Dijital Pazarlama Nedir ve 8 Türü Nelerdir?

Dijital Pazarlama Nedir ve 8 Türü Nelerdir?

Dijital pazarlama genel olarak sekiz ana kategoriye ayrılabilir: bağlı kuruluş pazarlaması, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması, pazarlama analitiği, mobil pazarlama, tıklama başına ödeme, arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya pazarlaması.

Geçtiğimiz on yılda dijital pazarlama bir kuruluşun genel pazarlama stratejisinde hayati bir bileşen haline dönüşmesine şahit olduk. Şirketlerin mesajlarını belirli bir hedef kitleye ulaşacak şekilde uyarlamasına olanak tanırken, ürünleriyle ilgilenmesi muhtemel kişilere doğrudan pazarlama yapmayı da mümkün kıldı.

Bu konuyu (Dijital Pazarlama Nedir?) okumak istemeyenler için Podcast yayınımızda özetledik. Şimdi dinleyebilirsiniz. Spotify’dan dinlemek için

Basit Anlamda Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, tüketicilere çevrimiçi ulaşmak için kullanılan çok çeşitli pazarlama taktiklerini ve teknolojilerini genel olarak kapsar. Çevrimiçi pazarlamanın bir diğer faydası kuruluşların bir marka kimliği oluşturmasına olanak tanır. Pazarlama sektöründe ise dijital pazarlama devrim yaratıp, bir çağı kapatıp yeni bir çağ açmıştır.

 Dijital pazarlamanın pazarlama anlayışı, stratejik düşünme ve büyük miktarda veriyi yönetme becerisi gerekmektedir. Geleneksel pazarlamacıların aşina olduğu ilkelerin çoğu dijital pazarlama içerisinde vardır ve hem temel bilgi hem de teknik bilgi birikimi gerektirir.

İki disiplin geleneksel ve dijital reklam modelleri farklı tüketici gruplarıyla bağlantı kurmaya hizmet ediyor. “Geleneksel medya geniş bir tüketici tabanına ulaşmanın harika bir yoluyken, dijital medya çok spesifik hedef kitlelere ulaşma yeteneğine sahiptir

Dijital pazarlamanın temelleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için devam ediyoruz.

Dijital Pazarlama

Pazarlama TürüHedef KitlePlatformİçerik TürüÖlçümlemeEtkileşim DüzeyiMaliyet
SEOArama yapanlarArama motorlarıWeb sayfaları, blog yazılarıOrganik trafik, sıralamaDüşükDüşük-Orta
İçerik PazarlamaGeniş kitleBlog, sosyal medya, e-postaYazı, video, infografikTrafik, etkileşim oranıOrtaDüşük-Yüksek
Sosyal Medya PazarlamaSosyal medya kullanıcılarıSosyal platformlarKısa metinler, görseller, videolarTakipçi sayısı, etkileşimYüksekDüşük-Yüksek
E-posta PazarlamaMevcut müşteriler, abonelerE-posta servisleriMetin, görselAçılma oranı, tıklama oranıOrtaDüşük
Affiliate PazarlamaNişe kitlelerBloglar, sosyal medyaİnceleme, tanıtım içeriğiTıklama, satış dönüşümüDüşük-OrtaDüşük
İnfluencer PazarlamaSpesifik kitlelerSosyal medyaSponsorlu içerik, ürün yerleştirmeEtkileşim, satışYüksekOrta-Yüksek
PPC (Tıklama Başına Ödeme)Hedeflenmiş kitleArama motorları, sosyal medyaReklam metni, görselTıklama oranı, dönüşümDüşükYüksek
Video PazarlamaGeniş kitleYouTube, sosyal medyaVideo içerikİzlenme sayısı, etkileşimYüksekOrta-Yüksek
Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlamanın 8 Türü Nelerdir?

En popüler dijital pazarlama türlerinden en önemli 8 türünden Türk SEM Dijital Pazarlama nedir? içeriğimizde yer verdik.

1. Affiliate Pazarlama

Çevrimiçi pazarlamanın artan önemiyle birlikte, etkileyici pazarlama olarak da bilinen Affiliate pazarlaması, tüketiciler ve kuruluşlar arasındaki boşluğu doldurma konusunda birçok firma arasında popüler hale geldi. 

affiliate pazarlama

Peki Affiliate pazarlaması nedir?

Affiliate pazarlaması, reklam uzmanlarının ve sosyal medya fenomenlerinin giderek artan popülaritesinden yararlanır. Bu üçüncü taraf influencerlar ile çalışıp, karşılığında ürün veya hizmetleri tanıtmak için işbirliği yapar. İşbirliği içindeki influencer kuruluşunuza daha fazla iş getirmek ve yeni potansiyel müşteriler yaratmak için hedef kitlelerine gönderiler, bloglar veya videolarla dikkat çekerler.

2006 – 2007 gibi Affiliate Pazarlama türü genel olarak web siteleri üzerinden olurdu ve pazar payı oldukça küçüktü. Siteler içerisine alakalı anlaşmalı bağlantıları koyar ve biraz maddi gelir elde etmeye çalışırdık. O dönem için bunu iç pazarda en başarılı yapan firma Reklam Store olmuştu.

Son birkaç yılda, bağlı kuruluş veya Affiliate pazarlama, TikTok, Instagram, Youtube gibi yeni medyanın ve blogların eğlence ve haberin ana akım biçimi haline gelmesiyle büyük ölçüde büyüdü. Affiliate pazarlaması, dijital pazarlamanın en popüler alt dallarından biri haline geldi. Influencer Marketing Hub‘a göre, Affiliate pazarlama sektörünün önümüzdeki yıl 12 milyar dolarlık bir sektör olacağı tahmin ediliyor.

BLS’ye göre Reklamcıların sayısı büyüyor ve önümüzdeki yıllarda bu yükselişi devam edecek. Türk SEM olarak araştırmalarımızda ABD Çalışma ve İstatistik Bürosu (BLS), reklam, promosyon ve pazarlama yöneticilerinin sayısında 2031 yılına kadar %10 artış öngörüşüne ulaştık.

2. İçerik Pazarlama

İçerik pazarlama, marka bilinirliğini artırmak için hikaye anlatımı ve bilgi paylaşımını kullanır. İçerik pazarlamada genel olarak amaç okuyucuların ziyaretçiden >> müşteriye geçmesini sağlamaktır. “İçerik” ile kastımız blog gönderileri, teknik incelemeler, e-kitaplar gibi kaynaklar, dijital videolar, podcastler ve çok daha fazlasını ifade edebilir.

içerik pazarlama

Türk SEM olarak görüşümüzAna amaç markanın reklamını yapmak veya satış yapmaya çalışmak değil, her şeyden önce tüketiciye değer sağlamak olmalıdır.” İçerik pazarlaması müşterilerinizle yalnızca tek bir işlemle değil, zaman içinde birçok satışla sonuçlanabilecek sürdürülebilir, güvene dayalı bir ilişki kurmasıyla ilgilidir.

İçerik pazarlama diğer dijital pazarlama türleriyle simbiyoz halinde çalışır: Arama motoru optimizasyonunu (SEO) yeni web sitesi içeriğine ihtiyaç duymaktadır ve oluşturulan içerik, sosyal medya gönderileri ve e-posta pazarlama yayınlarında paylaşılabilir. İçerik pazarlamanıza yönelik istatistiklere bakmak, müşterileriniz hakkında size şunları anlatıyor olacaktır:

  • Sitenize geldiklerinde ne arıyorlar?
  • Ne tür içerikler sitede daha uzun süre kalmalarını ve etrafa bakmalarını sağlıyor?
  • Ne tür şeyler ilgilerini kaybetmelerine ve uzaklaşmalarına neden oluyor?

PPC gibi bir yöntemin aksine içerik pazarlaması uzun vadeli bir stratejidir. Dijital deneyim araçları konusunda uzmanlaşmış bir kuruluş olan Adobe Experience Cloud’a göre, “Pazarlamacılar kullanıcıları arama motorları aracılığıyla siteye getirmeye devam edecek bir içerik kitaplığı (metin, video, podcast’ler vb.) oluşturuyor. Bu içerik kitaplığı aynı zamanda markanıza ilişkin bilginin geliştirilmesine yardımcı olur ve bir bilgi kaynağı olarak profilinizi artırır.” olarak belirtmiş.

Eğer kullanıcılar sitenizi bilgi edinmek için ziyaret ediyorsa, ideal olarak satın alma zamanı geldiğinde sizi bir yetkili olarak hatırlayacaklardır.

İçerik pazarlaması yazmayı ve/veya video ve ses prodüksiyonunu seven insanlar için yani benim gibi Podcast sevenler için harika bir yoldur. İngilizcesi Content marketing olan içerik pazarlama genel olarak dijital pazarlamada olduğu gibi, aynı zamanda güçlü stratejik ve analitik beceriler de gerektirir.

İçerik pazarlamaya girmek için kullanabileceğiniz tonlarca hazır web sitesi oluşturma platformu ve blog sitesi vardır. Ücretsiz ve düşük maliyetli seçenekler için şunları değerlendirebilirsiniz:

  • WordPress
  • Medium
  • Hubspot CMS’si
  • Wix

Bu araçlardan bazıları SEO, sosyal medya, e-posta pazarlaması, web sitesi tasarımı ve daha fazlasının nasıl dahil edileceğine dair ipuçları sağlayan özellikler içerir; böylece tam dijital pazarlama deneyimine sahip olabilir hem de kendinizi geçiştirebilirsiniz. Fakat; size profesyonel tavsiyem kendi domain ve hostinginizi alarak WordPress kurmanızdır.

İçerik oluşturmayı ve bunu kitlelere ulaştırmayı seviyorsanız Türk SEM yazar ekibine katılabilirsiniz.

3. E-posta Pazarlama

Sosyal medya, mobil uygulamaların ve diğer kanalların ortaya çıkmasına rağmen e-postanın hala etkili pazarlama tekniklerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Tüketicilere değer sağlayan ve zamanla hedef kitleyi müşterilere dönüştüren içerik pazarlama stratejisinin bir parçası olabilir.

Amerikan Pazarlama Birliği’ne ( AMA ) göre “e-posta pazarlama profesyonelleri yalnızca ilgi çekici kampanyaların nasıl oluşturulacağını bilmekle kalmıyor, aynı zamanda hedef kitlelerini tanıyor ve anlıyorlar. Müşteri etkileşimlerini ve verilerini analiz ederek bu verilere dayanaran stratejik kararlar alma konusunda da yetenekliler.” olarak belirtiyor.

E-posta pazarlama yazılımı birçok farklı analitik ölçüm sunabilir, ancak pazarlamacıların her zaman iyileştirmeye çalıştığı iki şey, okunma oranı (e-postayı açan alıcıların yüzdesi) ve tıklama oranıdır (e-postayı açan ve tıklayan alıcıların sayısı).

Pazarlamacıların e-postalarını kullanıcılar için daha çekici hale getirmek ve açılma olasılığını artırmak için yapabileceği birçok şey var.

Bunlar şunları içerir:

  • Aciliyet Duygusu Yaratın – Alıcılarınıza, özel bir fırsattan yararlanmak için zamanın tükendiğini veya yalnızca sınırlı sayıda teklifin bulunduğunu bildiren bir e-posta kopyası yazmak, web sitenize tıklayan kişi sayısını artırabilir.
  • E-postanızı Kişiselleştirin – E-postalarınızı ve konu satırlarınızı alıcının adını içerecek şekilde ayarlamak, açılma ve tıklama oranlarını artırmanın kanıtlanmış bir yoludur. (Örnek konu satırı: “Oğuz Kağan, tam sana göre özel bir teklif.“)
  • Alıcıların Tercihlerini Ayarlamasına İzin Verin – Kullanıcıların sizden ne sıklıkta haber almak istediklerini belirtmelerine izin vermek, e-posta abonelerinizden bazılarının listenize abone olmasına ve e-postalarınıza tıklamasına yardımcı olabilir.

4. Pazarlama Analitiği

Dijital pazarlamanın en büyük avantajlarından biri izlenebilir ve ölçülebilir olmasıdır. Bir zamanlar izlenebilir tek pazarlama ürünleri kuponlar ve benzeri doğrudan posta teklifleriydi. Bir müşteri kuponu kullandıysa mesajın yankı bulduğunu biliyorduk.

Bugün analisttik, pazarlamacıların kullanıcı davranışını son derece ayrıntılı bir düzeyde izlemesine olanak tanıyor:

  • Bir bağlantıya kaç kez tıkladıkları
  • Bir web sayfasında ne kadar zaman harcadıkları
  • E-postaları ne sıklıkta açıyorlar ve çok daha fazlası

Ancak dijital pazarlama performansıyla ilgili mevcut büyük miktardaki bilgi, yangın hortumundan su içmek gibi hissettirebilir.

Pazarlamacıların tüketiciler nezdinde neyin başarılı olduğunu öğrenmelerine ve pazarlama mesajlarını ileriye dönük olarak uyarlamalarına olanak sağlamakla kalmaz, aynı zamanda süreci daha iyi hale getirmek için neleri değiştirmemiz gerektiğini de bilmemizi sağlar. Tüm bu verileri anlamak ve stratejik kararlar almak için kullanmak dijital pazarlamanın önemli bir parçasıdır ve onları geleneksel emsallerinden ayıran bir özelliktir.

Dijital pazarlama kampanyalarının başarısını ölçmek için birçok araç mevcuttur ve Türk SEM olarak müşterilerimiz ihtiyaçlarına ve hedef kitlelerine bağlı olarak bu araçların bazı kombinasyonlarını kullanmaktayız. Pazarlama analitiği için en çok kullanılan araçlardan biri, neredeyse sonsuz ölçüm yöntemiyle özelleştirilebilen Google Analytics‘tir:

  • Sitenizin performansı
  • Hangi anahtar kelimeler kullanıcıları sitenize getiriyor
  • Kullanıcıların web sitenizde nasıl gezindiği ve çok daha fazlası

İyi, doğru analizlere ve bunları yorumlama bilgisine sahip olmak, pazarlamacıların “hızlı bir şekilde başarılı olmasına“, verimsiz kampanyaları hızla kesmesine ve kanıtlanmış bir başarı geçmişine sahip konseptler etrafında daha iyi kampanyalar oluşturmasına yardımcı olmaktadır. Zamanla analizleri yalnızca kampanyalarınızı ölçmek için kullanmayacaksınız; analizler aynı zamanda kampanyalarınızı iyileştirecek ve geliştirecektir.

5. Mobil Pazarlama

Bu dijital pazarlama türü “mobil pazarlama” hedef kitlenize akıllı telefonları veya tabletleri üzerinden ulaşmaya odaklanır. Mobil pazarlama insanlara kısa mesajlar, sosyal medya, web siteleri, e-posta ve mobil uygulamalar aracılığıyla ulaşır. Pazarlamacılar, teklifleri veya özel içerikleri, müşterinin bir konuma gelmesi veya bir etkinliğe girmesi gibi coğrafi konum veya zamana göre uyarlayabilirler.

mobil pazarlama

Statista, ankete katılanların %46’sının kişisel kullanım için telefonlarında günde beş ila altı saat harcadıklarını iddia ettiği bir anket gerçekleştirdi. Buna ek olarak, Statista’ya göre insanların %22’si telefonlarında günde 3 ila 4 saat harcadıklarını ve mobil kullanıcıların sosyal medya uygulamalarında günde yaklaşık 40 dakika harcadıklarını belirtti. Facebook ve Instagram en büyük kitleye sahip.

E-ticaret son birkaç yılda büyük bir büyüme göstererek küresel perakende dünyasının önemli bir parçası haline geldi. Statista’nın raporlarından birine göre, önümüzdeki yıl perakende e-ticaret satışlarının dünya çapında 5,7 trilyon doları aşacağı tahmin ediliyor.

Pazarlamacılar mesajınızı müşterilerinize tam zamanında ve yerinde iletmeleri gerektiğini biliyor ve bu mobil pazarlama ile gerçekleşiyor.

6. Tıklama Başına Ödeme (PPC)

Tıklama başına ödeme, ziyaretçi başına ödeme yapılan ücretli reklamları ve arama motoru sonuçlarındaki reklamları ifade eder. Kısa vadeli bir dijital pazarlama şeklidir; yani artık ödeme yapmadığınızda reklam artık mevcut değildir. SEO gibi, PPC de bir işletmenin çevrimiçi arama trafiğini artırmanın bir yoludur.

Türk SEM, Google Partner üyesidir. Google Ads reklamlarınızı Türk SEM üzerinden verebilirsiniz.

Tıklama başına ödeme (TBM), bir arama sonuçları sayfasının üstünde ve yanlarında gördüğünüz, web’de gezindiğiniz, YouTube videoları izlediğiniz ve mobil uygulamaları kullandığınız da karşılaştığınız reklamları ifade edebilir.

Tıklama başına ödemeyi SEO’dan ayıran diğer şeylerden biri de PPC’de ödeme yapılır, doğal sonuçlarda ödeme yapılmazGoogle Ads kampanyası gibi tipik bir PPC modelinde, yalnızca birisi reklamınızı tıklayıp web sitenize ulaştığında ödeme yaparsınız. Tıklama başına ödeme reklamlarına hemen hemen istediğiniz miktarda para harcayabilirsiniz. Bazı şirketler yalnızca birkaç yüz TL yatırım yaparak sonuç alabilir, ancak birçok büyük şirket tıklama başına ödemeye ayda on binlerce TL harcıyor.

Bir reklam yayınlamanın veya arama sonuçlarınızı tanıtmanın maliyeti, öncelikle anahtar kelimeleriniz için ne kadar rekabetin olduğuna bağlı olacaktır. Yüksek rekabetli anahtar kelimeler (yani birçok kişinin aradığı ve birçok sitenin bulmaya çalıştığı anahtar kelimeler) daha pahalı olacak ve daha düşük rekabet koşulları muhtemelen daha az maliyetli olacaktır.

Bir tıklama başına ödeme kampanyası oluşturduğunuzda, reklamınızın veya tanıtılan sonuçlarınızın tüm dünyadaki kullanıcılara mı yoksa yalnızca belirli bir coğrafi bölgedeki kullanıcılara mı gösterilmesini istediğinizi de seçebileceksiniz. Google Ads’e göre; fiziksel bir işletmeyi pazarlıyorsanız, konuma göre uyarlama yeteneği, işletmenizin yakınında ikamet etmeyen kullanıcılara reklam sunarak reklam paralarınızı boşa harcamamanıza yardımcı olur.

7. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO’nun amacı, bir işletmenin Google arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlamak ve sonuçta işletmenin web sitesine yönelik arama motoru trafiğini artırmaktır.

Türk SEM SEO araçları çalışmalarımızdan birisi sitenizin kaçıncı sırada olduğunu öğrenmenize yarayan sıra bulucu aracı ile Google üzerinde ki ilgili kelimede siteniz konumunu öğrenebilirsiniz.

Bunu başarmak için SEO uzmanları tüketicilerin çevrimiçi bilgi aramak için kullandıkları kelimeleri ve cümleleri araştırır ve bu terimleri kendi içeriklerinde kullanır. SEO, web sayfalarınızdaki kelimelerden diğer sitelerin web üzerinde size bağlanma şekline ve web sitenizin nasıl yapılandırıldığına kadar birçok unsuru kapsar.

dogal sıralama

Peki bir sitenin SEO’sunu iyileştirebilecek şeyler nelerdir? SEO’yu zorlaştıran şeylerden birinin, bu sorunun cevabının her zaman arama motorlarına ve onların en güncel algoritmalarına bağlı olması olduğunu anlamak önemlidir. Yine de en son güncel durumuna göre 12 önemli SEO kriterini Türk SEM olarak devamlı güncelliyoruz.

Kriterlere kısaca göz atacak olursak;

  • İçerik indeksleme – Resimler için alternatif metin ve video ve ses içeriği için metin transkriptleri eklemek gibi şeyler yaparak, arama motorlarının site içeriğinizin ne olduğunu net bir şekilde “okumasına” izin vermek önemlidir.
  • İyi bağlantı yapısı – Sitenizdeki tüm içeriği kolayca bulmak için arama motorlarının site yapınızı “tarayabilmesi” önemlidir. Bir SEO uzmanının bağlantıları, URL’leri ve site haritalarını site tarayıcıları için en erişilebilir hale getirmek üzere doğru şekilde yapılandırmasıdır.
  • Anahtar kelimeler ve anahtar kelime araştırması – Anahtar kelimelerinizi (yani sitenizin bulunmasını istediğiniz arama terimlerini) içeriğinize ve başlıklarınıza doğru bir şekilde oluşturmak, SEO’nun temel yapı taşlarından biridir. Başlıklarda anahtar kelimeler kullanan ve taranabilir sayfa içeriğinde birkaç kez kullanılan yüksek kaliteli içerik yazmak artık daha iyi bir uygulama olarak kabul ediliyor ve sayfaların arama sonuçlarında daha iyi sıralama almasına faydalı oluyor.

8. Sosyal Medya Pazarlaması

Bir işletmenin sosyal medya kanalları aracılığıyla yaptığı her şeyi içerir. Hemen hemen herkes sosyal medyaya aşinadır ancak pazarlamacıların sosyal medyaya bütünleşik ve stratejik bir yaklaşımla yaklaşması gerekir. Sosyal medya pazarlama uzmanlarının çalışmaları, sosyal kanallar için gönderiler oluşturmanın ve yorumlara yanıt vermenin çok ötesindedir..

Etkili olabilmek için çabaların sonradan akla gelen bir düşünceden ziyade koordineli ve tutarlı olması şarttır. Gönderilerin tutarlı kalmasına yardımcı olmak için, sosyal medya gönderilerini otomatikleştirmek ve planlamak için kullanılabilen birçok çevrimiçi araç mevcut; ancak pazarlamacılar otomasyonu yalnızca bir araç olarak kullanmalıdır, “ayarla ve unut” çözümü olarak değil. Gönderilerin arkasında gerçek bir kişi yoksa kullanıcılar bunu hızlı bir şekilde anlayacaktır. Kalitesiz içerikler anlaşılır.

sosyal medya reklam

Sosyal medya pazarlamacıları diğer pazarlama fonksiyonlarından ayrı bir noktada değerlendirilmez. Sosyal medya pazarlamacıları markanın her parçasını aynı hikayede anlatabilmesi ve mesajlarını çevrimiçi, çevrimdışı tüm platformlarda koordine edebilmek için şirketin daha geniş pazarlama ekibiyle birlikte çalışması gerekir.

Sosyal medya pazarlamasının önemli bir parçası analitiktir. Sosyal medya pazarlamacıları aynı zamanda gönderilerinin performansını analiz etme ve bu verilere dayalı stratejiler oluşturma konusunda da bilgili olmalıdır. Yeni stratejinizi uygulamaya devam etmeden önce mevcut sosyal medya gönderilerinizin ne kadar iyi performans gösterdiğini ölçmek çok önemlidir.

Mesajınızı yaymak için Instagram ve Twitter’ın ötesine geçen çeşitli ücretsiz seçenekler de vardır. Diğer bazı seçenekler arasında Google Benim İşletmem, eBay ve Facebook Messenger ve Marketplace bulunmaktadır.

Başka bir deyişle, sosyal medya pazarlaması, kişisel Facebook veya Twitter profilinizi yönetmekten çok daha karmaşıktır. Yaratıcı düşünme ile nesnel, veriye dayalı stratejinin bir karışımını gerektirir ve bu iki disiplini harmanlamaktan hoşlanan profesyoneller için mükemmel başarılar doğurabilir.

Hem dijital hem geleneksel karmaşasındaki örnek otel reklamlarını okuyup ilham alabilirsiniz.

Yıl Yıl Dijital Pazarlama Gelişmeleri

  • 1990 – İlk web sitelerinin ortaya çıkışı (merhaba web tasarım)
  • 1993 – İlk tıklanabilir banner reklamı
  • 1994 – İlk e-ticaret işlemleri
  • 1998 – Google’ın kuruluşu
  • 2000 – Google AdWords’ün lansmanı
  • 2003 – WordPress’in piyasaya sürülmesi
  • 2004 – Facebook’un kuruluşu
  • 2005 – YouTube’un lansmanı
  • 2006 – Twitter’ın kuruluşu
  • 2007 – iPhone’un piyasaya sürülmesi, mobil pazarlamanın yükselişi
  • 2010 – Instagram’ın lansmanı
  • 2011 – Google+ ve Pinterest’in kuruluşu
  • 2012 – Facebook’un 1 milyar kullanıcıya ulaşması
  • 2014 – Içerik pazarlamasının yükselişi
  • 2015 – Video pazarlamanın popülerleşmesi
  • 2016 – Canlı video yayınlarının yaygınlaşması
  • 2017 – Yapay zeka ve chatbot’ların pazarlamada kullanılmaya başlanması
  • 2018 – GDPR’ın (Genel Veri Koruma Yönetmeliği) yürürlüğe girmesi
  • 2020 – COVID-19 pandemisi ile dijital pazarlamanın daha da önem kazanması
  • 2021 – Çerezlerin kaldırılması ve gizlilik odaklı pazarlama yaklaşımlarının artması
  • 2022 – Metaverse konseptinin pazarlamada yer bulmaya başlaması
  • 2023 – AI destekli içerik üretimi ve kişiselleştirmenin yaygınlaşması

Özet

Dijital pazarlama günümüzde pazar payı olarak geleneksel pazarlamayı oldukça geçmiştir.

Dijital Pazarlama İngilizcesi : Digital Marketing

Dijital Pazarlama Uzmanı : Digital Marketing Manager

Uzmanın Pozisyon Konumu : Bilgi işlem müdürü altında ve SEO Manager, Ads Manager, Sosyal Medya yöneticisi bir üstü yönetici pozisyonunda yer alır.

Dijital pazarlama ile ilgili merak ettiğiniz soruları yorumlar kısmından bizlere sorabilirsiniz, mutlulukla cevaplayacağız.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *