Google Ads Kalite Puanı Nedir?

Google Ads Kalite Puanı Nedir?

Google Kalite Puanı, bir TBM reklamcılığında kullandığınız açılış sayfasının belirli bir arama sorgusu ve reklamda hedeflenen anahtar kelimelerle ne kadar alakalı olduğunu ölçer ve 10 üzerinden bir değer verir. Kalite Puanı, reklamlarınızdaki tıklama başına maliyetinizi doğrudan etkilemektedir. Yüksek Google Kalite Puanı, reklam kelimenizle alakalı sitenizin mükemmel bir kullanıcı deneyimi olduğunu ve aramada belirtilen amaçla eşleşen bir açılış sayfasını gösterdiğinizi belirtir. Reklamların tıklama başına maliyeti rekabetçi bir ortamdır ve Kalite Puanına göre değerleri değişir.

Google, reklam sıralamanızı belirlemek ve kullanıcılara değer yaratan reklamlara, içeriğe ve açılış sayfalarına öncelik vermek için Kalite Puanını teknolojisini kullanır. Google Ads reklam uzmanları arama sorgularının amacına uygun içerik ve kullanıcı deneyimi oluşturarak daha düşük tıklama başına maliyet miktarına gelmeye çalışır.

Bilgi : Arama amacını bilmek daha başarılı kullanıcı deneyimi sayfalar oluşturacağından dolayı hem SEO’ya hem Kalite Puanına pozitif katkıları olacaktır.
https://www.turksem.com/arama-amaci-nedir

Google Kalite Puanına neler katkıda bulunur?

  • Her reklamın tıklama oranı (TO)
  • Reklam acılış sayfasının anlamsal sağlamlığı ve alaka düzeyi
  • Anahtar kelimenin reklam grubuyla alaka düzeyi
  • Reklam hesabınızın performans geçmişi

Kalite Puanı dereceleri ve anlamları

İyi bir kalite puanına sahip olmak için öncelikle Reklamınızla alakalı bir anahtar kelimeye sahip olmanız gerekir. Size müşteri getirecek anahtar kelimeleri araştırıp birine karar verdikten sonra iyi bir kalite puanına sahip olup olmadığınızı bir süre sonra anlayabilirsiniz. Markanızla anahtar kelimelerle çalışırken genellikle iyi bir değer 8 ile 10 arasındadır. Ticari anahtar kelimeler için ise bu oran 7 ile 9 arası bir puan olmasını isteriz. Hedef kitlenizi doğru belirlediğiniz ve kaliteli, aynı zamanda benzersiz reklamlar oluşturduğunuzda daha iyi bir puan elde edebilirsiniz.

Kalite Puanınızı Nasıl Görürsünüz? Kampanyalar kısmında “Durum” yazan sütunla anahtar kelimenin kesiştiği kısmın üzerine gelerek kalite puanınızı görebilirsiniz.

Google Kalite Puanımı nasıl yükseltirim?

Ajansımız, Sunshine Holiday Resort reklam çalışmasında reklamları optimize ederek Kalite Puanını artırdı. Tavsiyelerimize göre hedef kitlenizi doğru anlamak oldukça önemli. Eğer firmanız 1 şehre hizmet veren fiziksel bir konuma sahipse şehriniz içerisinde kalmak, doğru anahtar kelimeleri belirlemek ve kullanıcı deneyimini en üst seviyede tutmak gereklidir.

Kendinize şu soruyu sorun, aratılan kelimede kullanıcılar sitenize bağlandıktan aramaya devam etme ihtimalleri nedir?

Peki Google bu konuda ne diyor?

  1. Kalite Puanı bileşenlerinizi inceleyin
  2. Reklamları anahtar kelimelerle daha alakalı hale getirin
  3. Tıklama oranınızı (TO) artırmayı deneyin
  4. Açılış sayfanızı güncellemeyi gözden geçirin
  5. Kalite Puanını diğer metriklerle birlikte kullanın

Google Ads’in bu konudaki tavsiyelerine bakmak için buradan ilgili sayfaya gidebilirsiniz.

Biraz Kalite Puanı Artırmak Üzerine Felsefe Yapalım

Kalite puanını bazen anlamak güç olabiliyor. Fakat; Google ilk Kalite Puanını devreye aldığı zaman tam olarak Google Ads reklam paneli üzerinde bu değerlerle ilgili İngilizce forumlarda araştırma yaptığımı hatırlıyorum. Herkesin kafası ilk dönemlerde çok karışıktı ve Google bu konuda ilk dönemde Kalite Puanını açıklama konusunda pekte istekli değildi. Sanki SEO’da olduğu gibi gizli bir sır tarzında tutmak istiyordu.

O dönemlerde Gezinet ‘de Kadıköy’de şu konuşmayı yaptığımızı hatırlıyorum. Doğal sıralamadaki konum ile Kalite Puanı alakalı. SEO’da ne kadar önde gelirsek o kadar Kalite Puanı yüksek geliyordu. Bu durum 2010 yılları civarındaydı ve kısa süre sonra değişecekti.

Sonra, değişti.

Google yemeğin gizli sosunu açıklamıştı. Kalite puanın temel unsurlarını ve SEO ile çokta bir alakası doğrudan yoktu. Dolaylı yollarla kesişen bir çok faktörü vardı. Bunlar SEO’nun temel dinamikleri olan “Arama Amacı ve Kullanıcı Deneyimi” faktörleriydi. Bu konunun uzmanları genellikle SEO konusunda bilgili olanlardır.

Şimdi şu konular hem bir SEO uzmanı hem bir Google Ads uzmanı olarak dikkat etmenizi mutlaka tavsiye edeceğim konular olacaktır.

  • Sayfa Hızı

Bu konu atlanmaması gereken bir husus. Bazen firmalar geliyor ve reklam vermek istediğini söylüyor. Siteye girip baktığımda girişte ağır bir video ve inanılmaz düşük sayfa hızları. Bu durumun reklam performansınızda olumsuz bir etki meydana getireceği neredeyse kesin diyebiliriz.

  • EAT (Uzmanlık, Otorite ve Güvenlik)

Reklam vermişsiniz ama sitenizde ne bir adres var ne bir telefon numarası var ne de arkada bir şirket var. Hem kullanıcı için güvensiz hem de Google için güvensiz olduğunu düşünüyorum. SEO içinde Google Ads içinde tüm dünya içinde EAT konusuna önem vermenizi tavsiye ederim.

  • Hemen Çıkma Oranı

Ah şu ne istediğini bilmeyenler. Pogo-Sticking sadece SEO’ya mı zarar veriyor sanıyorsunuz? Elbette hayır Google Ads içinde bu durum dramatik bir durum. Kullanıcı arama terimi ile sitenize bağlanıp geri dönüş bir sonraki siteye bağlanıyorsa Kalite Puanına bir etkisi olabilir. Arama amacıyla ilgili doğru bir kullanıcı deneyimi oluşturup oluşturmadığınız konusuna dikkatlice bakmalısınız.

  • Etkileşim

Anahtar kelime üzerinden sitenize gelen kullanıcı sitenizle bir etkileşime giriyor mu? Bunu anlamak için engagement rate kavramını adam gibi bilmek gerekiyor. Biz bu konuyu detaylıca anlattık ve okumanızı ve gerekli düzenlemeleri sitenizde yapmanızı tavsiye ederim.

https://www.turksem.com/google-analytics-4te-engagement-rate-etkilesim-orani-nedir

Aklıma gelen verileri yazdım, tabi bunlar en önemlileri. Elbette bu konularda iyileşme için daha çok konu da var. İşin özünde burada bahsettiğim konularda iyileşme Kalite Puanını artırmanız konusunda %90’a varan iyileşmeler meydana getirebilir.

Türk SEM, Google Partner üyesidir. Ajansımız üzerinden Google Ads reklamları verebilirsiniz.

Related Posts
1 Comment
Nepal

Ne yaparsam yapayım kalite puanı 10 olmuyor neden olabilir ki bu durum

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *