Yararlı İçerik Oluşturmada Sayfa Deneyiminin Rolü Değişiyor

Yararlı İçerik Oluşturmada Sayfa Deneyiminin Rolü Değişiyor

Google Webmaster Console’de yeni bir gelişme meydana geldi. Sayfa Deneyimi kısmında güncelleme geliyor. İlgili güncellemede gerçekleşecek iyileştirmeler şu şekildedir. Bu konudaki gelişmeler hakkında Google’nin açıklaması şu şekildedir;

Yararlı içerik genellikle iyi bir sayfa deneyimi sunar. Bu nedenle bugün, yararlı içerik oluşturmaya yönelik rehberimize sayfa deneyimiyle ilgili bir bölüm ekledik ve sayfa deneyimiyle ilgili yardım sayfamızı revize ettik . Tüm bunların, site sahiplerinin içerik oluşturma sürecinin bir parçası olarak sayfa deneyimini daha bütünsel olarak değerlendirmelerine yardımcı olacağını düşünüyoruz.

Not: Önceki kılavuzumuza göre dikkate alınması gereken sayfa deneyiminin önemli yeni yönlerini sunmadık. Önemli Web Verileri gibi geçmişte konuştuğumuz şeylere dikkat ettiyseniz, her şey eskisi gibi kalır.

Sayfa deneyimi rehberliğimizi kolaylaştırıyoruz

2011’de verdiğimiz, 2019’da güncellenen ve geçen yıllarda faydalı, güvenilir, insanlara öncelik veren içerik oluşturma yardım sayfamızın bir parçası haline getirdiğimiz kılavuzda belirtildiği gibi, temel sıralama sistemlerimiz yıllardır iyi bir sayfa deneyimi sağlayan siteleri ödüllendirmeye çalıştı ve bunu başardı.

Bu yardım sayfası, Arama Esaslarımız için önemli bir kaynaktır . Google Arama’da başarılı olmak isteyen herkesi öz değerlendirme sorularını sormasını ve bununla ilgili diğer kılavuzları okuması için düzenli olarak uyarırız. Ancak sayfa deneyiminin bazı yönleri, sayfanın “Sunum ve üretim soruları” bölümünde ele alınırken, diğerleri ele alınmadı. Şimdi , Arama’da başarılı olmayı umanların bunu nasıl düşünmeleri gerektiğini açıklamak için harika bir sayfa deneyimi sağlamaya ilişkin bir bölüm ekleyerek bunu iyileştirdik .

Buna karşılık ilgili bölüm, öz değerlendirme soruları ve kaynaklarıyla birlikte sayfa deneyiminin rolünü daha ayrıntılı olarak açıklayan Google Arama sonuçları yardım sayfasındaki gözden geçirilmiş Anlama sayfası deneyimimize bağlanır . Sayfa deneyimi bölümü son yıllarda konuştuklarımızdan değişmeyen, sayfa deneyiminin dikkate alınması gereken bazı önemli yönlerini tek bir yerde bir araya getiriyor.

Arama Konsolu raporları

Önümüzdeki aylarda, Search Console’daki Sayfa Deneyimi raporu, Search Console’da kalacak olan ayrı Önemli Web Verileri ve HTTPS raporlarının pano görünümüyle birlikte sayfa deneyimiyle ilgili genel rehberliğimize bağlanan yeni bir sayfaya dönüşecek.

Ayrıca 1 Aralık 2023’ten itibaren Search Console’un “Mobil Kullanılabilirlik” raporunu, Mobil Uyumluluk Test aracını ve Mobil Uyumluluk Testi API’sini kullanımdan kaldıracağız . Bu, mobil kullanılabilirliğin Google Arama ile başarı için önemli olmadığı anlamına gelmez. Mobil cihazları her zamankinden daha fazla kullanan kullanıcılar için kritik olmaya devam ediyor ve bu nedenle sayfa deneyimi kılavuzumuzun bir parçası olmaya devam edecek. Ancak bu raporu ilk kez kullanıma sunmamızdan bu yana geçen yaklaşık on yıl içinde , mobil kullanılabilirliği değerlendirmek için Chrome’dan Lighthouse da dahil olmak üzere birçok sağlam kaynak ortaya çıktı ve bunlar kullanılmaya devam edecek.

Genel olarak, bu çalışmanın içerik oluşturucuların ve site sahiplerinin harika bir sayfa deneyimi sunarak ziyaretçileriyle başarılı olmaya devam etmelerine ve bunu yaparak Google Arama’da başarılı olmalarına yardımcı olacağını umuyoruz.

Kaynak : https://developers.google.com/search/blog/2023/04/page-experience-in-search

Related Posts
1 Comment
Seo turk

Uygulamadan gordum. Uyari icin tesekkur ederiz.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *