizi Nasıl Optimize Etmelisiniz?

Google, Yenilik Güncellemesini algoritmasına dahil ettiğinden beri, tüm web siteleri için güncellik oldukça fazla önemli hale geldi.

Google’a “İstanbul’un nüfusu” yazdığınızı ve bundan 10 yıl önceki İstanbul’un nüfusunu size gösterdiğini hayal edin. Bu tarz zaman damgalı geçerliliği olmayan içerikler düzenlenme ihtiyacı içerisindedir.

Yenilik güncellemesi olarak ifade edebileceğimiz Google güncellemesi her gün Google aramalarının yüzde 16 ila 20‘sinin benzersiz olması nedeniyle mantıklıydı ve mantıklı olmaya da devam ediyor. 

Eğer bu içeriği okumaya geldiyseniz eminim sitenizde bir düzine blog makalesi vardır. Peki bu makaleleri güncel olarak nasıl ayakta tutacaksınız?

Bu Türk SEM Reklam Blogumuza özel yazımızda size eski blog yazılarınızı nasıl optimize edeceğinizi ve güncelliğini kaybetmiş içeriklerinizi nasıl güncelleyerek daha üst sıralarda yer alacağınızı anlatacağız. Öğrenmek için okumaya devam edin.

Web Sitenizi Nasıl Güncel Tutarsınız?

Bu soruya kesin bir cevap vermek gerekirse cevabı her gün daha fazla içerik üretmeniz olacaktır ve bu bir dereceye kadar da doğrudur.

Hubspot’taki araştırmacıları müşterilerine ait 13.500 blog sayfasını analiz etti ve şu sonuca vardılar: Hubspot araştırmaları ayda 16’dan fazla gönderi yayınlayan şirketlerin, ayda yalnızca 0-4 gönderi yayınlayan şirketlere göre 3,5 kat daha fazla trafik aldığını gösterdi. Bu inanılmaz yüksek bir rakam.

Konu sadece web sitesi ziyaretçisi de değil, 16’dan fazla blog yazısı yayınlayan şirketler de 4,5 kat daha fazla yeni potansiyel müşteri elde ediyor. Bu içeriğin çok yüksek derecede önemli olduğunun altını çizmeliyim. Dikkatlice okumaya devam edin.

Eski Blog Yazıları ve İçeriğiyle Ne Yapmalısınız?

Yeni içerik ve blog makaleleri yazmak muhteşem bir SEO stratejisi gibi görünüyor. Ancak eski içeriğinizle ne yapmanız gerektiği husus bu başlığın konusu. Burada anlatmadığım bazı ince detayları Spotify kanalımızdaki Podcast yayınımızda anlattım, dinlemek isteyebilirsiniz.

Zamanla bu içeriklerinizi aramalardan kaybolmasına izin mi vereceksin yoksa silecek misin? Eski içeriği sildiğinizde ve web sitenizde kalmasına izin verdiğinizde ne olur?

Bu soruyu cevaplamak için zamanda bir yolculuk yapalım ve Google’ın Panda güncellemesini yayınladığı zamana gidip detaylarını inceleyelim. Bu güncellemenin misyonu düşük kaliteli siteleri yani spam siteleri filtrelemekti.

“Bu güncelleme, düşük kaliteli sitelerin yani spam sitelerin (kullanıcılar için bir değer katmayan siteler, diğer web sitelerinden veya pek kullanışlı olmayan sitelerden içerik kopyalayan siteler) sıralamalarını düşürmek için tasarlandı.

Aynı zamanda değerli içerik barındıran yüksek kaliteli siteler (araştırma, derinlemesine raporlar, ayrıntılı analizler vb. gibi orijinal içeriğe ve bilgilere sahip siteler) için doğal olarakta daha iyi sıralamalar sağlayacaktı ve öyle de oldu.”

Güncellemeden önce yüksek ziyaretçi elde eden performansı yüksek birçok site olumsuz bir şekilde etkilendi. Tekrar o eski şaşalı dönemlerine dönmenin tek yolu insanların yararlı bulabileceği yüksek kaliteli içerik üretmekti.

Panda güncellemesini aklımızda tutarsak web sitenizin sıralamasını korumak için kalitesiz, vasıfsız neden eklendiği belli olmayan içi boş içeriklerinizi silmenin mantıklı olabileceği varsayımına ulaşabiliriz. (Bu veri yazının ileri süreçlerinde değişecek ve doğru olan eylem içeriği kaliteli bir şekilde güncellemek olacaktır. Silme eylemi Panda güncellemesi ilk yayınlandığı zaman kısa bir süre geçerliliğini korudu.)

Aslında Google’ın kendisi de Panda güncellemesinden kalitesiz içeriklerden kurtulmak olduğunu iddia etti. “Düşük kaliteli sayfaları kaldırmak veya farklı bir alana taşımak, daha yüksek kaliteli içerik sıralamanıza yardımcı olabilir.

Ancak bir Google temsilcisi Gary Illyes, Panda’nın gazabından kurtulmanın çözümünün tüm kalitesiz eski içerikten kurtulmak olmadığını, bunun yerine web sitesinin içeriklerini yenilemesi gerektiğini söyleyen bir tweet atmasıyla tüm süreç SEO uzmanları için değişti. O günden bu zaman içerik güncellemek ve daha kaliteli yazıları kaleme almak temel misyon haline geldi.

Bu sorunun cevabını netliğe kavuşturarak eski içerik veya blog yazınız ile ne yapılacağınıza ilişkin tüm bu ikilemin cevabı; her türlü zayıf içerikten, yani çok az içeriğe sahip olan veya hiç içeriğe sahip olmayan sayfalardan veya düşük kaliteli faydasız sayfaları güncellemeniz gerektiğidir. Bu güncelleme içeriğinizi kaliteli hale getirirken sitenizin de kalitesini artıracaktır. Her türlü sitenizi kaliteli içeriklerin bol olduğu bir site haline getirmelisiniz.

Silmek Yerine Neden Optimize Etmelisiniz?

Yeni bir tane içerik girmek varken neden eski blog içeriğinizi optimize etmeniz gerektiğini merak ediyor olabilirsiniz.

Sorunuzu basitçe cevaplamak gerekirse, eski içeriğiniz kolayca sıralama almanızı sağlayabilecek bir SEO hazinesidir diyebilirim. Türk SEM olarak biz tüm müşterilerimizde eski içeriklerini optimize etme sürecini yaşamaktayız. Silmek çok çok çok ender gerçekleştirdiğimiz bir süreç bizim için.

(Silme işlemini sadece o tarz bir içeriğin sitemizde yer almasının doğru olmadığını düşündüğümüz zaman yapıyoruz.)

Üstelik ne kadar içerik üretirseniz üretin bir noktada durağanlaşacaksınız ve bunu aşmanın tek yolu eski içeriklerinizi revize etmek diyebilirim.

Eski içerikleri revize etmek ziyaretçilerinizin, müşterilerin ve arama motorları nezdinde güçlü ve güvenilir bir firma izlenimi verecektir.

Türk SEM SEO Manager Tahir Dinç

Hubspot aylık görüntülemelerin yüzde 76‘sının eski site içeriklerinden geldiğini ve aylık blog potansiyel müşterilerinin ise yüzde 92‘sinin de “eski blog yazılarından” geldiğini farketti ve kolları sıvadı. Bu eski içeriklerin önemini farkeden Hubspot ailesi, eski gönderilerini revize ederek (güncelleyerek) trafiğini ikiye katlamayı başardı.

Eski Blog Yazılarınızı Nasıl Optimize Edebilirsiniz?

Artık eski içeriğinizin düzenlenmesi konusunda ikna olduğunuzu düşünüyorum (umarım öyledir), şimdi bir sonraki adıma nereden başlayacağınıza değinelim.

Sadece tarihleri ​​mi değiştirip aynı içeriği yeniden yayınlamayı mı düşündünüz yoksa?

Bu kullanışlı bir eylem gibi görünmüyor. Tüm içeriği revize etme süreci yapmanız gereken doğru süreçtir. Zahmetli olduğunun farkındayım, fakat; bunun başka bir çözümü yok. Kolları sıvayın araştırın ve bu sayfanızı düzgün bir şekilde yeniden revize edin.

1. Tüm Sayfalarınızın Denetimini Yapın

Hangi doğru içeriği yenilemeniz gerektiğine karar vermek için öncelikle web sitenizin analizini yapmalısınız ve hangi içeriklerin işe yaradığını kontrol etmelisiniz.

Her sayfanın nasıl performans gösterdiğini kontrol etmek için sayfa görüntülemeleri, TO ve etkileşim gibi ölçümler Google Analisttik, Search Console ve diğer bir çok analiz aracı tarafından verilir.

Neil Patel‘e göre Google Search Console, içeriğinizi ile ilgili işlevsel verilere ulaşmak için kullanabileceğiniz en iyi araçtır, çünkü; Google Search Console ile yaklaşık bir yıl geriye gidip farklılıkları karşılaştırma imkanınız olduğunu söylüyor. Türk SEM’den Tahir Dinç‘e göre de en iyi araç Google Analytics. Siz arasında karar verin ve incelemeye başlayın.

Biz Google Search Console göre inceleme yapacağız. Çünkü; analiz kodu sitenizde olmadığı günlerde bizim için önemli, özellikle siteyi birilerinden satın aldıysanız eski veriler analiz araçlarında olmayacaktır. O zaman bu veriye sadece Search Console’den ulaşabilirsiniz.

SEO adımlarınızı yeniden yorumlamak isterseniz bizim kendi geliştirdiğimiz “Güçlü SEO Metodolojisi” adımlarını öğrenebilirsiniz. Bu adımları öğrenmek için : https://www.turksem.com/seo

2. Metrikleri Karşılaştırın

Bu aşamada yapmanız gereken bir sonraki adım ise eski gönderilerinizin trafiğini yıllara göre karşılaştırmak ve bu karşılaştırmaya göre bir zamanlar çok popüler olan ancak eskisi gibi yeterli trafik alamayan sayfalar not etmektir.

Bunu yapmak için tarih aralıkları seçerek ilerlemeniz ve ziyaretçi akışlarını kontrol etmelisiniz. İlgili sayfanın tüm tarihi akışını Search Console üzerinden araştırabilmektesiniz.

İlgili sayfayı hangi yıl hangi ay düşüş olduğunu analizlerinizde keşfetmiş olursunuz.

Bu düşüş yaşayan sayfaları keşiften sonra, çok fazla gösterim alan ancak TO’ları düşük olan tüm sayfaları kontrol etmeniz gerekir.

Bu Tıklama oranı düşün olan sayfalarda yaşanılan şey şudur. Meta açıklamalarında yanlış bir şey olduğudur (özellikle Title), daha doğrusu içeriğin insanların sitenizi ziyaret etmeye teşvik edici bir başlığın olmadığıdır. Bu durumda Meta kodlarınızda güncelleme yapmalısınız. Eliniz değmişken içeriğinizi de güncelleyebilirsiniz.

3. Eski Blog Yazılarını Güncelleyin

Şimdi elimizde 2 veri var. Bunlar;

  • Zamanla gösterim oranı düşen sayfalar
  • Gösterimi yüksek olmasına rağmen Tıklanma Oranı düşük sayfalar

Bazı sayfalarınızda veriler oldukça iyi gelebilir ve bu sayfaların henüz geçerliliğini yitirmediğini varsayabiliriz bu durumda ilgili sayfada herhangi bir köklü değişiklik yapmanıza gerek olmayacaktır. Yerinizde olsam verimli ve eski sayfalarınızı sosyal medya hesaplarında yeniden paylaşırdım. 

Sorunlu işareti ile işaretlediğiniz sayfaları güncelleme vakti geldi. Bazı içerikleriniz en baştan kötü yazılmış olabilir, bu içeriklerinizi silip en baştan yazmak siteniz için daha iyi bir içerik meydana gelmesini sağlayabilir.

Sitenizde bir araştırma konusu varsa kaynak göstermeyi unutmayın. Eğer akademik bir yazıya alıntı yapacaksanız bunun hangi akademik yazı olduğunu belirtin.

Son Konu : İçeriğiniz Mükemmel ama Düşüş Var

Arkadaşlar bu konunun temel nedeni etkileşim düşüklüğüdür. Yazdığınız içerik muhteşem bir araştırma konusu ve oldukça faydalı olabilir. Fakat; kullandığınız dil ağır, ilk paragrafınız ise okuması oldukça güç bir içerik olabilir. Bu durumda ilk paragrafınızı kontrol edin, okumaya devam etmesini sağlayacak bir üslupta mı? Değilse derhal ilk paragrafınızı daha sade ve akıcı bir yazıyla değiştirin. Okumaları konusunda onları teşvik edin, okuyup bitirdikten sonra ne öğreneceklerini dikkatlice anlatın.

Tüm içerik yazma sürecinizi analiz etmek için SEO uyumlu makale nasıl yazılır ve temel kriterleri nelerdir? içeriğimize göz atabilirsiniz.

Yine bu konunun bir çözümü olarak etkileşimi artırmaya yönelik materyallerle içeriğinizi zenginleştirmek olmalıdır. Bir e-Book veya PDF sunumu gibi ek verilere ulaşmaları için karşılarına form sunabilirsiniz.

Yine bu konuyla alakalı sayfanıza ziyaretçi çekmek iyileşmelere neden olabilir. İlgili sayfaya Google Ads Arama Ağı, Google Ads Görüntülü Reklam, Sosyal Medya Reklamları veya e-Mail Pazarlama gibi çözümlerle ilgili sayfanız trafik anlamında geliştirmek işe yarayabilir.

SEM hakkındaki içeriğimizde ücretli reklam konusuna dikkatlice değindik.
Okumak isterseniz; https://www.turksem.com/sem

+ olarak yeni içeriklerinizden bu eski ve başarılı bir içerik olduğunu düşündüğünüz sayfalara dahili bağlantı verebilirsiniz.

Arkadaşlar bu konu hakkında bahsedeceğimiz tüm içerik bu kadar. Umarım aradığınız bilgilere ulaşabilmişsinizdir. Bizlere iletmek istediğiniz bir konu olursa İletişim kısmından ulaşabilir veya aşağı yorum kısmından yazabilirsiniz.

Biliyorum! Turksem.com ‘da da güncellememiz gereken eski sayfalar var…

Related Posts
1 Comment
serhat özgel

10.000 üst sayfa var ve bu sayfaların 7.000i son 3 ayda doğru düzgün hiç ziyaretçi tarafından ziyaret edilmemiş bu sayfaları topluca silsem mi ne yapmalıyım sizce?

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *