SEO Paketleri Mantıklı mı?

SEO Paketleri Mantıklı mı?

SEO çalışması yapan bir çok firma, SEO çalışmalarını paket haline getiren pazarlama yöntemi uygulamaktalar. Sıkça karşılaştığım bu durum Inbound Pazarlama stratejisi içerisinde maalesef yer edinemez. Çünkü; belli kalıplarca hareket edilen SEO ve SEO’yu site dışı olarak yorumlayan çalışma stratejisi elbette bir noktada duracaktır. Temel unsur insandır ve insana yöneli çalışma yapılmalıdır. Dünyanın en zeki insanlarının bir hayli uzun zamanda kurdukları sistem, 300 – 500 TL‘lik paketlerle aşılacak kadar zayıf değil.

Olsa bile hak etmeyen bir site, hak etmediği bir aramada gelmemeli. Hiç bir site araştırma yapan birinin bir kaç dakikasını gasp edemez.

Elbette Site Dışı Çalışmalar Çok Önemli Fakat Bu Çalışmaları Yanlış Yorumlamamak Lazım

seo-paket

Site dışarısında ki aktiviteler de elbette çok önemli fakat; yapay, suni gelişmeler siteye yarardan çok zarar sağlayacaktır. En temelden projeden ve geliştirilmesinden başlanması gerekir. Google, SEO Danışmanlarının çalışma alanları ile ilgili kendi sitelerinde şu şekilde bir not düşmüş;

  • Sitenizin içeriğini veya yapısını inceleme
  • Web sitesinin geliştirilmesiyle ilgili teknik önerilerde bulunma. Örneğin, barındırma, yönlendirmeler, hata sayfaları, JavaScript kullanımı
  • İçerik geliştirme
  • Çevrimiçi iş geliştirme kampanyalarının yönetimi
  • Anahtar kelime araması
  • SEO eğitimi
  • Belirli pazarlarda ve bölgelerde uzmanlık.

Yukarıdaki maddelerden anlaşılacağı üzere tam olarak projeye temelden başlanması söz konusu. Paket durumları SEO’ya aykırı olduğu gibi maalesef sitelerinde ceza alma durumlarını doğuruyor.

2015 Yılında SEO Dünyası

Google, bazı siteler üzerinden SEO yapıldığını bilmekte. Bu siteleri işin aslı şudur ki; “Yanlış SEO” yolu izleyen siteleri bulmak için kullanmakta. Yani; siteniz aldığınız pakette bir siteye link olarak ekleniyor. İşte o siteye eklenmek zarar doğurucu bir durum oluşturmakta. İhracat yapan, Dünya İnternet’in de bir konum elde etmeye çalışan web sayfalarımız mevcut. Bu çalışmalar için en ciddi tavsiye, SEO Danışmanı seçerken çok titiz davranmanızdır. Kurumsal bir kimliği olmayan, siteniz sıkıntıya girdiğinde her daim yanına gidemeyeceğiniz birileriyle çalışmayın.

SEO Bir Kalıba Sığamıyacak Kadar Komplike ve Değişkendir

[sociallocker]Her sektör ve her web sayfası için strateji değiştirmek gerekebilir. Aynı paketin aynı siteler, aynı sektör üzerinde uygulanması ise işi geri dönülemez sıkıntılara sokmakta. Bu pakette bu hizmetler var, şu pakette ise Google News kayıtlı siteler şu kadar eklenme var. İşte mesele 5 yıl önceki SEO mantığında hareket. 12 yıllık gelişim sürecini yakından takip etmiş birisi olarak döneminde etkili olduğu süreçleri hatırladığımı itiraf etmem gerekli. Fakat günümüzde iyi bir iş çıkartılmadığı sürece web sayfasında ilerlemeyi hiç bir paket sağlayamaz.[/sociallocker]

SEO kelimesinin ilk ismi konduğu zaman itiraz etmiş ve “CEO” ile karıştırılabileceğini belirtmiştim. O dönemlerde İngilizce forumlarda bu konuda o dönem ki arkadaşlarla isim üzerine tartışmalarımızda olmuştu. Türkçe İnternette ise “SEO Danışmanı” ifadesini gördüğümde sektör ne kadarda büyüdü dediğimi hatırlıyorum. Elbette o dönemlerde her şey kalbur üstüydü. Şimdiler de ise çok daha fazla komplike. İyi bir proje ve “Google Analytics” verilerinin iyi yorumlanması şart.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *