Google Analistikte UA’nın sonlanması ve GA4‘ün yükselişi ile Hemen Çıkma oranını artık göremeyeceğiz. Hemen Çıkma oranının kaybı SEO ve web analizlerimizi etkilemeyecektir. Google Analytics 4’te hemen çıkma oranının yerini etkileşim oranı metriği yani engagement rate almıştır.
Etkileşim oranı (engagement rate), bir bağlantıya tıklamak, bir formu doldurmak veya sitede önemli miktarda zaman geçirmek gibi bir içerikle etkileşime giren ziyaretçilerin yüzdesini ölçen bir ölçümdür. Ziyaretçileriniz içeriğinizle iyi etkileşim kurduğunda etkileşim oranları artar.
Google Uyarısı : Bu kursta Universal Analytics ele alınmaktadır. Standart UA mülkleri 1 Temmuz 2023’ten itibaren veri işlemeyi durduracak (UA 360 mülkleri için 1 Temmuz 2024). Skillshop’taki bu ücretsiz kurslarla yeni nesil ölçüm çözümümüz Google Analytics 4 hakkında bilgi edinin.
Engagement rate nedir?
Türkçe karşılığı : Etkileşim Oranı
Google, etkileşim oranını belirli bir süre boyunca etkileşim sağlanan oturumların sayısının toplam oturum sayısına bölümü olarak tanımlar. Etkileşim sağlanan oturum ise şunları gerçekleştirmelidir; 10 saniyeden uzun süren, dönüşüm etkinliği gerçekleşen veya en az 2 sayfa görüntülemesi ya da ekran görüntülemesi gerçekleşen bir oturumdur.
1.000 etkileşimli oturumunuz ve toplam 10.000 oturumunuz olsaydı etkileşim oranınız %10 olurdu.
Google Analytics etkileşim oranı, web sitenizin kullanıcı etkileşimini ölçmek için güçlü bir ölçümdür. İçeriğinizin kullanıcılarınızın beklentilerini nasıl karşılayıp karşılamadığını anlamanıza yardımcı olabilir.
Google Analytics 4’te iyi bir etkileşim oranı kaç olmalıdır?
Dataflo, B2B ve B2C web sitelerinin katılım oranlarına ilişkin kapsamlı analizler gerçekleştirerek sektöre özel karşılaştırmalara ilişkin değerli bilgiler sağladı.
Bulgular, B2B web sitelerinin ortalama olarak yaklaşık %63’lük bir etkileşim oranına sahip olduğunu, B2C web sitelerinin ise %71 civarında biraz daha yüksek bir ortalamaya sahip olma eğiliminde olduğunu ortaya koyuyor .
İki sektör arasındaki etkileşim oranlarındaki %8’lik fark, sunulan ürün veya hizmetlerin niteliğinden ve satın alma sürecinin karmaşıklığından kaynaklanıyor olabilir. Bu nedenle, web sitenizi sektörünüzdeki rakiplerle karşılaştırmak makul bir katılım oranını değerlendirmek için çok önemlidir.
Etkileşim oranlarının farklı sektörler ve hedef kitleler arasında büyük farklılıklar gösterebileceğini anlamak önemlidir. Bir sektörde iyi bir katılım oranı olarak kabul edilebilecek oran, bir başka sektörde aynı olmayabilir.
Google Analytics 4’te etkileşim oranını ölçmek neden önemlidir?
Google Analytics 4’te etkileşim oranını ölçmek önemlidir çünkü:
- İçerik performansını gösterir : Yüksek etkileşim oranı, içeriğinizin hedef kitlenizde yankı uyandırdığını, ilgi çekici ve yararlı buldukları değerli bilgiler sağladığını göstermektedir. Neyin işe yaradığını ve neyin iyileştirilmesi gerektiğini belirlemenize yardımcı olacaktır. Bu veri iyi bir SEO sürecinde önemli etkendir.
- Pazarlama kampanyalarını analiz eder : Etkileşim oranı, sitenizin kullanıcı beklentilerini ne kadar iyi karşıladığını ölçerek dijital pazarlama kampanyalarınızın verimliliğini analiz etmenize yardımcı olan bir veridir. Gelecekteki kampanyaları optimize etmek için en ilgi çekici kampanyalarınızı belirlemenizde fayda sağlar.
- İyileştirme fırsatlarını belirler : Düşük katılım oranları, iyileştirilecek alanların belirlenmesi için fırsatlar sağlar. Etkileşim metriklerini analiz etmek, düşük performans gösteren içeriğin veya sayfaların belirlenmesine ve bunların iyileştirilmesine odaklanılmasına yardımcı olur. Sayfa içi SEO sürecinde yol gösterici veriler sunacaktır.
- Kullanıcı memnuniyetini ölçer : Etkileşim, kullanıcı memnuniyetinin bir göstergesidir. İlgili ziyaretçiler içeriğinizi değerli buluyor ve sunduklarınızla ilgilendiklerini etkileşim oranıyla anlayabilirsiniz.
- Dönüşüm oranlarını iyileştirir : Yüksek etkileşim oranı iyileştirme çalışmaları daha fazla kayıt, satış veya istenen diğer işlemler gibi dönüşüm oranlarının artmasına yol açabilir.
Web sitesine kullanıcı katılımı nasıl artırılır?
Web sitesi kullanıcı etkileşimi aşağıdaki yollarla geliştirilebilir:
1. Yüksek kaliteli içerik sağlayın : Web sitenizin, hedef kitlenizin değerli bulduğu bilgilendirici, alakalı ve ilgi çekici içeriğe sahip olduğundan emin olun. Bir içeriğin değerli olması için SEO uyumlu olması da bir etkendir.
2 . Web sitesi tasarımını optimize edin : Web sitenizin kullanıcı dostu olduğundan, görsel olarak çekici olduğundan ve mobil cihazlar da dahil olmak üzere hızlı yüklendiğinden emin olun. Eğer WordPress kullanıyorsanız Pagespeed iyileştirmesi yapmanızı şiddetle tavsiye ederiz.
3. Etkileşimi teşvik edin : Ziyaretçileri web sitenizle etkileşime girmeye teşvik etmek için harekete geçirici mesajlar, sosyal paylaşım düğmeleri ve yorum bölümleri ekleyin.
4 . Multimedya içeriğini kullanın : Web sitenize görsel ilgi eklemek için resimler, videolar, infografikler ve podcast’ler gibi multimedya içeriğinin bir karışımını kullanın.
5. İçeriği kişiselleştirin : Bireysel kullanıcılar için daha alakalı ve ilgi çekici hale getirmek için içeriği özel mesajlar, öneriler ve tekliflerle kişiselleştirebilirsiniz.
Google Analytics’te oturum zaman aşımı, etkin oturumları zamanından önce sonlandırarak etkileşim oranlarını etkileyebilir; çok kısa ayarlanırsa etkileşim oranında düşüşe veya çok uzun ayarlanırsa etkileşim oranında artışa yol açabilir.
Etkileşim oranını Google Analytics 4’te nerede bulabilirim?
Google Analytics 4’te “etkileşim oranınızı” ve diğer etkileşim ölçümlerinizi bulmak için bu adımları izleyin
- Soldaki menüdeki “Raporlar” bölümünden “Etkileşim”yi seçin.
- “Etkileşim oranınızı” ve diğer etkileşim verilerinizi görüntüleyin.
Diğer etkileşim ölçümleri nelerdir?
Google Analytics 4, kullanıcının yaşam döngüsüyle ilgili, analizinize bilgi katabilecek birkaç etkileşim metriği daha sunar.
Etkileşim sağlanan oturum
Bu metrik insanların sitenizde ne kadar süre harcadığını gösteren verileri sunar. En popüler sayfaları belirlemek ve hangilerinin daha fazla dikkat çekmesi gerektiğini önceliklendirmek açısından faydalıdır.
Google Analytics etkileşimli oturuma göre, en az 10 saniye süren veya 1 veya daha fazla dönüşüm etkinliği ya da 2 veya daha fazla sayfa veya ekran görüntülemesi gerçekleşen oturumların sayısıdır; 10 saniyelik süreyi maksimum 60 saniyeye kadar uzatabilirsiniz.
Ortalama etkileşim süresi
Google Analytics 4’teki ortalama etkileşim süresi, kullanıcılarınızın web sitenizle nasıl etkileşim kurduğunu anlamanıza yardımcı olabilecek değerli bir ölçümdür.
Google Analytics 4 için ortalama etkileşim süresi, etkin kullanıcı başına etkileşim sürelerinin toplanmasıyla hesaplanır.
Kullanıcı başına etkileşim sağlanan oturum
Sitenizdeki bir etkileşim sağlayan oturumu, toplam ziyaretçi sayısına bölerek etkileşim sağlanan oturum sayısını hesaplayabilirsiniz. Bu size ziyaret başına sitenizi kaç kişinin kullandığı hakkında bir fikir verecektir.
Formül : Etkileşimli Oturum / Toplam Ziyaretçi = Etkileşim Oranı