Semantik SEO Nedir?

Semantik SEO Nedir?

Semantik SEO, web içeriğine daha fazla anlam ve tematik derinlik kazandırma sürecidir. Bu şekilde Google tarayıcılarının içeriğinizi daha iyi anlamasına yardımcı olursunuz. Ayrıca içeriğinizi yüksek kaliteli olarak değerlendirmelerine ve dolayısıyla SERP’lerde daha sık sıralamalarına yardımcı olursunuz. Bir diğer adı Anlamsal SEO olarakta geçer.

2011 yılında Google ve diğer arama motorları, arama yapan kişinin amacını ve bir sorgunun anlamını anlamak için yapay zekaya ve doğal dil işlemeye geçmeye başladı. Soruları ve web sayfalarını anahtar kelimelere dayalı olarak analiz etmek yerine varlıklar ve kavramlarla çalışmaya başladılar.

Arama motoru optimizasyon SEO çalışmalarında Semantik SEO oldukça önemli bir yer kaplar. Semantik SEO, Profesyonel SEO uzmanı danışmanların kullandığı bir yöntemdir.

En başarılı içerikler Kavram Haritası (Nesneldir) ve Zihin Haritası (Özneldir) arasında bir yerde Semantik SEO yapısına uygun çalışmaların ürünleridir.” Tahir Dinç

Arama motorları daha akıllı hale geldikçe, kelimelerin gerçek anlamlarını keşfetmeye başladılar. İçerik sahipleri ise yalnızca web sayfaları oluşturmakla kalmadı, aynı zamanda bunları bağlantılı açık veriler ve anlamsal web teknolojilerini kullanarak tanımlamaya başladı. Web sayfalarını tanımlamak için ortak bir veri şeması yapısı uygulamak üzere dünyanın en büyük arama motorları (Bing, Google ve Yahoo!) tarafından 2011 yılında başlatılan bir girişim olan schema.org mümkün oldu.

Günümüzde SEO Uzmanları Semantik SEO bağlamında Schema hakkında bilgi edinebilir ve Schema‘nın gelişen yönlerini inceleyebilir. Örneğin, ürünlere ilişkin arama sonuçlarında yıldızların görüntülenmesi tıklamaları artırabilir yani; bu konuda daha fazla bilgi edinmeye değer. 

Neden Anlamsal SEO?

Arama motorlarının bir arama sorgusunu doğru bir şekilde anlamak ve alakalı sonuçlar sağlamak için bağlama ihtiyacı vardır. Bağlamlar, ansiklopediler ve büyük metin derlemeleri gibi bilgi depolarında bulunan kelimeler, ifadeler ve diğer kelime ve bağlantı kombinasyonları kullanılarak oluşturulur.

Anlamsal SEO, belirli bir arama amacına açık bir şekilde yanıt verebilecek anlamlı meta veriler ve anlamsal olarak alakalı içerik sağlayarak web sitesi trafiğini artıran bir pazarlama tekniğidir. Ayrıca anahtar kelimeler yerine anlamsal olarak konulara göre gruplandırılmış içerik kümeleri oluşturmanın bir yoludur.

Bağlam vektörleriyle ilgili şu şekilde bir “Aksaray” kelimesiyle örnek verebiliriz. Aynı kelime, ancak farklı bağlamlarda farklı anlamlara sahiptir: “Aksaray”, Türkiye’de bir şehirdir, İstanbul’da bir ilçedir ve bir Cumhurbaşkanlık Sarayıdır. Semantik arama motoru optimizasyonunda içerik, tıpkı Vikipedi’ye benzer şekilde her bir bağlam etrafında kataloglanır ve düzenlenir, böylece makineler içeriğin benzersizliğini anlayabilir ve değerlendirebilir .

Semantik SEO’nun Faydaları Nelerdir?

Anlamsal bir SEO stratejisi geliştirmek için anlamsal teknolojilerden yararlananlar siteleri için şaşırtıcı derecede fayda sağlayabilir. Türk SEM ekibimizin A/B testi çalışmaları sonucunda yapılandırılmış verilerin dijital pazarlama açısından ilgi çekici olduğunu gösterdi.

Örneğin, SEO odaklı web sitesi Turksem.com’u analiz ederken, web sitesinde yapılandırılmış verileri üç ay kullandıktan sonra metriklerde aşağıdaki iyileşmeleri gördük:

  • +%14,33 yeni kullanıcı
  • Organik trafikte %+19,51 artış
  • Sayfa görüntülemelerinde +2,1 kat artış
  • Seans süresinde +%12,85 artış

Bu yazımızda semantik SEO genelinde nelerin değiştiğini ve arama motoru optimizasyonuna yönelik bu yeni yaklaşımın sunduğu fırsatları anlamanız yardımcı olmaya çalışacağız. Bu yazıyı tam olarak anlamanız İşletmenizin katlanarak büyümesine yardımcı olabilir. Yalnızca arama motorları içeriğinizi daha iyi anlamakla kalmayacak, aynı zamanda kullanıcılara, onları daha kolay bir şekilde müşteriye dönüştürecek alakalı bilgiler sunacaksınız. Bu size rakiplerinizden bir adım önde olmanızı sağlayacak stratejik bir avantaj sağlayacaktır.

Anlamsal SEO İçin İçeriği Nasıl Optimize Edebilirsiniz?

Daha önce de belirttiğimiz gibi Semantic SEO, içeriğinizin daha akıllı olmasını, arama motorlarının daha kolay anlamasını ve hedef kitlenizle alakalı daha fazla bilgi içermesini sağlar.

Bu noktada ortaya çıkan soru şudur; web sayfalarınızı Semantik SEO için en iyi şekilde nasıl optimize edebileceğinizdir.

Arkadaşlar burası önemli dikkatlice okumanızı tavsiye ederim.

İlk adım; aramanın amacını anlamaktır. Kullanıcıların ne aradığını ve makinelerin bu arama sorgusunu nasıl anladığını bulmanız gerekiyor.

Bir konuyla başladığınızda varlık, arama hacmi ve rekabete göre niyetleri görebilirsiniz.

İkinci adım; bu arama sorgusunun odaklandığı varlıklara ve konulara eklenebilecek ilgili fırsatları keşfetme sürecidir.

Üçüncü adım; içeriğinizi bu konuları kapsayacak şekilde optimize etmeniz ve sayfada bu varlıklardan bahsetmeniz gerekir. Ayrıca dahili bağlantılara da yer vermeniz gerekiyor.

Dördün adım; işaretlemeyi sayfaya ekleme sürecidir. Varlıklarınız hakkındaki yapılandırılmış bilgileri ve sahip olabileceğiniz diğer yapılandırılmış verileri eklediğiniz yer burasıdır.

Ve son olarak, iyi başlık etiketlerine ve görsellerin alt metinlerine ve geleneksel SEO’da büyük rol oynayan tüm kriterlere sahip olduğunuzdan emin olun.

Web Semantik SEO’ya Hazır mı?

Daha anlamsal bir Web, sayfaları eşanlamlılarla veya anlamsal olarak alakalı sözcüklerle doldurmaz. 

Semantik Web yapay zekalar gelişmesine benzer bir gelişme doğrusu belirtir. Gelecekse arama motorları gerçek anlamda kişinin o gün ne arayacağını bilecek ve kişiye özel gerçek sonuçlar göreceğiz.
Tahir Dinç

Schema.org’un kullanıma sunulmasından sadece birkaç ay sonra, o dönemde Google Mühendislikten Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olan Amit Singhal, oyunu değiştiren büyük bir güncelleme yayınladı: Bilgi Grafiğine Giriş: Nesneler, Dizeler Değil

Orada şöyle bir cümlesi var: 

“[Taç mahal] gibi bir arama sorgusu olarak ele alın. Kırk yılı aşkın bir süredir, arama esasen anahtar kelimeleri sorgularla eşleştirmekle ilgiliydi. Bir arama motoru için [tac mahal] kelimesi sadece iki kelimedir.”

“Ama hepimiz biliyoruz ki [tac mahal] çok daha geniş bir anlama sahip. Dünyanın en güzel anıtlarından birini, Grammy ödüllü bir müzisyeni, hatta Atlantic City, NJ’de bir kumarhaneyi düşünebilirsiniz.”

“ Bilgi Grafiği nesneleri, insanları veya yerleri aramanıza olanak tanıyor […] Bu, Web’in kolektif zekasından yararlanan ve dünyayı biraz daha insanlar gibi anlayan yeni nesil aramaya yönelik kritik bir ilk adımdır. ”

Google E-Tablolardan yararlanarak bir SERP’den Bilgi Grafiği oluşturabilirsiniz. Bu 3 adımlı süreç hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu videoyu izleyin. 

Ölçemediğiniz şeyi yönetemezsiniz.
PETER F. DRUCKER

Anlamsal SEO’da Konu Haritaları

Web değişiyor ve giderek daha anlamsal hale geliyor. SEO da değişiyor ve daha anlamsal hale geliyor. Bunun nedeni arama motorlarının gelişmesi ve web’deki içeriği okumaya giderek daha fazla yönelmesidir. Özellikle arama motorlarında daha iyi sıralamalarda yer almak istiyorsak, içerik oluşturma şeklinizi de geliştirmeniz gerekiyor. Yani; artık web sayfaları ve anahtar kelimeler açısından değil, ilişkiler açısından düşünmemiz daha sağlıklı sonuçlar doğuracaktır.

Arama niyetleri arasındaki ilişkilere dayanarak arama motoru anlam vektörleri arasındaki mesafeyi hesaplayarak konumlandırmada bir içeriği tercih eder. Yapabileceğimiz şey, arama motorunun farklı fikir ve kavramlar arasındaki ilişkiyi anlamasını sağlayacak bir mimari tasarlamaktır. Yani asıl mesele konu haritaları oluşturmaktır.

Konu Haritaları ne hakkında yazacağınızı ve içeriğinizi nasıl yapılandıracağınızı bilmenize yardımcı olur. Mükemmel bir konu haritasının nasıl oluşturulacağını öğrenmek, Google ve diğer arama motorlarında bulunma şansınızı büyük ölçüde artıracaktır.

Semantik SEO ile On Page SEO konusu bir birlerine oldukça yakın bir bağ içerisindedir.

Konu Haritası Nedir?

Bir konu haritası temelde birbiriyle ilişkili kavramların görselleştirilmesidir . Bir konudan başlayarak o konuyla ilgili tüm varlıkları görmenizi sağlar. Bu sayede web sitenizde halihazırda hangi varlıkların/kavramların/fikirlerin yer aldığını net bir şekilde görebilir, hangi içerikleri ekleyebileceğinizi ve nasıl oluşturacağınızı anlayarak yeni fırsatlar keşfedebilirsiniz.

Bu senaryoda İçerik Modeli, SEO’nuzun önemli bir parçası haline gelir. İçeriğinizi bir yandan arama motorları için, diğer yandan hedef kitleniz için anlaşılır hale getirebilir.

İçerik modelinizi yapılandırmak içeriğinizi ve onun altında yatan ilişkileri vurgular; böylece arama motorları sizi yüzlerce bilgi arasından tanıyabilir ve işletmenizle ilgili arama amacını karşılayan kullanıcılar için sizi daha görünür hale getirir.

Yapılandırılmış verilerdeki içerik modeli ne kadar zengin olursa işletmenizle ilgilenen kullanıcıları tam olarak hedefleme şansınız o kadar artar. 

Diğer Sıkça Sorulan Sorular

SEO Semantik yazarlığı nedir?

Anlamsal SEO metin yazarlığı, anlamsal arama motorlarında sıralamaya yönelik bir içerik pazarlama tekniğidir. Geleneksel SEO metin yazarlığında bir editör belirli bir anahtar kelimeyi hedefler. Anlamsal SEO metin yazarlığında ise bir editör daha geniş bir konu yelpazesinden başlar ve içeriği bir wikideki içeriği okumaya benzer şekilde, okuyucuların bir konuyu anlamasına yardımcı olan anlamsal olarak alakalı terimleri ve cümleleri içerecek şekilde özelleştirir.

İçerik yazma açısından bakıldığında bunu yapmanın pratik bir yolu hedef konunuzu çevreleyen terimler ve sorulardan oluşan bir kelime dağarcığı oluşturmaktır. Bu sayede yazacağınız içerik hakkında stratejik düşünmeye başlayabilirsiniz .

Yapılandırılmış Veriler Nasıl Test Edilir?

Google’nin Yapılandırılmış veri test aracı kullanarak kodlarınızı veya sitelerinizi test edebilirsiniz.

En başarılı makaleler, konun bir üstünden başlar ve en alakalı alt katmanına kadar inmelidir.
Tahir Dinç

Semantik SEO 2011 yılında hayatımıza girmeden önce Türk SEM olarak “Gizil SEO Stratejisini” uyguluyorduk. Dilerseniz Gizil SEO stratejimize de bir göz atabilirsiniz.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *