Bazı sektörler reklam ve pazarlamada kısıtlanmış yapıya sahiptir. Bunlarında başında elbette Avukatlar ve Hukuk Büroları geliyor. Bu kısıtlamadan dolayı Web Siteleri aşırı önemli bir hale geliyor. Başarılı Hukuk Büroları ve Avukatların Türk SEM gibi deneyimli bir ajansla çalışmaları bir kaç noktada oldukça önemlidir. Öncelikle güvenlik bunların başında gelen hususlardan birisi olsa da en önemli husus ise elbette doğal sıralamalar için SEO çalışmalarıdır.
Peki; başarılı bir hukuk bürosu web sitesinde olması gereken özellikler nelerdir? Bunları şimdi Avukat SEO sayfamızın bir bileşeni olarak sizlere aktaralım.
Bilgi : Türk SEM, 2024 yılında Web Tasarım Ajans hizmetlerine başlamıştır. Web tasarım kadromuzda 1 Yazılım Mühendisi ve 1 adet Yazılım Geliştirici bulunmaktadır.
Hedef Kitlenizi Ön Plana Çıkarın
Web sitenizin firmanız için yeni müvekkillere ulaşmak için bir araç olsa da, sürecin yüz yüze devam etmeye odaklandığını unutmamak önemlidir.
Peki bu ne anlama geliyor?
Hukuk firmaları için pazarlama yaparken bir eğilim görüyoruz; birçok firma potansiyel müşterilere agresif bir şekilde pazarlama yapmak istiyor. Fakat; süreç işin aslı çogunlukla kendi lokasyonunuzla alakalıdır. Agresif olmak kariyeriniz için faydalı görünse de kısa sürede agresif olmak faydalı olmayabilir.
Hedef kitlenize veya potansiyel müşterilerinize hizmet etmeyen bir hukuk firması web tasarımını seçme hatasına düşmeyin. Hukuk firmanızın web sitesine ve nihayetinde hukuk uygulamanıza kimi çekmek istediğinizi gerçekten düşünün. Zaten bir siteniz varsa mevcut web sitesi analiz verilerinize bakın ve varsa hangi sayfaların gerçekten trafik aldığını görün.
Veriye dayalı kararlar vermek, sitenizin performansını ve dolayısıyla hukuk firmanızın başarısını artırmanın en iyi yoludur.
Her avukatın ana bir uzmanlık alanı ve hedef lokasyonu vardır. Bu iki karışımın sizin web site tarzınızın başlangıcıdır.
İletişim Bilgilerinizi Kolayca Erişilebilir Hale Getirin
Çoğu avukat için doğruyu söylemek gerekirse bu konuyu bir sorun olarak görmüyorlar. Ancak pek çok firma “müşteri gibi düşünmek” gibi önemli bir adımı atlıyor.
Unutmayın, her şey kullanıcı deneyimiyle ilgilidir.
Bunu şu şekilde düşünün: Yasal yardım arayanlar kötü bir duygusal durumda olabilir, uykusuz kalabilir ya da sağlıklı düşünemiyor olabilir. Hedef kitlenizi net tanımladığınıza emin olun. Birisi sitenize kesin cezalı olma ihtimalli bir ifade aratarak geldiyse onun bu durumuna göre içerik sunun.
Potansiyel bir müşterinin zor bir zamanda ihtiyaç duyduğu şeyi bulmasını kolaylaştırmak, onları kazanmak ya da kazanmamak arasındaki fark yaratabilir.
İletişim bilgilerinizi görünür bir yere koyun ve doğruluğundan emin olun. Potansiyel engelleri ortadan kaldırmak için web sitenizin ziyaretçilerine sizinle iletişim kurmaları için sosyal medya profilleri gibi çeşitli yollar verin (ve ulaştıklarında onlara hızlı dönütler sağlayın!).
Hukuk Firmanızın Web Sitesini Kullanıcı Dostu Hale Getirin
Potansiyel müşterileriniz sitenizde gezinmek için orada değil, bilgi istiyor. Hukuk firmanızın web tasarımının erişilebilir ve kullanıcı dostu olmasını sağlamak sizin sorumluluğunuzdur.
Bunu test etmenin harika bir yolu, birisinin sitenizde bir iletişim formu göndermek veya potansiyel müşterilerinizin arayabileceğine benzer genel bilgiler bulmak gibi bir görevi gerçekleştirmeye çalışmasını sağlamaktır. İnsanlara sitenizi ziyaret edip, onlara sorular sorun. Bu anket çalışması UX kavramınızı geliştirmeye faydalı olacaktır.
Sitenizin masaüstü bilgisayarlardan, tabletlerden ve mobil cihazlardan kullanıcı dostu olması kullanıcı deneyimini pozitif yönde etkileyebilir. Şunu da unutmamak lazım günümüzde mobil cihaz kullanımı masaüstü kullanımından fazladır.
Temel Sayfalarınızı Düşünün
Hukuk firmanızın web tasarımı özellikle firmanıza göre uyarlanmalıdır. Sitenizin yapısını değerlendirirken, büyük olasılıkla eklemek isteyeceğiniz, mutlaka sahip olunması gereken birkaç bölüm veya sayfa vardır:
- Hakkında
- İletişim (iletişim formuyla tercihen)
- Blog
- Avukata Sor
- Uygulama Alanları
HTML Başlıklarını Kullan (H1, H2, H3)
Başlıkların metni böldüğü doğru olsa da aslında çok daha önemli bir amaca hizmet ediyorlar.
Siz (veya pazarlama ajansınız) HTML’nizde başlık etiketlerini kullandığınızda, bu, bilgilerin Google için ne kadar önemli olduğunu gösterir ve bir içerik hiyerarşisi oluşturur.
Bunu bir kitabın içindekiler tablosuyla karşılaştırmak en iyisidir. Bölüm başlıkları, bölüm alt başlıkları vb. varsa bir site içeriğini okumak veya ihtiyacınız olan içeriği bulmak çok daha kolaydır. Açık bir bilgi akışına sahip olmak öğrenmeyi çok daha kolay hale getirir.
Hukuk firmanızın web tasarımında başlık etiketlerini uygun şekilde kullandığınızda Google gibi arama motorları sitenizin veya içeriğinizin neyle ilgili olduğunu daha net anlayacaktır.
Dijital Hataları Yakalayın
Kırık bağlantılar ve net içeriğe sahip olmayan sayfalar hem hedef kitlenize hem de arama motoru sıralamasına olumsuz yansır.
Bağlantılarınızı düzenli olarak test etmek (veya bunu sizin için yapacak bir ajans ekibine sahip olmak) isteyeceksiniz. Zamanla sitenizde mobil görünümde sorunlar meydana gelebilir. Ara ara Mobil uyumluluk testi yaparak sorunları devamlı kontrol etmelisiniz.
Türk SEM Web Tasarım hizmetleri temel SEO ayarları ile beraber gelmektedir. Bu temel ayarlarımızla ilgili bilgiler için Türk SEM SEO nedir içeriğimize göz atmanızı tavsiye ederiz.
Hukuk Firmanızın Web Tasarımının Yararlı Olduğundan Emin Olun
Hukuk firmanızın web sitesini tasarlatırken veya güncellerken kendinize şu soruyu sorun: Bu özellik siteyi daha faydalı mı kılıyor yoksa sitenin değerini mi düşürüyor?
Bu soruyu gerçekçi bir şekilde yanıtlamak için kendinizi potansiyel müşterilerinizin yani site ziyaretçinizin yerine koymak çoğu zaman iyi sonuç verebilir.
Türk Lirası gibi hissettiğiniz şeylerin ana konudaki vizyonunuzu gölgelemesine izin vermeyin.
Net olmak gerekirse : Mutlu müşteriler her zaman hedef olmalıdır.