Başarılı bir web sitesi söz konusu olduğunda ilk giriş sayfamız yani anasayfamız çok özel bir rol oynar. Kullanıcıların gelip şirkete ve tekliflerine ilişkin ilk izlenimi edindikleri yer tam olarak burasıdır. Ana sayfa, ziyaretçi veya müşterilerine ürünlerine neden bakması gerektiğini anlatan ve mağazaya daha yakından bakmaya davet eden büyük bir vitrine benzetebiliriz. İstatistikler birçok kullanıcı ilk önce ana sayfaya değil, alt sayfalardan birine ulaşmakta. Fakat; bu durum anasayfanın önemini azaltmıyor. Çünkü; 2. ziyaret yani yeniden ziyaret edeceklerinde anasayfanıza gelecektir. Anasayfanızdan ürün ve hizmetlerinize dağıtımın gerçekleştirildiği ana giriş kapınızdır.
Günümüzde anasayfalar 2000’li yıllara göre önemi bir miktar azalmıştır. Temel nedeni site bulma kültürü dizin mantığından, arama motoru mantığına geçmiş olmasıdır.
Ana sayfa nedir?
İngilizce Home Page kelimesi ana sayfanın başka bir adıdır. Bir web sitesinin diğer alt sayfalara erişebileceğiniz ilk ve merkezi sayfasıdır. Örneğin https://www.turksem.com URL’si Türk SEM anasayfasına yönlendirir. Anasayfaya ilişkin diğer terimler dizin sayfası, ana sayfa veya Home’dır. Halk dilinde anasayfa, çeşitli alt sayfalar da dahil olmak üzere bütünüyle web sitesi olarak da anılır.
Güncel Menü’de Anasayfa Linki
Son dönemlerde bir çok önemli portal ana münüleri içerisinden Anasayfa bağlantısını kaldırdı.
(Varsa) Home Page Türkçe’de yaygın kullanımı : Anasayfa
(Varsa) Home Page İngilizce sitelerde yaygın kullanımı : Home
Anasayfa ve Alt sayfalar arasındaki SEO farkı
SEO Öğesi | Anasayfa | Alt Sayfalar |
---|---|---|
Anahtar Kelime Odağı | Daha genel, marka odaklı | Daha spesifik, konu odaklı |
İçerik Uzunluğu | Genellikle daha kısa, özet niteliğinde | Genellikle daha uzun, detaylı |
İç Bağlantılar | Diğer sayfalara yönlendirme ağırlıklı | Konuyla ilgili diğer içeriklere bağlantı |
Dış Bağlantılar | Daha az, seçici | Daha fazla, konu ile ilgili kaynaklara |
Meta Başlık | Marka adı ön planda | Spesifik konu veya ürün odaklı |
Meta Açıklama | Sitenin genel amacını yansıtan | Sayfanın içeriğini özetleyen |
H1 Etiketi | Genellikle marka adı veya slogan | Sayfanın ana konusu |
URL Yapısı | Kök domain (örn. www.turksem.com) | Alt dizinler (örn. www.turksem.com/seo) |
Sayfa Hızı Önemi | Çok kritik (ilk izlenim) | Önemli, ancak anasayfa kadar kritik değil |
Mobil Uyumluluk | Son derece önemli | Önemli, ancak anasayfa kadar kritik değil |
Sosyal Medya Paylaşımı | Daha sık paylaşılır | Genellikle daha az paylaşılır |
Dönüşüm Odağı | Genel site navigasyonu ve tanıtım | Spesifik ürün/hizmet satışı veya lead oluşturma |
Çevrimiçi pazarlamada ana sayfanın önemi
Anasayfanın çevrimiçi pazarlamada önemi nedir? En önemli sayfanız! Anasayfamızın yerine getirmesi gereken işlevlere baktığınızda bu açıkça ortaya çıkıyor. İnternet kullanıcıları başlangıçta farklı bir sayfaya ulaşsalar bile, ana sayfaya dönüp web sitesinin neyle ilgili olduğu ve kiminle ilgili olduğu hakkında fikir sahibi olabilirler. Ana sayfa üstlendiği yükümlülükler aşağıdakileri içerir:
- Merak uyandırmak
- Şirketin/kişinin/markanın vb. tanıtımı.
- Alt sayfaya ziyaret için neden vermek
- En önemli konuları ön plana koyup, faydalarınızı açıkça belirtin
- Genel bir genel bakış sağlayın
- Misyonun hissedildiği yer
Sonuçta iyi kurgulanmış bir anasayfa tek bir genel bakışta bir araya getirilmiş en önemli bilgileri içerir. Kullanıcının kendisine hitap edildiğini hissetmesi için hedef grubun uygun şekilde bilinmesi ve dikkate alınması önem teşkil eder. Bu konuda daha önce kullanıcı deneyimi nedir konumuzda Persona tanımıyla açıklık getirdik, dilerseniz o yazımızı da okuyabilirsiniz.
Anasayfada görünmesi gereken içerik; büyük ölçüde sitenizin hedefine, farkındalığa ve kampanyalarınıza bağlı olarak değişiklik gösterir. Şirketinizin o dönemki hedeflerine göre anasayfa yorumlamanızda değişecektir.
Anlamlı başlıklar ve iyi bir Türkçe ile yazılmış, doğru yerleştirilmiş harekete geçirici mesajlar içeren kısa ve net metinler iyi anasayfa içeriğine örnek olarak verilebilir. Resimler, bilgilendirme kutuları, grafik öğeler ve hatta bir şirket tanıtım videosu gibi çeşitli medyalar ana sayfayı güzelleştirir ve çeşitlilik sağlar.
Ana sayfanın temel amacı: yönlendirme ve genel bir bakış sağlamak
Genel olarak kullanıcı ana sayfada hangi alt sayfaya geçeceğini bulabilmeli ve bu sitenin neyle ilgili bir web sitesi olduğunu hemen anlayabilmelidir. İlk izlenim çok önemlidir ve internet kullanıcılarının dikkat süresi 8 saniye ile çok sınırlıdır. Bu nedenle ana sayfanın hem tasarımı hem de yapısı ikna edici olmalıdır. Kullanıcı dostu, anlaşılması kolay, gezinmesi başarılı, ziyaretçilerin aradıkları bilgiye hızlı bir şekilde ulaştırabilen ve sitede daha uzun süre kalabilmeleri açısından zengin veri barındırması çok önemlidir.
Yükleme süresi, ana sayfanın hiç ziyaret edilip edilmemesi açısından da çok önemli bir değişken olduğunu belirtmemiz gereklidir.
Mantıklı olan: Ansayfada sadece dahili bağlantıları kullanın
İç ve Dış bağlantılar arama motoru optimizasyonunun önemli bir parçasıdır. Dış İnternet’ten alınan linklerin yanı sıra iç linkler de oldukça önemlidir. Özellikle ana sayfada en önemli alt sayfalara yönlendirme yapmak iyi bir fikirdir. Dahili bağlantılar içeriğin hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından bulunmasını kolaylaştıracaktır. Anasayfa biraz önce anlattığımız gibi önemli bir sayfa. Anasayfanızın ilk kısımlarına koyacağınız ve sıcak nokta olarak tabir ettiğimiz yerde bulunan altsayfalarınız sizin en önemli sayfalarınız olmalıdır.
Şu an müşterilerimiz için oluşturduğumuz SEO araçları çalışmamız herkese açık ve bu araçlar arasında Harici ve Dahili Bağlantı Kontrol Aracı ile sitenizi ücretsiz tarayabilirsiniz.
Arama motoru tarayıcıları bağlantılara güvendiğinden dolayı bağlantılı sayfaların bulunması daha kolaydır. Sayfalarınızın sadece sitemap içerisinde yer almak çoğu zaman yeterli değildir.
Bunu şu şekilde genişletebiliriz sitenizden en çok bağlantı verdiğiniz sayfa sizin en önemli sayfanızdır. Dahili bağlantı kullanırken hedef sayfada da görünen alakalı anahtar kelimeler kullanılması gerekmektedir. Bu şekilde kullanım bir bağlantının nereye gittiğini ve neyle ilgili olduğunun anlaşılmasını kolaylaştırır. Ancak dikkatli olun: İç bağlantılar her zaman bir fayda sağlamalı ve gereksiz ağır yüke yol açmak yerine mantıklı bir şekilde kullanılmalıdır.
Herşey tadında ve doğru kullanılmalıdır.
Ana sayfa için 5 yapılmaması gerekenler
Bir anasayfada sıklıkla yapılan hatalar için birkaç örnek var: Ana sayfada nelerden kaçınılması en iyisidir.
- Kafa karıştırıcı ve aşırı ağırlaştırılmış bir ana sayfanın kimseye faydası yoktur. Bu durumda ne daha azı ne de daha fazlası olmamalıdır. Bazı SEO uzmanları anasayfa linkinin önemini bildiği için neredeyse tüm linklerini yerleştiriyor. Bu aşırı optimizeye girebilir, daha da önemlisi siteniz aşırı yavaşlayabilir.
- Harici bağlantılar kullanmayın. Kullanıcı web sitenize gelmiş ve orada kalmalı ve doğrudan başka bir web sitesine tıklayıp gitmesi işinize gelmeyecektir.
- Anasayfada H1 başlığını yer vermemek veya “Hoşgeldiniz” gibi boş ifadelerle doldurmak boşa harcanan bir fırsattır. Neyle ilgili olduğunu hemen açıklayın! Bazı siteler H1 başlığına Hoşgeldiniz yazıyor, bu durum SEO’da anlamsal hata oluşturabilir. Ziyaretçi sitenize elbette “hoşgeldi” bunu yazmanıza gerek yok.
- Anasayfadaki içerik sıkıcı olmamalı veya kendini tekrarlamamalıdır, yüksek kalitede ve hedef kitleye uygun olması faydalıdır.
- Mobil optimizasyonu ihmal etmek iyi bir fikir değildir. Günümüzde pek çok kullanıcı akıllı telefonlarını veya tabletlerini kullanarak arama yapıyor. Bu nedenle anasayfanın da responsive olarak tasarlanması şarttır.
- Kullanıcı deneyiminin en önemli olduğu kısım anasayfanızdır.
Sonuç
Ana sayfanın öncelikle merak uyandırması bilgilendirmesi ve sitenin önemli kısımlarına iyi bir yönlendirme sağlaması gerekmektedir. İçerik kullanıcı odaklı ve benzersiz olmalıdır. Şu konuları anasyafanızdan eksik etmeyin:
- En önemli alt sayfalara dahili bağlantılar olmalıdır
- İyi bir site yapısı ve kolay gezinme içermelidir
- Kampanya ve tekliflerinizden bahsetmelidir
- Alakalı anahtar kelimeler olmalı, alakasız anahtar kelimeler ise olmamalıdır
- Sayfa için mümkün olan en kısa yükleme süresini içermelidir
- İletişim bilgileri ve CTA’lara yer verin
Joker Bilgi : Uluslararası Siteler İçin Tavsiyeler
Sitenizin hız testini seo araçları sayfamızdan yapın ve hangi ülkede kaç saniyelik bir açılış süresi olduğunu test edin. Turksem.com ‘u San Francisco, United States merkezli test ettiğimiz şu sonuçlar geldi.
Aynı testi bu kez Frankfurt, Germany üzerinden yaptığımızda şu sonuç geldi.
Sitenin barındırıldığı fiziksel konum olan İstanbul’a yaklaştıkca aradaki fark kapanmaktadır. Eğer siteniz İngiltere’ye hizmet veriyorsa sitenizin host edildiği yer İngiltere merkezli bir datacenter olması gerektiğini unutmayın.