Peki ya potansiyel müşteriler elde etmeye çalışıp durmak ve onları devamlı şaşırtarak sitenize getirmek yerine, onları organik olarak çekebilseydiniz?
İşte bu durum manyetik pazarlamanın gücüdür ve özellikle de Türk SEM olarak temel dayanağımızdan birisidir. Bu pazarlama yöntemini web sitenizde uygulamak için tam olarak neye odaklanmanız gerektiğini size anlatacağım. Öncelikle bir kahve yapın kendinize ve bu yazının içerik, ifade ve metinlerle alakalı olduğunu unutmayın.
Dan Kennedy 1993 yılında Manyetik Pazarlamanın temellerini atmıştır. Okumadıysanız The Ultimate Sales Letter kitabını okumanızı tavsiye ederim.
Manyetik pazarlama, hayalinizdeki kitleyi organik olarak çekmeye, onların potansiyel müşteriniz olmasını sağlamaya odaklanan content marketing stratejisinin bir alt çalışma alanıdır.
- Manyetik pazarlamanın, Email marketing veya Google Ads reklamları (ücretli reklamlar gibi) yerini alması gerekmez aksine onlarla birlikte uygulanabilmektedir. Eğer diğer pazarlama yöntemleri firmanız bütçesine uyuyorsa devamlı beraber çalışmaları fayda sağlar.
- Manyetik pazarlama neden 5 sütun? Bu 5 sütunda her türlü taktiği ve kombinasyonu bulacaksınız. Ancak deneyimlerime ve müşterilerim için elde ettiğim sonuçlara dayanarak bu 5 temel unsurun birlikte kullanıldığında en iyi sonuçları getirdiğini söyleyebilirim.
Manyetik Pazarlamanın 5 Temeli
1. İnce ayarlanmış bir marka mesajı
- Her zaman ne yaptığınızı, kimin için neler yaptığınızı ve bunların onlara nasıl fayda sağladığını tam olarak anlatmalısınız (harika bir müşteri web deneyimi için ince ayar yaptığım bir marka mesajı örneği: “Biz bir SEO ve Google Ads ajansıyız ve ajansımız firmanızın zirvelere ulaşmasında yardımcı olur” )
- Marka mesajınızı net ve spesifik hale getirin : Aslında pek bir şey ifade etmeyen belirsiz ve süslü moda sözcüklere yer vermemeye çalışın(örneğin, sattığınız şey bir şablonsa “sosyal medyanız için birinci sınıf Canva şablonları” deyin. “Sosyal medya çözümleri” DEĞİL). ) İnsanlar aynı şeyleri görmekten sıkıldı, farklı ifadeler kullanın.
- Temel mesajınızı tüm pazarlama yazılarınızda tutarlı olsun. Aksi takdirde, odak noktanızı ve ifadelerinizi değiştirmeye devam ederseniz inandırıcılık oranınız önemli oranda düşecektir.
2. Stratejik bir marka hikayesi
- Pazarlamada başarı hikayelerinizi anlatın, dönüşümlerde %30’luk bir artışa yol açar!
- Kendi hikayenizi, gününüzü ve nelerle uğraştığınızı insanlara aktarın. Hedef kitlenizi kahraman olarak konumlandırın ve marka hikayenizi kitlenizin etrafında örün. Nasıl bu içeriği okuyanlar özelse sizde kendi siteniz ziyaretçilerini ayrıcalıklı hissetmesini sağlayın.
- Hedef kitlenizin sıkıntılı ortak noktalarını bulun ve onlarla empati kurun, bu sorunu çözebilecek en iyi kişinin neden siz olduğunuzu açıklıkla anlatın ve size yatırım yaptıklarında yaşayacakları farkı hissetmelerini sağlayın.
3. Gereksiz muhabbetleri ortadan kaldırın ve firmanızı webde en iyi şekilde yansıtın
- Web siteniz işletmenizi doğru tanımlamalı ve sizin için 7/24 aktif olarak SATIŞ yapmalıdır!
- Bu nedenle hedef kitlenizi ziyaretçiden > ödeme yapan müşterilere taşımak için tüm doğru dönüşüm öğelerini içermelidir.
- Marka öykünüzü yansıtmak ve mesajınızı tutarlı olmasını sağlamak için bunu kullanın : Hedef kitlenizi bölün ve mevcut sıkıntılı noktalarına göre bağlantı kurun, kendinizi onlar için mümkün olan en iyi çözüm olarak konumlandırın, mutlu sonlarının resmini çizin ve onlara güçlü bir harekete geçirici mesaj verin.
4. SEO
- Hedef kitlenizin çoğunluğu sizin hakkınızda her hangi bir şey bilmiyor fakat onlar sorunlarına çözüm arıyorlar bunu bir köşeye yazalım.
- Web sitenizi doğru anahtar kelimeler için optimize etmediyseniz, hayalinizdeki müşterileriniz sizi bulmak yerine rakiplerinizi bulacaktır.
- SEO bir süreçtir ve sayfa hızınızdan, tarayıcı uyumluluğuna bir çok hususa dikkat etmeniz gerekir. Manyetik pazarlamada SEO çok önemlidir. Turksem.com/seo sayfamızda yer alan Güçlü SEO Metodolojisi nasıl yapılır yazımızı dikkatlice okumanızı tavsiye ederiz.
Yasal Uyarı: Hiç kimse Google’da 1. sayfa sıralamasını garanti edemez!
Türk SEM olarak ise bizim garanti verdiğimiz hususlardan bazıları şunlardır;
- Sektörünüzün en yenilikçi web sitesi
- Daha hızlı siteye erişim
- Kullanıcı dostu yapı
- Web tasarım hizmetlerimiz kapsamında anlaştığımız firmalara; firmanızın tam bir web yansıması
- Benzersiz ve muhteşem içerikler
Şu konuyu atlamayalım, web sitenizde düzenli olarak blog yazıyor musunuz? Size blog içeriği yazmak SEO desteği sağlar ve kitlenizin (henüz) satın almaya hazır olmayan %95’ini web sitenize çekmenize yardımcı olur.
SEO Uyumlu makale nasıl yazılır? içeriğimize göz atarak blog içeriği oluşturma sürecinde dikkat etmeniz gereken temel unsurlara değindik.
5. Marka mesajınızı ve hikayenizi güçlendiren içerik
- Dönüşüm odaklı web siteniz hizmet veya ürünlerinizi aktif olarak arayan veya şimdiye kadar satın almaya hazır olan kişiler söz konusu olduğunda işin ağır yükünü üstlenir. Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi (muhtemelen) kitlenizin %95’i henüz sitenizi ziyaret etmedi! Manyetik pazarlama içeriğinizin devreye girdiği yer burasıdır
- Genel olarak içeriğiniz; hedef kitlenizin ilgisini çekmenize, onları elinizde tutmanıza (satın almaya hazır olmadıklarında) ve ardından (satın almaya hazır olduklarında) onları satış hunisinin giriş kısmına taşımanıza yardımcı olmalıdır.
- Bu yüzden her zaman bir stratejiyle içeriklerinizi yazmalısınız. Yalnızca sektördeki meslektaşlarınızın beğenisini ve yorumlarını almanızı sağlayan içerik oluşturmak yerine, müşteri kitlenize hitap eden metinler yazın.
Bu stratejilerden bazılarının (SEO ve Content Marketing gibi) uzun vadeli çalışmanın ürünü olduğunu unutmayın.
Ancak bu temelleri ne kadar erken yerine koyarsanız, ilk sonuçları o kadar çabuk göreceksiniz.
Joker Bilgi : Burada anlattıklarımız tam olarak içeriklerin önemi ile ilgiliydi. Dan Kennedy 1993 yılında önümüzü aydınlattı ve bizde bugün Manyetik Pazarlamayı Türk SEM blog sayfamızda sizlerle inceleyebildik. Stephen King’in “Yazma Sanatı” isimli kitabını okumak içerikler tercihlerinizde ufkunuzu aydınlatabilecek bir diğer harika kaynaktır.