Yeni Başlayan Blogcular İçin SEO Uyumlu Makalenin 10 Püf Noktası

Yeni Başlayan Blogcular İçin SEO Uyumlu Makalenin 10 Püf Noktası

Blogcular için burada bahsedeceğimiz arama motoru optimizasyonu SEO ipuçları her yeni blog yazarının bilmesi gereken paha biçilmez bilgiler içerecektir. Arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almak sitenize trafik çeker, bu yüzden Google aramalarında üst sıralarda çıkmanıza yardımcı olacak sayfa içi blog SEO ipuçlarını sizlerle paylaşıyoruz.

Sayfa içi SEO alışmak ve düzenli olarak kriterlere uygun içerik oluşturmak çok önemlidir. Ancak diğer blogcular gibi siz de blog SEO’sunu ilk başta kafa karıştırıcı ve göz korkutucu bulduğunuzu biliyorum. Merak etmeyin oldukça basit anlatacağım ve yazının sonunda çok şey öğrneceksiniz.

Teknik SEO kulağa çok teknik geliyor. Fakat; blogunuz WordPress ise bir kaç tıklama ile meseleyi çözebiliyorsunuz. Evet, blogunuzun hızlı yüklenen bir site olduğundan emin olmak çok önemli, bunu önbellekleme eklentileri ile olabildiğince çözsek bizim için yeterli. Sonuçta siz yeni Blogger oldunuz ve merhaba dünya.

SEO uyumlu makale nasıl olur içeriğini okumak yerine dinleyebilirsiniz.

SEO Uyumlu Makale

Artık üzerinizdeki baskı kalktığına göre, blog yazılarınız için basit ama iyi sonuç alabileceğini bloglar için SEO içeriğimizi okumaya devam edebilirsiniz.

Bu içeriğin en iyi yanı, oldukça basit olması ve sizin açınızdan daha anlaşılır olarak anlatmış olmamızdır.

Tüm profesyonel blog yazarları, yayınladıkları her blog içerisinde iyi sayfa içi SEO yönergelerini takip ettiklerinden emin olurlar.

Blogculara yönelik SEO ipuçlarımı okuduktan sonra hâlâ bunalmış hissediyorsanız, karşılaştığınız zorlukları aşmanıza yardımcı olmak için lütfen yorum kısmından düşüncelerinizi (varsa sorularınız) bize aktarınız.

Şimdilik hemen konuya girelim ve blog yazılarınızı optimize etmeye ve organik blog trafiğini iyileştirmeye başlayalım.

SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

Blog SEO ipuçları ve gönderileriniz için iyi sayfa içi SEO hakkındaki bu yazı, Yayımla‘ya basmadan önce yapmanız gereken temel bilgileri anlatacaktır.

Bu adımlara genellikle “sayfa içi SEO” denir. Özellikle bir sayfada veya blog yazısında bulunan içeriğe atıfta bulunurlar.

Sayfa içi SEO; Siteiçi SEO ve OnPage SEO olarakta anılabilir.

Teknik SEO aktivitelerinden farklı olarak sayfa içi SEO uygulamalarınız çok daha kolaydır.

Sayfa dışı SEO (Off-Page SEO), önemli olan ancak ayrı bir gönderi gerektiren başka bir faaliyet türüdür. Öncelikle sitenize geri bağlantılar oluşturmaya odaklanır.

Google’da veya diğer arama motorlarında bulunmasını istediğiniz herhangi bir sayfa veya gönderinin anahtar kelimelerle optimize edilmesi gerekmektedir.

İyi haber şu ki sitenizin kontrolü sizde.

Google örümcekleri sitenizi tararken yayınınızı ve harika içeriğinizi bulabilecek şekilde optimize edebilirsiniz. “Evet, bu açıkça XYZ konusuyla ilgili ve bu arama için indekslenmesi gerekiyor” diyecektir.

Kelimenin tam anlamıyla öyle söylemiyorum ama ne demek istediğimi anladınız!

Peki sayfa içi SEO neleri içerir?

Gerçekten üç genel şeyden kaynaklanır:

  • Anahtar Kelimeler: Gönderiniz boyunca doğru olanları ve doğru yerlerde kullanmak
  • Bağlantılar: iç ve dış bağlantılar
  • Harika mı harika içerik

Muhtemelen bloglar için SEO konusunda yani bu içerikte podcast yayınımızı görmüşsünüztür, içeriğimizi güzelleştirdik.

İkinci olarak, hem sitenizden hem de diğer yetkili sitelerden gelen bağlantılara odaklanmanız gerekir. Bu, daha sonra biraz daha ayrıntılı olarak inceleyeceğimiz çeşitli şekillerde Google’daki sayfa sıralamanıza yardımcı olacak bazı ipucular içerecek.

Son olarak insanların okumak isteyeceği içerikler oluşturmanız gerekiyor . Google’ın yayınlarınızın kaliteli içerik olup olmadığını ve daha üst sıralarda yer almaya değer olup olmadığını anlamasına yardımcı olması içeriğinizin okunması ile meydana gelir.

Ayrıca insanlar kendi gönderilerinde içeriğinize bağlantı verdikçe Domain Otoritenizi (DA) artırarak paha biçilmez geri bağlantılar oluşturmanıza yardımcı olur. Google aramalarında sıralamanızı yükseltmenize katkı sağlayabilir.

Blogcular İçin SEO’ya Yardımcı Olan Önemli Eklentiler

Blogculara yönelik tüm SEO ipuçlarını öğrenmek ve yazılarınızı ve sayfalarınızı optimize etmeye başlamadan önce aşağıdaki önemli SEO eklentilerinden birini yüklemenizi öneririm:

Yoast SEO Eklentisi

Bu , blogunuz ve blog yazılarınız için teknik ve sayfa içi SEO ayarlamanıza yardımcı olan bir eklentidir .

Yoast SEO eklentisinin ücretsiz sürümü harikadır ancak blogunuzu gerçekten bir sonraki seviyeye taşımak istiyorsanız PRO sürümünü edinin.

Yoast SEO WordPress Plugin

Ücretsiz sürümde sitenizin neyle ilgili olduğunu, site yapısını, anahtar kelimeleri, meta açıklamaları vb. girmenizi Google’a kolayca bildirmenize yardımcı olur.

PRO sürümü, sitenizde ara bağlantı oluşturacak bağlantıları bulmanıza yardımcı olur ve beş anahtar kelimeye kadar optimizasyon sağlar.

NOT : Yoast, Google’daki sıralamanızı otomatik olarak yükseltmez . Google’ın beğendiği içeriğiniz, bağlantılarınız ve görsellerinizle doğru şeyleri yapıp yapmadığınızı size bildirerek size rehberlik etmeye yardımcı olur. SEO ve arama motoru sıralaması bir eklentiden çok daha fazlasını gerektirir. Bunu daha ileride beraber inceleyeceğiz.

Rank Math SEO

Rank Math benim genel olarak bloglarımda tercih ettiğim SEO eklentisidir.

SEO eklentisi dünyasında ses getiren daha yeni bir eklentidir. Yoast PRO eklentisi kullanıcılarının yeni tercihi haline geldi.

Rank Math SEO WP Plugin

Neden? Çünkü Rank Math’ın ücretsiz sürümü, PRO sürümüyle aynı özelliklerin birçoğuna sahiptir.

Ayrıca sayfa içi SEO’nuzu izlemek için birden fazla anahtar kelime eklemenize de olanak tanır.

Yoast’ın çok daha gelişmiş özellikleri olsa da Rank Math SEO, bu konuda fazla bilgili olmayanlar veya kısıtlı bir bütçeyle blog yazmak isteyenler için blog yazılarınızı optimize etmede iyi bir seçenektir.

Yakın zamanda Rank Math SEO’ya geçtim, ancak bu yazı için örnekler arasında Yoast eklentisi yer alacak. Türk SEM yakın zamanda Rank Math SEO Eklentisine geçmiştir.

Not: Rank Math SEO’nun ayrıca yeni PRO özellikleri vardır, ancak SEO’ya yeni başladığınızda ücretsiz sürümü kullanmanız gerçekten sorun olmaz.

Blogunuz İçin SEO’ya Başlarken

Bu “sayfa içi SEO”nun nasıl yapılacağının ayrıntılarını öğrenmeye başlamanız gereken noktadayız.

Unutmayın bunlar temel bilgiler. Bir yerden başlamalıyız! SEO eklentimizi kurduk. Şimdi SEO çalışmalarımıza başlayalım.

1. Anahtar Kelimeler Doğru SEO İçeriğinin Anahtarıdır

Blog gönderilerini optimize etmeye başlamadan önce, blog yazarlarına yönelik SEO ipuçlarının ilk noktasına bakmamız gerekiyor: doğru anahtar kelimeleri bulma süreci!

Doğru SEO çalışması yapılmış blogların büyük bir kısmı Google ve diğer arama motoru aramalarında sıralama almanıza yardımcı olacak bir anahtar kelime öbeği ve benzer anahtar kelime öbekleri ile gelir.

İlk başta göz korkutucu görünebilir, ancak anahtar kelime araştırması yapmak sitenize organik trafik çekmenin anahtarıdır.

Önce yazıyı yazmaya başlamanız ve daha sonra anahtar kelimeleri içerecek şekilde düzenlemeniz önemli değildir. Bunları yazarken eklemenizin de bir önemi yok.

Önemli olan, Yayınla’ya basmadan önce anahtar kelimelerinizin blog yayınınıza eklenmesidir.

Anahtar Kelimeleri Bulmak İçin Araçlar ve Teknikler

Anahtar kelimeleri bulmak zor olabilir, özellikle de en iyi SEO araçlarının ( SEMRush , Ahrefs ve Moz Anahtar Kelime Aracı) çoğunun çok pahalı olabileceğini düşündüğünüzü biliyorum. Türk SEM Anahtar kelime araştırma aracı size ilk başlangıçta yardımcı olacaktır.

kelime araştrırma

Türk SEM ücretsiz anahtar kelime araştırma aracı ile ilk çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

Ayrıca, beyin fırtınanızı yaptıktan sonra anahtar kelimelerinize ince ayar yapmama yardımcı olan Anahtar Kelimeler Her Yerde Chrome uzantısını da kullanabilirsiniz. Çok faydalı oldu ve oldukça ucuz.

Anahtar kelimeleri bulmaya yönelik ücretsiz SEO araçları şunları içerir:

Temel bir kural:

  • Tek bir anahtar kelime çok fazla rekabete sahip olacaktır.
  • Daha uzun anahtar kelime öbeklerinin rekabeti daha azdır.
  • Daha uzun anahtar kelime öbeğinde ne kadar spesifik olursanız, rekabetin azalması ihtimali o kadar artar.

Yeni başlayan blogcular için en iyi SEO ipucumu bilmek ister misiniz?

Önce düşük rekabetli uzun kuyruklu anahtar kelimeleri tercih edin. İlk başta uzun kuyruklu anahtar kelimeli sayfadan da çok fazla trafik alamayabileceğinizi unutmayın.

Blog yayınınız “zamanla olgunlaşmaya” başladığında ve onu güncellediğinizde daha rekabetçi, yüksek hacimli anahtar kelimeler için sıralamada yer alabilirsiniz.

Ancak bunu yapmadan önce birkaç ay beklemeniz gerekecek.

Peki anahtar kelimeleri bulmanın en kolay yolu nedir? Google’ın tabi olarak kendisi!

İPUCU : Başarılı Site Oluşturmanın 5 Önemli Adımı – İçeriğimiz ile sitenizde 5 adımı da yapıp yapmadığınızı kontrol edebilirsiniz.

Anahtar Kelimeleri Bulmak İçin Google’ı Kullanmak

İnsanların Google’da neleri aradıklarını araştırmayı sıklıkla severim. Tercih ettiğim anahtar kelime öbeğini girerek ilk sayfada ne tür yazıların olduğunu da not etmenizi tavsiye ederim.

Google arama

Kendinize sorun:

  • Gönderi başlıklarında ne tür anahtar kelime öbekleri kullanıyorlar?
  • Meta açıklamalarda anahtar kelime olarak ne kullanıyorlar?
  • İlk üç ila dört gönderiye tıkladığımda ağırlıklı olarak kullanılan ortak anahtar kelime öbekleri nelerdir?

Google’ın arama çubuğuna bir şeyler yazmaya başladığınızda yazdığınız anahtar kelimeyle ilgili insanların ne aradıkları hakkında size bir fikir verir.

Dolayısıyla, en iyi anahtar kelimelerle ilgili bilgi edinmenin birçok yolu vardır.

BUNLARI NOT DEFTERİNİZE YAZIN! Bir liste yapın ve yazınızı yazarken veya düzenlerken notlarınıza devamlı bakın.

2. Seçtiğiniz Anahtar Kelimeyi Yazı Başlığında Kullanın

Blog yayınınızı SEO için optimize ettiğiniz ilk yer seçtiğiniz anahtar kelime öbeğini başlığın kendisinde kullanmaktır.

İnsanların aradığı şeyi, yayınınızın neyle ilgili olduğunu en başından açıkça belirtin.

Göz önünde bulundurmanız gereken iki yazı başlığı vardır:

  • Arama sonuçlarında görünen SEO başlığı
  • Okuyucunun gönderiye veya sayfaya geldiğinde gördüğü başlık başlığı (h1)

Çevresinde bazı kurallar olduğu için özellikle SEO başlığına (Title) bakalım.

Anahtar kelime içeren iyi bir başlık birkaç işe yarar:

  • Okuyucuya gönderinin neyle ilgili olduğunu ve okuduğunda ne gibi faydalar elde edeceğini tam olarak anlatır.
  • Google’ın gönderinin konusunun neyle ilgili olduğunu bilmesini sağlar (anahtar kelime öbeğinizi anlar).
  • Okuyucuyu bağlantıya tıklayıp daha fazlasını okumaya teşvik etmelidir.

Bir gönderinin SEO başlığı kısa ama açıklayıcı olmalı ve kolayca akmalıdır. Uzunsa, Google belirli sayıda karakterden sonra onu keser. (60 karakter)

Yoast SEO eklentisi veya Rank Math eklentisini kullanıyorsanız bunlar başlığınızın Google tarafından kesilmeden önce ne kadar uzun olması gerektiğini belirlemenize yardımcı olmaktadır.

3. SEO Meta Açıklama Özetiniz

Blogcular için SEO ipuçları listemizin bir sonraki sırasında meta açıklama yer alıyor.

Meta açıklaması, yayınınızı Google’da sıralandığında başlığınızın altında bulacağınız snippet özetidir. Bu , okuyucuya blog yazınızdan ne bekleyebileceğini daha ayrıntılı olarak anlatan şeydir .

Blog başlığınızı kopyalayarak anahtar kelime öbeğinizi eklemeniz yeterli olmayacaktır.

Başlığın gerçek içerikle ilgili olduğundan emin olurken okumayı ilgi çekici hale getirmeniz gerekir.

Eylem kelimeleri ve uzun kuyruklu anahtar kelime öbeği kullanarak okuyucuya gönderinizi okumanın faydasını anlatırsınız.

Meta açıklama özetlerine yönelik güçlü sözcükler veya eylem sözcükleri aşağıdaki gibi herhangi bir şey olabilir:

  • Öğrenmek
  • Anlamak
  • Katılmak
  • Keşfetmek
  • Üye olmak
  • Denemek
  • Ortaya çıkarmak
  • İnşa etmek
  • Başlangıç

Meta açıklamaları genellikle yaklaşık 160 karakter uzunluğundadır.

Bir kez daha Yoast SEO eklentisini veya Rank Math eklentisini kullanarak açıklamanızı kolayca düzenleyebilirsiniz.

Her iki eklentide Google’ın önerdiği 120 – 158 karakter uzunluğunu aştığınızda size haber verir. Fazla olan her şey kesilecektir.

Değişiklik yapmak için Yoast SEO eklentisini kullandığınızda gördüğünüz şey budur.

PROFESYONELLER İÇİN İPUCU: Meta açıklamayı sanki bir Tweetmiş gibi yazdığınızı hayal edin. Bir okuyucuyu bu konuyla ilgili bağlantınızı kontrol etmeye ikna etmek istediğiniz kısım tam olarak bu kısımdır.

PROFESYONELLER İÇİN İPUCU 2: Meta açıklamaları kopyalamayın. Söz konusu gönderi için benzersiz bir dikkat çekici özet yapın.

4. Anahtar Kelime İfadesini Kalıcı Bağlantınıza Ekleyin

Kalıcı Bağlantı (Slug), anahtar kelime öbeğini içerecek şekilde özelleştirebileceğiniz kısa, kullanıcı dostu bir URL bağlantısıdır. Bu kısımda kullandığınız harflerin Türkçe harfler içermediğine dikkat edin.

Türkçe Harfler : Ç, Ş, Ü, Ö, Ğ,

Değişiklik yapmak için kalıcı bağlantılarınızı Özel – “%postname%” olarak ayarlamanız gerekir. Bu nedenle, blog oluşturmanın başlangıcında kalıcı bağlantılarınızda bu değişikliği yapmanız çok önemlidir .

Anahtar kelime öbeğini üç şekilde ekleyebilirsiniz .

Klasik WordPress editörünü kullanıyorsanız öncelikle sağ kısımda Yazı tabının içerisindeki URL kısmından.

kalıcı bağlantı

İkinci olarak, blok düzenleyici sürümünde Belge’ye tıklayıp ardından Kalıcı Bağlantı yazan yere kadar aşağı kaydırabilirsiniz.

Son olarak, RankMath SEO eklentisinden ve Rank Math eklentisinden kalıcı bağlantıyı değiştirebilirsiniz.

NOT: Blog gönderilerini yayınladıktan sonra Kalıcı Bağlantıları değiştiriyorsanız bir yönlendirme eklentisi kullanmanız gerekecektir. Bu, eski URL bağlantılarınızı “%postname%” ile yeni özel sürüme yönlendirebilmeniz içindir. Sonradan doğru kullanıma geçmemek için WordPress SEO ayarları içeriğimize göz atabilirsiniz.

5. Anahtar Kelime İfadenizi İlk Paragrafa Ekleyin

Blogunuz da başarılı SEO çalışması, okuyucuya ve Google’a gönderinin konusunun neyle ilgili olduğunu ilk paragrafta anlatmanız gerekir.

Yazınızın ilk paragrafı anahtar kelime öbeğinin yer aldığı özet bir giriş içermelidir.

İlk paragrafta anahtar kelime öbeği kullanarak bağlam oluşturma yöntemini kullanmak her dönem mantıklı olmuştur. İlk paragraf genellikle üç cümleden uzun değildir.

Griş paragrafınızın özetleme mantığı  kolay ve akıcı bir dil tavsiye ederim. Okuyucu sade dili sever, aynı zamanda şunu düşünmesini sağlarsınız: “Bu içerik bana yardımcı olabilir; bu benim sahip olduğum sorunun çözümünü anlatıyor.” 


İPUCU : İlk paragrafınızı yüksek sesle okuyun. 

  • Anahtar kelime öbeklerinizi kullandınız mı? 
  • Kulağa okuması hoş geliyor mu?
  • Sade bir dil kullanıyor mu?
  • İçeriğinizi tam anlatıyor mu?
  • Siz bu paragrafı okudunuz da içeriği okumaya devam eder miydiniz?

6. Anahtar Kelime İfadelerinizi Blog İçeriğinize Ekleyin

Size farklı uzun kuyruklu anahtar kelime öbeklerini yazmanızı söylediğimi hatırlıyor musunuz?

Artık blog yazınız boyunca ana olanı, ikincil olanı ve üçüncüyü kullanmanın zamanı geldi. İyi bir blog SEO’sunun ve blog yazılarınızı optimize etmenin en önemli yönlerinden biri içerikte kullanmaktır.

Gönderinizi önceden yazdıysanız, düzenlerken yüksek sesle okuyun ve anahtar kelimelerinizi yazının tamamına ekleyip ekleyemeyeceğinizi görün. Eşit şekilde dağıtılmasını hedeflemelisiniz.

Ana anahtar kelime öbeğiniz iyi bir şekilde akmıyorsa, ikincil anahtar kelime öbeğinizi kullanın.

Google, belirli bir konuya işaret eden benzer anahtar kelime öbekleri kullanıp kullanmadığınızı anlayacak kadar sezgiseldir. Sezgisel olması blog yayınınızı SEO için optimize etmeyi düşündüğünüzden daha iyi sıralamalı anahtar kelimelerde getirebilir.

Rank Math SEO eklentisini veya Yoast’ın SEO eklentisini kullanmayı seviyorum çünkü yazı boyunca anahtar kelimeler ekleyerek iyi bir iş çıkarıp çıkarmadığımı bana bildiriyorlar.

Ayrıca bana anahtar kelime öbeğini kaç kez kullandığımı da söylüyorlar. Rank Math, birkaç anahtar kelime öbeği eklemenizi sağlar. Bunu Yoast PRO sürümüyle de yapabilirsiniz.

7. Anahtar Kelime Cümlenizi Görsel Alt Metnine Ekleyin

Blogcular için en önemli SEO ipuçlarından biri, görsellerde kullanılan alternatif metni göz ardı etmemektir.

İyi bir blog SEO’su için anahtar kelime öbeğinizi eklemeniz gereken son yer görselinizin alt metnidir (alternatif metin).

alternatif metin

Resminiz herhangi bir teknik nedenden dolayı sayfada görünmediğinde alternatif metin açılır ve görseli tanımlayıcı metin herkes için yardımcı olur.

Ayrıca Google’ın blogunuzun neyle ilgili olduğunu anlamasına yardımcı olarak içeriğinize SEO desteği sağlar.

Blog yazılarınızı alternatif metinle optimize etmek, Google’ın görsel arayanlara “Görseller” sonuçlarada listelenmenizi sağlar bu da yeni ziyaretçiye erişmeniz demektir.

Peki bunu blog yazınızdaki görsellere nasıl uygularsınız?

Görselinizi Klasik düzenleyiciyi kullanarak yüklüyorsanız, görseli tıklayarak düzenleyebilir ve Alternatif Metin ekleyebilirsiniz.

Blok düzenleyiciyi kullanıyorsanız, resmi eklediğinizde sağ tarafta Alternatif metni doldurabileceğiniz boş bir kutu göreceksiniz.

Alternatif Metin, görseli açıklayan ve anahtar kelime öbeğinizi içeren kısa bir ifade olmalıdır. Örneğin, aşağıdaki alt metin şu şekildedir: “Blog SEO İpucuları”

8. İlgili Dahili Bağlantıları Kullanın

Blog yazılarınızı birbirine bağlayarak optimize etmek blog trafiğinizi artırmak için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir.

Çoğu blogcu bunu yapmaz, aslında içeriğinizi SEO için optimize etmenin en iyi yollarından biridir.

Muhtemelen içeriğinizle alakalı sitenizde (blogunuzda) en az iki veya üç blog yayınınız vardır. Neden okuyucularınıza bunlar hakkında bilgi vermiyorsunuz? Aynı zamanda Google’a ve arama motorları içinde bu tetikleyici olabilir.

Sayfa içi SEO söz konusu olduğunda sıralamalarını iyileştirmelerine yardımcı olmak için eski blog gönderilerine oluşturduğunuz bu yeni blog içeriğinden bağlantılar eklemek iyi bir fikirdir.

Blogunuzun diğer içeriklerine de dahili bağlantılar sayesinde trafik göndermiş oluyorsunuz

Dahili bağlantı ile okuyucular, blogunuzda daha fazla zaman harcayarak Google’a ve diğer arama motorlarına blogunuzun okuyucuya değer içeriğe sahip olduğunu belirtmiş olur. Bu tetikleme yayınlarınızın sıralamada topluca iyileşmesine yardımcı olabilir.

Ayrıca Google sitenizi taradığında içeriğinizi daha sağlıklı anlamasına yardımcı olacaktır.

Doğru bağlantı metnini yani bağlantınızı eklediğiniz ifadeyi doğru kullanmakta çok önemlidir.

Google’ın bağlantının neyle ilgili olduğunu ve konuyu belirlemesine yardımcı olmalısınız. Bu nedenle, bağlantıyı her blog gönderisindeki “burayı tıklayın” ifadesine veya yazılı bir URL’ye link eklemek, arama motorlarının linki eklenen içeriği anlamasını zorlaştır. O yüzden içerik neyle alakalısıysa bağlantı metninde o içerik olmalıdır.

Rank Math ve Yoast’ın Pro sürümü, benzer blog gönderilerini tanımlamaya yardımcı olarak, ara bağlantı kurmayı çok daha kolay ve hızlı hale getirir.

Ancak bazı durumlarda, eklentilerden herhangi birinin gözden kaçırmış olabileceği herhangi bir şeyi bulmak için blog yazılarınızda hızlı bir manuel arama yapmak iyi çoğu zaman daha iyi sonuçlar verir.

Hiçbirini kaçırmadığımdan emin olmak için Blog aramasında arama yapmanızı tavsiye ederim.

9. Harici İçeriğe Bağlantı

Bloglar için SEO açısından dikkate alınması gereken son şey harici bağlantılardır.

İçeriğinizle ilgili, yetkili sitelere giden bağlantılar eklemek sitenizin güvenilirliğini artırabilir.

Ayrıca kullanıcıların referans alması için kaliteli bilgiler sağladığınız için sitenizin sıralaması da artar.

Harici bağlantı eklerken bağlantıyı yeni pencerede açma seçeneğine tıkladığınızdan emin olun.

Bunun nedeni, blog ziyaretçilerinin sayfanızdan ayrılıp harici bir bağlantıya gitmek yerine sitenizde kalmasını istemenizdir.

Unutmayın, bir ziyaretçi sitenizde ne kadar uzun süre kalırsa siteniz Google ve diğer arama motorlarının gözünde o kadar iyi olur!

Moz, harici bağlantıları daha derinlemesine anlamak isteyenler için güzel bir içerik yazmış sayfa içi SEO için harici bağlantıları daha ayrıntılı olarak açıklıyor. Moz’un ilgili yazısı İngilizce‘dir.

Harici bağlantı vermenin insanların sitenizden ayrılması olarak düşünmeyin. Bunun yerine, bunu okuyucularınıza gönderinizde yer alan ve referans alabilecekleri paha biçilmez bilgiler sağladığınız olarak düşünün. En azından doğru olanı yaptınız merak etmeyin.

10. Harika İçerik, İyi Sayfa İçi SEO’nun Anahtarıdır

Gerçek ve harika bir içerik söz konusu olduğunda ve blog yayınınızın SEO için optimize edilmesinde dikkate almanız gereken birkaç şey vardır.

  • Bilgi söz konusu olduğundan konuyu daha uzun ve daha derinlemesine anlatın. Arama motorları Google indeks gönderilerini 1000 kelime + üzeri 300 kelimenin altındaki gönderilerden daha çok sever.
  • Mümkün olduğunca anahtar kelimeler içeren başlıklar kullanın; etiketler H2, H3 ve H4 olmalıdır. Bu, onu daha okuyucu dostu hale getirir ve arama motorları başlıklardaki içeriği yakalar. H1’i yalnızca başlıklar için kullanıldığından kullanmayın. Her sayfada 1 adet H1 yer alır.
  • Kırık bağlantılarınızın olmadığından emin olun. Bu, özellikle eski blog gönderilerini güncelliyorsanız ve bunları iyi bir SEO için optimize ediyorsanız geçerlidir. 
  • Yorumları teşvik etmek için sonunda bir harekete geçirici mesaj oluşturun . Yorum yazmak, okuyucunun sitenizde daha uzun süre kalmasını sağlar ve Google’a ve diğer arama motorlarına blogunuzun değerli bilgilerle dolu olduğu sinyalini verir.

Okuyucunun bir sorunu çözmesine yardımcı olmak veya onlara aradıkları bilgileri sağlamak, blog yazılarınızın kalitesini büyük ölçüde artıracaktır.

Blog yazılarınızı optimize etmek ufak bir çaba içerse de organik trafiği elde etmenin en iyi yoludur.

İPUCU : Başlık ve Altbaşlık Kullanım Klavuzu sizlere başlıklarla ilgili önemli ipucuları verecektir.

Blog SEO İpucuları: Özetle

Şimdiye kadar okuduğunuz içerikte sayfa içi SEO’nun zor olmadığını anlamış olmalısınız. Sadece biraz zaman alır ama teknik birşey yer almaz. Blog yazılarınızda Sayfaiçi SEO ayarları Arama motorlarından daha çok okuyucunun başlıkta yer alan sorunu çözmesine odaklanır.

Blog yazılarınızı her yazdığınızda ve yayınladığınızda optimize etmek, her zaman yaptığınız doğal bir şey olmalıdır. Bir noktadan sonra optimize etmek sizin için çok kolay bir hale gelecektir.

İşte sayfa içi SEO’nuz söz konusu olduğunda her blog gönderisini optimize etmenin temel adımlarının küçük bir özeti:

  • Doğru anahtar kelime ve daha uzun anahtar kelime öbeklerinden oluşan bir listeyle başlıyoruz.
  • Anahtar kelime öbeğini yazı başlığına ekliyoruz
  • Anahtar anahtar kelime öbeğinizi içeren, ilgi çekici ve okuyucuları gönderinin konusu hakkında daha fazla bilgi edinmeye davet eden bir meta açıklama (Meta Desc) yazıyoruz.
  • Anahtar kelimeyi blog içeriğimize ekliyoruz.
  • Anahtar kelime öbeğini blog yayınınızın ilk paragrafında kullanıyoruz.
  • Ana anahtar kelime öbeğini ve diğer anahtar kelime öbeklerini blog yayınınıza eşit şekilde ekliyoruz.
  • Blog yazınızdaki görseller için anahtar kelimenizi içeren alternatif metin ekleyin.
  • Konuyla alakalı diğer yayınlarınıza dahili bağlantılar ekleyin
  • Yetkili, bilgilendirici dış sitelere bağlantılar ekleyin

Sizin ve blogunuzun bulunmasını sağlamak için Hakkımda sayfanızı bu sayfada bahsettiğimiz kriterlere göre sayfa içi SEO için optimize etmeyi de unutmayın. Belirli bir niş blog olarak anlaşılmak istiyorsanız, Hakkımda sayfanız belirli, alakalı anahtar kelimeleri eklemek isteyeceğiniz yerdir!

Related Posts
2 Comments
Melih

Çok detaylı olmuş, bir içerik yazarı olarak çok şey öğrendim. Kaleminize sağlık ne güzel yazmışsınız

Tahir Dinç

Melih Bey Merhaba,

Güzel yorumunuz için teşekkür ederiz.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *