Google Ads’te Etkili Restoran Reklamı Vermek İçin 5 Profesyonel İpucu

Google Ads’te Etkili Restoran Reklamı Vermek İçin 5 Profesyonel İpucu

İşini büyütmek isteyen bir işletmeci olarak doğru müşterilerin dikkatini doğru zamanda çekmenin müşteri sayınızı ve karınızı artırmak için çok önemli olduğunu biliyorsunuz.

Trendlerin sürekli geliştiği yeme-içme sektöründe belirli müşterileri etkili ve uygun maliyetli bir şekilde hedeflemek her zamankinden daha önemli. Bu rekabet ortamında bütçenizi zorlamadan büyümesine yardımcı olacak stratejileri derinlemesine bu yazımızda inceleyeceğiz. Yazımızın sonunda etkili reklam için önemli bilgileri edineceğiniz gibi Google Ads reklamlarının işletmenize nasıl pozitif bir etki yapacağını da öğrenmiş olacaksınız.

Google Ads, Google tarafından sunulan reklamverenler için verilen genel bir isimdir. Google Partner ajansımız Türk SEM üzerinden işletmeniz reklamlarını verebilirsiniz.

Yazıya başlamadan önce yeme-içme sektöründe en etkili pazarlamanın kulaktan kulağa olduğunu belirtmem gereklidir.

Türk SEM SEO Manager Tahir Dinç

Restoran Rich Snippet (Zenginleştirilmiş İçerik) Ekleyin

Türk SEM yazılımı ekibi Restoran Rich Snippet Oluşturucu aracı ile web siteniz için zenginleştirilmiş içerik oluşturabilirsiniz.

Bilgi : Bir web siteniz hala yok mu? Türk SEM Web Tasarım ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.

Google Ads restoran pazarlama stratejinizde verimli mi?

Restoran endüstrisinin sürekli bir gelişim ve değişim halinde olduğunu söylemek yetersiz kalır. Restorantınız her zaman olduğu gibi şu an da aynı temel sorunlarla karşı karşıyadır, yani; yemek seçenekleri arayan potansiyel müşterilere ulaşmak.

Google Ads, tüm hayallerinizi gerçekleştirecek bir “sihirli değnek” değildir. Pazarlama çok yönlüdür ve Google Ads restoranınız için pazarlama stratejisinin değerli bir bileşenidir.

Peki bu temel bileşende asıl önemli mevzu nedir? Elbette; Tıklama Başına Maliyetinizi azaltmaktır ve bunun içinde 5 Google Ads optimizasyon fikrinden yararlanabilirsiniz:

  1. Kendi coğrafi bölgenizde restoran arayanları hedefleyin
  2. Kârlı anahtar kelimelere ve yüksek arama amacına teklif verin
  3. Restoran reklamlarının ne zaman gösterileceğini değiştirin
  4. Görünürlüğünüzü artırmak için reklam uzantılarını kullanın
  5. Marka bilinirliğini artırmak için yeniden pazarlama kampanyası oluşturun

Restoranınız muhtemelen düşük kar marjlarıyla çalıştığından dolayı herhangi bir ücretli pazarlama stratejisi bütçe ayırma konusunda endişeli olabilirsiniz. Restoranlar için Google Ads, potansiyel müşterilere ulaşmanın ve çevrimiçi varlığınızı büyütmenin en iyi yollarından biridir. Google Arama Ağı reklamları, restoran işletmenize daha fazla yerel yaya trafiği çekecek şekilde hedeflenebilir.

Google Ads’in restoranınız için nasıl işe yarayacağını konuşmadan önce, Google Ads’,n restoranınızın belirli ihtiyaçlarını karşılamasına ve hedeflerinize ulaşmasına nasıl yardımcı olabileceğine dair genel bir bakış sunmanın önemli olduğunu düşünüyorum, o yüzden aşağıdaki toplayı hazırladık.

Restoran HedefiGoogle Ads ile Nasıl Hitap Edilir?Sonuçlar
Yerel Yaya Trafiğini ArtırmakCoğrafi hedefleme kampanyalarıİlgi çekici reklam metniyle yemek seçenekleri arayan yerel müşterileri hedeflemek için Google Ads’i kullanın. Yaya trafiğini artırmak ve daha fazla restoran müşterisi çekmek için konuma dayalı hedeflemeye olarak restoranınızı orjin alın ve 5 mil yarıcapındaki herkesi hedefleyin.
Reklamları Belirli Tarih ve Saatlerde YayınlayınReklam planlamasıGoogle Ads’ün planlama ve hedeflemesi, yemek yiyen müşterilere en iyi yemek zamanlarında ulaşabilir ve müşteri çekme şansını artırabilir. Her saat için ayrı teklif verebilirisiniz. Mesela sabah 09:00 – 12:00 arası teklifleri %10 düşürebilir ve 15:00 – 20:00 arasında %30 artırabilirsiniz.
Grupları ve Etkinlikleri ArtırınAnahtar Kelime HedeflemeÖzel etkinlikler/grup rezervasyonlarına yönelik hedefli kampanyalar oluşturmak için Google Ads’i kullanabilirsiniz. Sitenizde bunla ilgili bir sayfa olması etkililiğini artırabilir. Örneğin; “Çekmeköy’de Doğum Günü Kullanacak Mekan” gibi bir aramayı hedefleyebilirsiniz.
Marka Bilinirliği OluşturunYeniden pazarlama kampanyalarıDaha önce web sitenize bağlanan kullanıcıları hedefleyerek marka bilinirliğinizi artırırken, restoranınızla ilgili gelişmelerden haberdar edebilirsiniz. Bu satışlarınıza pozitif yansıyabilir.
Belirli Demografik Grubun İlgisini ÇekinDemografik Hedeflemeİdeal müşterileri çekmek için yaş, cinsiyet veya gelir gibi belirli demografik özelliklere göre reklam yapmak hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayabilir. Bu hedefleme müşteri sayınızı artırabilir ve sunduğunuz hizmetlerden keyif alma olasılığı daha yüksek olanları restoranınıza çeker.

Google Ads restoran sektöründe nasıl çalışır?

2024 yılı itibariyle 20 yıla yakındır turizm sektöründe çalışıyorum. Otel reklamları konusunda Türk SEM olarak kuşkusuz en yüksek deneyime sahip ajanslardan birisiyiz. Otel reklamları yanında her daim Restoran ve Cafe pazarlama süreçlerinide peşinden getirdi. Mutfak dünyasının rekabetçi ortamını oldukça yakından biliyoruz ve sürekli olarak öne çıkmanın yenilikçi yollarını aradığınızın farkındayız. Kapsamlı bir pazarlama stratejisinin önemli bir bileşeni olan Google Ads, potansiyel müşterileri hedeflemek ve onlarla etkileşime geçmek için güçlü bir araç olduğunu içtenlikle söylemem gerek.

Google Ads’in gücünden yararlanarak restoranınızın bilinirliğini artırabilir, daha geniş bir kitlenin ilgisini çekebilir ve sonuçta lokasyonunuzda tercih edilen bir mekan haline gelebilirsiniz. Google Ads’in restoranınızın pazarlama çalışmalarına kattığı değeri ayrıntılı olarak incelemeye devam edelim.

Yerel Restoran Arayanlar Restoranları Nasıl Buluyor?

Türkiye’de birçok restoran sahibi; maliyetler, yönetim kararı ve beklentilerle ilgili nedenlerden dolayı reklam yatırımlarını genel olarak iptal ediyor. Ancak bu büyük bir hata gibi duruyor çünkü daha önce de belirttiğimiz gibi Google restoran reklamları, restoranınızın daha fazla trafik çekmek ve iş hedeflerinize ulaşmak için ihtiyaç duyduğu şefin gizli tarifindeki temel bileşen olabilir

Birisi restoran reklamınıza sadece reklamlara tıkladığında Google’a ödeme yaptığınız için reklamlarınızın doğru kişilere, doğru zamanda ve doğru reklam metin / görselleriyle ulaşmasını sağlar.

Google Ads aracılığıyla birşeyler yemek için restoran arayanlara ulaşmanıza yardımcı olacak en iyi Google Ads ipuçlarını sizler için bir araya getirdik.

1. Hesabınızı doğru şekilde kurun

Restoranınız için başarılı bir Google Ads kampanyası başlatmak titiz bir hesap kurulumuna bağlıdır. İyi yapılandırılmış bir hesap, potansiyel müşterilerin ilgisini çekerek hedefli, alakalı reklamlar sunmanın temelini oluşturacaktır. Her reklam alanınızın bir uzmanı vardır ve bu Restoran reklamları içinde geçerlidir. Restoran reklamları konusunda deneyimli bir reklam uzmanı ile çalışmak önemli bir avantaj sağlayacaktır.

Doğru kampanya hedefini seçin

Restoranınız için Google Ads kampanyanızı nasıl oluşturacağınız üzerinde tam kontrole sahipsiniz ve başarılı bir kampanyanın ilk adımı doğru kampanya hedefini seçmektir. 

Adım Adım Anlattık : Google Ads Reklamları Nasıl Verilir?

Google Ads kampanyanızı oluştururken her biri belirli bir hedefe odaklanan çeşitli hedef türleri olduğunu göreceksiniz. Örneğin, bazı hedefler restoranınıza yaya trafiğini artırmaya öncelik verirken, diğerleri çevrimiçi rezervasyonları artırmayı veya paket servis ve teslimat hizmetlerini artırmayı hedeflemektedir. İşletmeniz için uygun hedefi seçerek, restoranınızla etkileşim kurma olasılığı daha yüksek olan potansiyel müşterileri stratejik olarak hedefleyebilirsiniz.

Google Ads kampanyalarınızı oluştururken ana hedefler arasından seçim yaparak başlamalısınız. Her biri işinizin farklı bir yönünü öne çıkartmayı amaçlamaktadır; bu nedenle, kampanyaları hedeflerinizle uyumlu hale getirmek için en başından itibaren hedeflerinizi bildiğinizden emin olun: 

  • Satışlar : Bu kampanya hedefi, çevrimiçi siparişler, rezervasyonlar veya hediye kartı satın alımları gibi işlemleri artırmaya odaklanır. Bu kampanya, satın alma niyeti daha yüksek olan müşterileri hedefleyerek restoran sahiplerinin gelirlerini artırmalarına ve yeni müşterilere ulaşmalarına yardımcı oluyor.
  • Potansiyel Müşteriler : Sorular oluşturmak için tasarlanan bu kampanya türü, bülten abonelikleri veya yemek hizmetleri sorguları için e-posta adresleri gibi potansiyel müşteri bilgilerini edinmenizi amaçlamaktadır. Restoran sahipleri bu potansiyel müşterilerle ilişkiler kurmak ve potansiyel müşterileri sadık müşterilere dönüştürmek için kullanabilir. (Eposta pazarlama konusunda bu konunun önemine değindik)
  • Web sitesi trafiği : Bu kampanya türü potansiyel müşterilerin menünüzü keşfedebileceği, rezervasyon yapabileceği veya restoran konumlarınızı keşfedebileceği restoranınızın web sitesine gelen ziyaretçi sayısını artırmayı amaçlamaktadır. Web sitesi trafiğini artırmak, markanızı daha yakından tanımalarını sağlayacağı gibi aynı zamanda restoran rezervasyonlarını ve genel marka görünürlüğünü doğrudan etkilemektedir.
  • Ürün ve marka değerlendirmesi : Karar verme sürecindeki potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekmeye odaklanan bu hedef, restoranınızın özel yemekler veya benzersiz yemek deneyimleri gibi tekliflerini müşterilerinize sunmanızı sağlar. Bu kampanya türü restoran sahiplerinin rakiplerinden öne çıkmasına ve markalarını potansiyel müşteriler arasında en iyi seçenek olarak konumlandırmasına etki etmektedir.
  • Marka bilinirliği ve erişim : Görünürlüğü ve tanınırlığı artırmak için tasarlanan bu kampanya hedefi, aktif olarak yemek seçenekleri aramayan kullanıcıları da hedefleyerek restoranınızı daha geniş bir kitleye sunmanızı sağlar. Kendi lokasyonunuzda neredeyse herkesin potansiyel müşteri olma ihtimali vardır ve bu hedef ile lokasyonunuzdaki kişilere ulaşabilirsiniz.
  • Uygulama tanıtımı : Bu hedef kullanıcıları restoranınızın uygulamasını indirmeye ve uygulamayla etkileşime geçmeye teşvik ederek kolay rezervasyon, çevrimiçi sipariş veya sadakat ödülleri gibi özellikleri sunmanızı sağlar. Restoran sahipleri, uygulamanın benimsenmesini teşvik ederek müşteri deneyimini kolaylaştırabilir ve uzun vadeli marka fanatikliğine teşvik edebilir.
  • Yerel mağaza ziyaretleri ve tanıtım : Bu kampanya hedefi ile belirli bir coğrafi alan içindeki potansiyel müşterileri hedefler ve promosyonları veya yerel etkinlikleri vurgulayarak onları restoranınızı ziyaret etmeye teşvik edebilirsiniz. Bu kampanya türü restoran sahiplerinin yaya trafiğini artırmasına, tekrarlanan işleri teşvik etmesine (yılbaşı etkinliği gibi) ve topluluklarında güçlü bir varlık oluşturmasına yardımcı olabilir.

Restoranınız için yeni bir Google Ads hesabı oluştururken genellikle “satış” veya “yerel mağaza ziyareti” hedeflerini seçmek önceliğiniz olmasını tavsiye ediyoruz. Aklınıza takılan bir konu varsa ekibimizle iletişime geçmekten çekinmeyin; Size biraz bilgi vermekten ve restoran pazarlamanıza etki etmekten mutluluk duyarız!

Kampanyaları, reklam gruplarını, reklamları ve anahtar kelimeleri düzenleyin

Kampanya türünüzü seçtiğinize göre artık kampanyanızın hedefini seçtiğinize göre kampanyalarınızı, reklam gruplarınızı, anahtar kelimelerinizi ve reklamlarınızı oluşturmaya başlamanız gerekiyor. 

Reklam oluşturmak bir restoran için Google reklam kampanyasındaki en zor kısımlarından biridir çünkü sürecin bu kısmını doğru yapmazsanız kampanyanızın hedeflerine ulaşması çok zor olacaktır. 

Reklam gruplarınız, anahtar kelimeleriniz ve reklamlarınız düzgün şekilde yapılandırılmazsa önemli ölçüde daha yüksek TBM ve daha düşük dönüşümlerle karşılaşabilirsiniz. Örneğin, aşağıdaki gibi çeşitli girişimler için her birinde benzersiz anahtar kelimeler ve reklamlar bulunan farklı reklam grupları oluşturmalısınız: 

  • [Şehrinizdeki] en iyi [restoran türü]
  • [Şehrinizdeki] en iyi döner
  • [Şehrinizde] doğum günü mekanı
  • [Şehrinizde] kahvaltı mekanları
  • [Şehrinizde] Yemek Hizmetleri

2. Coğrafi Bölgenizdeki Restoran Arayanları Hedefleyin

Reklamlarınızın gösterdiği coğrafi bölgeyi hedeflemek restoran arayanlara işletmenize ulaştırmaya yardımcı olur.

Pazarlamacıların restoran oluştururken yaptığı en büyük hatalardan biri Google Ads’tr doğru kitleyi bulamamasıdır. Coğrafi bölgenizdeki yerel restoran arayanlardan trafik çekmeniz işletmeniz için oldukça faydalıdır.

Biz genelde 5 mil ile 10 mil yani 7 km2 ile 15 km2 arasındaki kitleyi hedeflemekteyiz.

3. Kârlı Anahtar Kelimelere Teklif Verme

Google restoran reklamlarını kullanmak, yüksek düzeyde hedeflenmiş trafik oluşturmanın harika bir yoludur ve restoran reklamlarını yalnızca belirli restoran arayanların dikkatini çekmek için yayınlayabilmektesiniz.

Çoğu restoran sahibi, [şehir] restoranları gibi yüksek maliyetli anahtar kelimelere teklif vermeleri gerektiğini düşündükleri için Google restoran reklamları maliyetlerinden dolayı çekinmektedir.

Bunun yerine, restoranınıza özgü belirli öğeler içeren bir restoran arayan insanların arayacakları anahtar kelimelere odaklanmalısınız. Anahtar kelime listelerinizi oluştururken kullanabileceğiniz bazı temel fikirler şunlardır:

  • “Yakınımdaki restoranlar”
  • “Yemek siparişi”
  • “Paket servisi”
  • “[Şehrinizin adı]’ndaki en iyi restoranlar
  • “Öğle yemeği mekanları”
  • “Aile dostu restoranlar”
  • Vesaire.

4. Restoran Reklam Planınızı Değiştirin

Google Ads, hedef kitlenize en iyi ve doğru zamanda ulaşmanızı sağlayan Reklam Planlama adı verilen güçlü bir özellik sunar. Reklam Planlama ile reklamlarınızı stratejik olarak belirli saatlerde veya günlerde görüntüleyebilir, böylece potansiyel müşterilerin dışarıda yemek yeme veya sipariş verme olasılıklarının en yüksek olduğu zamanlarda görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

Örneğin bir kokoreç mekanınız varsa gece 22:00 – 03:00 arasını hedefleyebilirsiniz.

5. Restoran Reklamlarınız İçin Reklam Uzantılarını Kullanın

Google Ads kampanyalarına yönelik Reklam Uzantıları, restoranınızın daha fazla müşteriye ulaşmanızı, aramaları artırmasına ve aç müşterilerin güvenini kazanmasına yardımcı olacak güçlü etkileyici araçlardır. Reklam Uzantıları, reklamlarınızı ek bilgilerle genişleterek reklamlarınızı daha ilgi çekici ve sonuç odaklı kullanabilirsiniz.

Restoranlar İçin Dijital Pazarlama Önem Dereceleri

Dijital Pazarlama TürüÖnem Derecesi (1-5)AvantajlarıDezavantajları
Sosyal Medya Pazarlaması4• Geniş kitleye ulaşım
• Etkileşim imkanı
• Düşük maliyet
• Sürekli içerik üretme ihtiyacı
• Negatif yorumların hızlı yayılması
E-posta Pazarlaması2• Kişiselleştirme imkanı
• Yüksek dönüşüm oranı
• Ölçülebilir sonuçlar
• Spam olarak algılanma riski
• E-posta listesi oluşturma zorluğu
İçerik Pazarlaması3• SEO’ya katkı
• Marka bilinirliği artışı
• Müşteri güveni oluşturma
• Zaman alıcı
• Uzun vadeli strateji gerektirir
Google Ads5• Hızlı sonuç alma
• Hedef kitleye ulaşma
• Bütçe kontrolü
• Maliyetli olabilir
• Rekabet yoğunluğu
Influencer Pazarlaması5• Güvenilirlik artışı
• Hedef kitleye doğrudan erişim
• Yaratıcı içerik üretimi
• Yüksek maliyet
• Yanlış influencer seçim riski

Bir restoranın Google Ads yayınlamasının maliyeti ne kadardır?

Google Ads’i kullanmayı düşünen bir restoran sahibi veya işletme yöneticisi olarak, ilgili potansiyel maliyetleri ve bütçenizi etkileyebilecek faktörleri anlamak çok önemli olduğunu biliyoruz.

Google Ads üzerinden günlük bütçeyi siz belirlediğinizden dolayı bütçe kontrolü tamamen sizde olur. Benim profesyonel tavsiyem ise geçen sezonun aylık mali verilerine bakmanız olacaktır. İşinizin en düşük olduğu ayalarda reklam bütcenizi yüksek vermenizi tavsiye ederim.

Google Ads reklamları oldukça önemlidir. Doğal yükseliş içinde Local SEO nasıl yapılır? içeriğimizi inceleyerek doğal sıralamalarda işletmenizi iyileştirebilirsiniz.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *