Pazarlama alanında çalışıyorsanız ‘TBM’yi veya tıklama başına maliyeti kesinlikle duymuşsunuzdur. Ücretli reklamcılığın merkezi bir parçasını oluşturur ve bunu analiz etmek PPC stratejilerinde çok önemli bir yeri kaplar.
Durun biz yinede en baştan başlayalım…
Aslında ne anlama geliyor? Bunu nasıl Google nasıl hesaplıyor? Farklı türleri nelerdir?
Bunların hepsini ve daha fazlasını bu bu yazımızda ele alacağız! Bu yazımıza da bir Podcast yayınlarsak bu kısımda onu da görebilirsiniz.
TBM, TBM nedir bu TBM?
Tıklama Başına Maliyet (TBM), reklamverenin reklamı her tıklandığında ödediği miktar tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığında kullanılan bir ölçümdür. Sistem, reklamveren tarafından belirlenen ve rekabete, sektöre ve sezona bağlı olarak değişebilen günlük bir bütçeye göre çalışır.
TBM aslında bir reklamın arama motorlarında, sosyal ağ sitelerinde ve diğer platformlarda görüntülenmesinin ve tıklanmasının maliyetidir. Tıklamalar ve maliyet hızla arttığından, TBM bir reklamveren için önemli bir ölçümdür. TBM’nizi izlemek ve bunun bütçenizi yansıttığından emin olmak, kampanyalarınızın başarılı olmasına yardımcı olacaktır.
TBM’yi nasıl hesaplarsınız?
Tıklama başına maliyet (TBM), bir reklamın maliyetinin aldığı tıklama sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Seçtiğiniz teklif stratejisi aynı zamanda reklamcılık hedeflerinizde ve TBM’nizi nasıl hesaplayacağınızda da önemli bir rol oynayacaktır.
Reklam stratejinizi Maks. TBM, Ortalama TBM, Gerçek TBM ve Manuel TBM teklif stratejisi gibi daha spesifik TBM ölçümleriyle de analiz edebilirsiniz.
‘Maks. TBM’ nedir?
Maks. TBM, reklamverenin bir reklama yapılan tıklama için ödemeye hazır olduğu en yüksek tutardır. Maksimum TBM 5,00 TL olarak ayarlanmışsa, bir müşterinin reklamı tıklaması durumunda 5,00 TL’ye kadar ödeme yapabileceği anlamına gelir.
Ayarlamak istediğiniz maksimum TBM’yi bulmak için, sayfanın üst kısmına ilişkin teklif rakamlarını bulmak için anahtar kelime planlayıcıyı kullanabilirsiniz; bu şekilde, anahtar kelimenin tıklama başına maliyetinin olacağı en yüksek ve en düşük fiyatı görebilirsiniz. Her açık artırmada yalnızca altınızdaki reklamverenden daha üst sıralarda yer almak için gereken tutarı ödeyeceğiniz için, genellikle maksimum TBM’den daha azını ödersiniz.
Farklı reklam grupları ve anahtar kelimeler için farklı TBM’ler belirleyerek teklifleriniz ve bütçeleriniz üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlayabileceğinden, bir maksimum TBM belirlemek kampanyalarınız için faydalı olabilir.
‘Ortalama TBM’ nedir?
Ortalama TBM, reklamınıza yapılan tıklama başına sizden tahsil edilen tutardır. Maliyet, tıklamalarınızın toplam maliyetinin toplam tıklama sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Bu, bir tahmin yerine gerçek TBM’nize göre hesaplandığından Maks. TBM’den farklıdır.
Basit bir ifadeyle her reklam tıklaması için harcayacağınız ortalama maliyettir. Arama amacınıza bağlı olarak, bazı günler daha fazla, bazıları ise daha az harcayabilirsiniz. Ayın ortalama TBM’nizi görüntülediğinizde bunların tümü Ort. TBM olarak yansıtılacaktır.
‘Gerçek TBM’ nedir?
Gerçek TBM, bir tıklama için sizden tahsil edilen son tutardır. Aynı anahtar kelimeler için teklif veren bir rakibi yenmek için yalnızca minimum tutarı ödemeniz gerektiğinden genellikle gerçek TBM için tahmin edilenden çok daha az ödersiniz.
Gerçek TBM sektöre, rekabete ve mevsimselliğe bağlı olarak değişebilir. Rekabetçi ve sezonluk bir sektördeyseniz, reklam maliyetlerinizin her ay farklılık göstereceğini unutmayın.
Sektörünüzde rekabet edebilecek yeterli bütçeye sahip olmanız önemlidir; ancak reklam sıralaması ve kalite puanları, reklamınızın Google’da nerede gösterileceği kadar önemlidir.
Reklam Sıralaması Nedir?
Reklam sıralaması, reklamınızın SERP’de nerede gösterileceğini belirleyen puandır. Teklif tutarına, reklam kalitesine, açık artırmadaki rekabete ve kullanıcının arama amacına göre belirlenir.
Kalite Puanı Nedir?
Kalite Puanı, reklamınızın rakiplerinize göre ne kadar iyi performans gösterdiğini bilmenizi sağlar. Daha yüksek kalite puanı; reklamınızın ve açılış sayfanızın, kullanıcılarınıza ve onların aramalarına rakibinizin reklamlarından daha faydalı olduğu anlamına gelir. Beklenen TO, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası alaka düzeyi nihai puanınızı belirlemenize yardımcı olur.
Bu gereksinimlerin tümünü karşılıyorsanız, rakiplerinizi yenme ve arama sonuçlarında üst sıralarda görünme şansınızı artıracaktır.
‘Manuel TBM’ nedir?
Google daha otomatik hale geldikçe manuel teklif verme stratejileri de sınırlı hale geliyor.
Manuel TBM, Google’ın bir reklamverenin kampanyalarına uygulamasına izin verdiği manuel teklif verme yönteminden biridir.
Reklamlarınız için kendi maksimum tıklama başına maliyetinizi (TBM) belirlemenize olanak tanır. Teklif tutarını sizin için belirleyen otomatik teklif stratejilerinden farklıdır. Google’ın otomatik teklif verme stratejilerine geçmesine rağmen, manuel TBM hâlâ yaygın olarak popüler bir stratejidir çünkü reklamlarınıza yapılan her tıklama için ödemek istediğiniz maksimum tutarı belirlemenize ve kontrol etmenize olanak tanır. Bu teklif stratejisi, kampanyaları ve bütçeleri üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak isteyen reklamverenler için faydalı olabilir.
Anahtar Kelime Planlayıcıyı Kullanma
Anahtar kelime planlayıcı, istediğiniz anahtar kelimelerin TBM’sini bulma konusunda önemli bir araçtır. Anahtar kelimenin arama kampanyalarınız için yararlı olup olmayacağını belirlemenize yardımcı olabilecek değerli ölçümler sağlar.
Türk SEM’den de anahtar kelime araştırma aracını kullanabilirsiniz.
Keyword Planner Google Ads hesabınızda Google tarafından sağlanan araçlarınızda ve ayarlarınızda bulabileceğiniz ücretsiz bir araçtır.
Anahtar kelime planlayıcı; ürünleriniz, hizmetleriniz veya web sitenizle alakalı anahtar kelimeler için öneriler sunarak yeni anahtar kelimeler keşfetmenize yardımcı olabilir. Ayrıca belirli bir anahtar kelime için ortalama arama sayısını görmenizi sağlar.
Burası belirli bir anahtar kelimeyi kullanmanın avantajlarını ve dezavantajlarını tartabileceğiniz ve bunun kampanyalarınız için yararlı olup olmayacağını belirleyebileceğiniz yerdir.
Google Ads’te reklam vermek maliyetli olabilir ve bu nedenle kullanmayı planladığınız her anahtar kelimenin maliyetini kontrol etmek önemlidir. Bunu ayrıca anahtar kelime planlayıcıda bir anahtar kelime için ödeyeceğiniz en düşük ve en yüksek fiyatı görüntüleyerek de öğrenebilirsiniz. Bu şekilde anahtar kelimenin sizin uygun maliyetli olup olmadığını belirleyebilirsiniz.
Anahtar kelime planlayıcı aynı zamanda kampanyalarınızı bölümlere ayırmak için de yararlı bir araçtır. Kullanmak istediğiniz terimleri araştırdıktan sonra, bunları daha sonra kampanyalarınız veya reklam gruplarınız haline gelebilecek kategoriler halinde düzenleyebilirsiniz.
Uzmanımız ile konuşun
PPC dünyası, birçok farklı kısaltma ve jargonla dolu, kafa karıştırıcı bir dünyadır ve bunların hepsinin üstesinden gelmek zor olabilir!
Ayrıca bütçeniz söz konusu olduğunda, bütçenizin akıllıca ve işletmenizin büyümesine yardımcı olacak yerlerde harcanacağına güvenebilmek istersiniz.
Ödüllü uzmanlardan oluşan ekibimizin yardımcı olabileceği yer burasıdır.
PPC yaklaşımımız hakkında daha fazla bilgi edinin veya bugün ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.
Tahir Dinç : 0532 234 24 40
Türk SEM “Google Partner” Ailesine Mutlulukla Üyedir.