Search Concole İle Sitenizin SEO’sunu Optimize Etmenin 5 Kritik Faydası

Search Concole İle Sitenizin SEO’sunu Optimize Etmenin 5 Kritik Faydası

Google Search Console (eski adıyla Webmastertools), Google’da arama motoru optimizasyonuna yönelik en önemli araçtır ve bir sitenin Google dizinindeki durumu ile ilgili ilk başvuru kaynağıdır. Bu makalede kendi web sitenizi optimize etmek için ücretsiz kullanabileceğiniz aracı, SEO sürecinize nasıl fayda sağlayacağını öğreteceğiz.

Search Console şüphesiz en önemli SEO aracıdır, çünkü; en büyük arama motoru Google’ın bir sayfayı nasıl değerlendirdiği ile ilgili kesin geri bildirim sağlar. Dizine eklemeyle ilgili sorunların olup olmadığı ve hangi arama terimlerinin özellikle başarılı olduğunu görebilmekteyiz.

Bu ve diğer bir çok nedenle beraber araç internette körü körüne uçmak istemeyen her SEO uzmanı için zorunludur.

Search Console nedir?

Google Search Console (GSC), sitenizin arama performansını ve teknik SEO sağlığını izlemenize yardımcı olan ücretsiz bir araçtır.

Arama görünümünden kullanıcı deneyimine kadar çeşitli ölçümleri site yetkililerine rapor eder. Bu raporlar sitenizi geliştirmenize ve Google’dan daha fazla trafik almanıza yardımcı olabilir.

Daha fazla netlik, benzer işlevler

Temel olarak Search Console şu özelliklere sahiptir: performans, dizin kapsamı, site haritaları, mobil kullanılabilirlik ve bağlantılar.

Performans” (eski adıyla: arama analizi) altında web yöneticisi, Google’ın bir sayfayı aramada ne sıklıkta gösterdiğini, ortalama olarak hangi konumu aldığını, toplam gösterimi, tıklama oranını (TO) ve toplam tıklama sayısını görebilir.

Yakın zamanda Performans altına “Keşfet” bölümü de eklenmiştir.

“Sayfa sayısı” (eski adıyla “Tarama hataları”) içerisinde sayfanın doğru şekilde dizine eklenip eklenemeyeceğini öğrenebilirsiniz veya sayfaların “noindex” olarak ayarlanıp bu nedenle Google arama için yayınlanıp yayınlanmayacağını da görürsünüz.

“Web sitesindeki dizin kapsamıyla ilgili yeni sorun” mesajını görürseniz harekete geçmeli ve hangi sayfaların hangi nedenden dizine eklenmediğini kontrol etmelisiniz.

1. Dizin oluşturma sorunlarını tanımlayın ve çözün

Biraz alt kısımlara doğru bakarsanız eklenmemiş sayfaları nedenleriyle beraber listelenmiş halde bulursunuz. Bunlar içerisinde dizinde yer almasını istediğiniz sayfa var ve eklenmemişse nedenini bulup düzeltmelisiniz.

Burada sağlanan bilgiler, Google’ın bir web sitesini nasıl yorumladığını ayrıntılı olarak anlamanıza olanak tanır.

Bu hatalardan bazıları

  • Doğru standart etikete sahip alternatif sayfa
  • Yönlendirmeli sayfa
  • “noindex” etiketi tarafından hariç tutuldu
  • Bulunamadı (404)
  • Başka bir 4xx sorunu nedeniyle engellendi
  • Sunucu hatası (5xx)
  • Kullanıcı tarafından seçilen standart sayfa olmadan kopya
  • Tarandı – şu anda dizine eklenmiş değil
  • Keşfedildi – şu anda dizine eklenmiş değil
  • Kopya, Google kullanıcıdan farklı bir standart sayfa seçti

Her sayfa Google aramasını da listelenecek diye bir durum yoktur. Bazı durumlarda bu sayfalara noindex olarak ayarlamak mantıklı olabilir. Prensip olarak: yalnızca Google’da gerçekten bulunmasını istediğiniz sayfaları dizine ekleyin.

2. Arama motoru optimizasyonu için arama analizini kullanın

Google Arama Konsolu; site operatörlerine tam konum, tıklama oranları ve gösterimler (Google’da) dahil olmak üzere Google’daki tüm sıralamaları göstermektedir. Bu veriler hangi içeriğin halihazırda iyi bir şekilde bulunduğunu ve hangisinin hiç tıklama oluşturmadığını bulmak için son derece önemli bir bilgidir.

Arama analizi için adım adım talimatlar aşağıda verilmiştir:

1. Tüm genel verilere ulaşırsınız.

“Performans”a tıklayın ve daha sonra “Arama sonuçları” kısmına tıklayın ve incelemek istediğiniz dönemi seçin (ör. 1 ay) ve tüm renkli alanları etkinleştirin: tıklamalar, gösterimler, tıklama oranı ve konum. Burada www.turksem.com verilerini gösteriyoruz .

2. Artık tüm anahtar kelimelerin bir listesini ve bunların Google’daki konumlarını görebilirsiniz.

  • Tıklamalar: Arama motoru parçacıkları ne sıklıkla tıklandı?
  • Gösterimler: Google sayfaları ne sıklıkla görüntüledi?
  • TO: Tıklama oranı ne kadar iyi?
  • Konum: Anahtar kelimenin Google dizinindeki ortalama konumu nedir?

Bu rakamlarla tek başına pek bir şey yapamazsınız. Ancak işin heyecan verici kısmı, kullanıcıların sitenize ulaşmak için kullandığı arama terimlerine ilişkin değerlerin listelendiği yerdir.

3. Şimdi kendinize şu soruları sorun:

  • Hangi anahtar kelimeler için Google sıralamasında halihazırda özellikle iyi konumlara sahipsiniz (1-5)?
  • Hangi anahtar kelimeler özellikle yüksek arama hacmi (gösterim) gösteriyor?
  • Hangi arama terimleri şirketim için özellikle yeni müşterilere ulaşmak için önemlidir?

Bunlar sayfalar sizden özel ilgiyi hak eden anahtar kelimeler ve sayfalardır!

4. Şimdi tıklama oranını ilgili pozisyona ilişkin ortalama tıklama oranlarıyla karşılaştırın.

İlgili konumdaki tıklama oranı bu önemli ölçüde düşük mü? O halde meta içerikler mutlaka revize edilmeli ve optimize edilmelidir.

Özellikle başlık ve meta açıklamanın tıklama oranları üzerinde önemli bir etkisi vardır. Ayrıca hangi gönderilerin sizinkinden önce yerleştirildiğini gözlemleyin ve başlığı ve meta açıklamayı yazınızla karşılaştırın. Başlığınızı daha dikkat çekici hale getirmek şu an işinize yarayabilir.

3. Düşük performans gösteren sayfaları güncelleyin ve optimize edin veya silin

  • Bir sonraki adımda sayfalara göre sıralayın ve geçen ay hangi sayfaların hiç tıklama almadığını analiz edin.
  • Bu sayfaların günümüz doğrularına göre alakalı olup olmadığını kontrol edin ve gerekiyorsa güncelleyin.
  • Mantıklı olun: Bir sayfanın içeriği yeterince ilgi çekici değilse, genellikle onu silmek daha iyi sonuç verebilir. Çekici olmayan, alakasız içerik için iyi sıralamalar beklemek bir hatadır. Eski sayfaları nasıl güncellenmeli ve ne yapmalı konusunda uzun uzun bu konuyu anlattık.

4. Kullanılan arama terimlerini analiz edin

Bir makaleye erişmek için hangi arama terimlerinin kullanıldığını görmek için şu adımları izleyin:

  1. “Performans”a tıklayın
  2. Renkli olarak vurgulanmaları için tıklamaları, gösterimleri, TO’yu ve konumu seçin.
  3. “Yeni > Sayfalar” sekmesini seçin
  4. Anahtar kelimelerini görmek istediğiniz sayfayı kutucuğa girin. Örneğin; https://www.turksem.com/seo
  5. “Uygula”ya tıklayın
  6. “Tarih” ile mevcut trendleri (“dönem: son 7 gün”) analiz edebilir veya sayfa için kullanılan tüm arama terimlerini (dönem: son 12 ay) görebilir ve bunları gösterimlere göre sıralayabilirsiniz.

5. Site haritalarını gönderin

Taramayı Google için kolaylaştırmak amacıyla Search Console’a bir alanın tüm URL’lerini listeleyen bir site haritanızı gönderebilirsiniz. Birçok CMS, site haritası dosyalarını otomatik olarak oluşturma seçeneğini sunar.

Türk SEM SEO araçlarında sitenizde hangi site haritaları olduğunu kontrol ederek eksik site haritalarını bulabilirsiniz.

6. Sayfa deneyimi

Bu görünüm size bir web sitesinin mobil cihazlarda veya masaüstünde kolayca görüntülenip görüntülenemeyeceğini gösterir.

7. Bağlantıları kontrol edin

Bağlantılar altında en sık hangi sayfalara bağlantı verildiğini ve bunlar için hangi bağlantı metinlerinin kullanıldığını öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler, bağlantıları iyileştirmek veya reddetme aracını kullanarak şüpheli bağlantı kaynaklarını kaldırmak için kullanabilirsiniz.

Sonuç: Her web sitesi sorumlusu veya SEO uzmanı için Google Arama Konsolu kullanımı zorunludur

  • Yüksek sayıda tıklama ve gösterim alan sayfalar sürekli olarak optimize edilmeli ve tutarlı bir şekilde kullanıcı dostu olacak şekilde tasarlanmalıdır. Yeni güncel bilgilerle tazeli güncel tutulmalıdır.
  • Google’da ilk 10 konumda bulunabilen sayfalar, ilgili arama terimi için en iyi arama sonucunu temsil edecek şekilde daha da optimize edilmeli ve ayrıntılı olarak kontrol edilerek iyileştirmeleri yapılmalıdır.
  • 10-20 arası konumlarda bulunabilen terimlerin ilk 10’da yer alma şansı en yüksektir. İşin kontrolünü elinizde tuttuğunuz ve ilgili makaleleri tutarlı bir şekilde güncelleyip, iyileştiriniz.
  • Sayfa deneyimi ekranı düzenli olarak kontrol edilmelidir.
  • Negatif SEO tehlikesini erken bir aşamada tespit etmek için bağlantı kaynakları ve bağlantı metinleri düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir.

Bu nedenler ışığında hangi makalelerin önemli arama terimlerinde 1 numaraya yükselmesini sağlamak üzere hamle yapacak sayfalarınızı keşfedebilirsiniz.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *